آخرين مطالب

فرماندار آبیک مطرح کرد؛

پیمانکار پروژه آموزشی خیرّساز در آبیک معطّل آب است/گلایه از دهیاران به دلیل سرقت از مدارس تخریبی روستاها/نواقص مدرسه سمائیان رفع شود اخبار شهرستان

پیمانکار پروژه آموزشی خیرّساز در آبیک معطّل آب است/گلایه از دهیاران به دلیل سرقت از مدارس تخریبی روستاها/نواقص مدرسه سمائیان رفع شود

  بزرگنمايي:

فرماندار شهرستان آبیک ضمن گلایه از نواقص موجود در مدرسه خیرساز سمائیان توسط مسئولان مربوطه استان قزوین، تکمیل پروژه آموزشی 30 درصدی شهرک بعثت را معطل انشعاب آب ذکر کرد و گفت: عملکرد نامطلوب مسئولان موجب می‌شود خیران در انجام کار خیر در این شهرستان توبه کرده و فراری شوند.


به گزارش خبرنگار پایگاه جامع اطلاع‌رسانی آبیک، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک با حضور فرماندار آبیک، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک، فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک و اعضای این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد که موضوعات مختلف، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مطرح شدن برخی از مسائل و موضوعات تکراری و رفع نشدن  آنها گلایه‌های فرماندار شهرستان آبیک را به همراه داشت.

فرماندار شهرستان آبیک با انتقاد از وضعیت سرقت از برخی از مدارس تخریبی روستاهای این شهرستان و تبدیل شدن آنها به مخروبه و اصطبل و بعضا محل نگهدام دام و بی‌تفاوتی دهیاران نسبت به این مسائل اظهار کرد: هر مدرسه‌ای در هر روستایی که تخریبی هستند دچار سرقت شوند شخصا موضوع را به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ارجاع و دهیاران روستاها به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند؛ مدارس در داخل روستاها قرار دارند و حفاظت و نگهداری از آنها بر عهده دهیاران است بنابراین اگر از مدرسه‌ای سرقت صورت گیرد دهیار و شورای روستا به دلیل واقف بودن به روستا می‌دانند که کار چه کسی است، مگر می‌شود ندانند کار چه کسی بوده است.

وی افزود: مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک باید با همکاری با پایگاه‌های بسیج، بخشداران، نیروی انتظامی، دهیاران و شوراهای روستاها نسبت به حفظ و حراست از مدارس تخریبی روستاها تدابیر لازم را بیندیشند؛ همچنین باید اسناد مدارس اعم از صدور سند مالکیت زمین به آموزش و پرورش و غیره را پیگیری کنند تا هر کسی به خودش اجازه ندهد در مدارس تخریبی فعالیتی داشته باشد یا سرقتی انجام دهد.

این مسئول ادامه داد: در تمام روستاها مدارس با مشکل مواجه هستند و تمام سیستم‌های اداری در روستاها رها شده است؛ ساختمان مخابرات به امان خدا رها شده، ایستگاه دکل رادیو و تلویزیون رها شده، خانه‌های بهداشت رها شده‌اند و سرقت از دکل‌های مخابراتی ادامه دارد که با توجه به مهاحرت معکوس، وضعیت نابسامان روستاها باید ساماندهی شود. در روستاها که کارهای عمرانی تعطیل شده، زباله‌ها انباشت شده و مدارس هم در وضعیت نابسامانی قرار دارند.

فرماندار شهرستان آبیک سپس از رفع نشدن مشکل أخذ امتیاز آب پروژه نیمه کاره خیرساز رضا مختاری واقع در شهرک بعثت توسط مسئولان مربوطه انتقاد کرد و گفت: حدود 3 ماه است که پیمانکار پروژه معطل انشعاب آب است این در حالی است که با حضور خانواده مرحوم خیَر رضا مختاری در اسفند ماه سال گذشته این پروژه نیمه کاره آموزشی برای تکمیل کلنگ‌زنی شده اما تاکنون اقدامی برای أخذ کنتور آب این پروژه نشده و بیش از 450 میلیون تومان برای امتیاز آب این پروژه محاسبه شده که علت باید مشخص و رفع شود.

احمدپور افزود: فصل اجرای پروژه عمرانی دارد می‌گذرد حداقل باید یک انشعاب آب أخذ می‌شد تا عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شد؛ خانواده خیر مرحوم مختاری خیَر اعلام آمادگی کرده و کارها روی روال است اما مشکل انشعاب آب، مانع اجرای پروژه شده است.

وی به نواقص موجود در مدرسه خیرساز سمائیان اشاره و تصریح کرد: بدقولی ما مسئولان از جمله مسئولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین و اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین موجب شد خانواده خیر سمائیان اذیت شوند و در مراسم افتتاح مدرسه حضور نیابند این در حالی است که این خانواده خیر نخست قصد احداث بیمارستان را داشتند که به دلایلی، تحقق نیافت و با ساخت مدرسه موافقت کردند و هم‌اکنون که مدرسه احداث شده دارای نواقصی است که باید توسط مسئولان اجرایی رفع شود که تاکنون اقدامی نشده است.

این مسئول افزود: هیچ وقت اجازه ندادیم برای خیران مدرسه‌ساز فرش قرمز پهن کنیم و از سویی انتظار داریم درمانگاه فرهنگیان، درمانگاه شبانه‌روزی  مدرسه برای ما بسازند؛ باید رضایت خیران را جلب کنیم نه اینکه به گونه‌ای رفتار کنیم که از انجام کار خیر خود در شهرستان آبیک توبه کرده و فرار کنند؛ باید گفت که خیران اصلا به دنبال شهرت و نام و آوازه نیستند و بسیار بزرگ‌منش هستند.

فرماندار شهرستان آبیک بر پیگیری مجدانه مشکلات موجود در خصوص مدارس از سوی مسئولان اداره آموزش و پرورش این شهرستان وحل مشکلات توسط ادارات کل مربوطه استانی تاکید و خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات آموزش و پرورش باید با دقت و ظرافت پیگیری و برنامه‌ریزی شود تا شأن معلم و جایگاه آموزش و پرورش حفظ شود.

احمدپور گریزی هم به انتخابات پیش رو زد و با تاکید بر ترغیب دانش‌آموزان و اولیای آنان به شرکت در انتخابات از سوی معلمان اذعان کرد: انتخابات سمبل جمهوریت نظام  است و حضور حداکثری مردم مایه قوام نظام در عرصه‌های مختلف می‌شود که لازم است در این مقطع حساس که دشمنان قصد دارند از داخل به نظام ضربه بزنند با صندوق رأی قهر نکنیم و حضوری پرشور و باشکوه در انتخابات داشته باشیم همان گونه که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس احساس تکلیف کردند و برای حفظ این مرز و بوم از زندگی و جان خود گذشتند ما نیز باید به تبعیت از شهدا و جانبازان و آزادگان برای شرکت در انتهابات احساس تکلیف کنیم و در انتخابات حضوری باصلابت داشته باشیم.

وی بر برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در فضای باز و بیشتر در قالب شرکت در برنامه‌های دوچرخه‌سواری و کوهنوردی و بردن نوجوانان در دل طبیعت و کوه و پیغمبرکوه با همراهی قشرهای مختلف مردم اعم از معلمان، بسیجیان، رزمندگان، روحانیان و مدافعین حرم و ... تاکید کرد.

رفع کسری 125 نیروی انسانی با اختصاص نیروی جدید و اضافه کاری برای معلمان

سعید کازانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک در ادامه این جلسه با اشاره به بازنشسته شدن 125 فرهنگی در سال تحصیلی 1401-1400 و 4 هزار و 512 ساعت کسری نیرو در مدارس اظهار کرد: برای رفع کمبود نیروی انسانی تعدادی از مدارس به صورت گردشی خواهد بود و از طریق جذب 22 نیروی جدید اختصاص اضافه کاری برای معلمان مشکل کمبود معلم رفع می‌شود.

وی افزود: امتخانات نهایی دانش‌آموزان پایه‌ نهم در حدود 20 حوزه امتخانی و دانش‌آموزان پایه دوازدهم در چهار حوزه امتحانی در حال اجراست و تاکنون بدون هیچ گونه مشکلی امتحانات برگزار شده و در تمام حوزه‌های امتحانی مراقب سلامت حضور دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به تحصیل دانش‌آموزان پایه هشتم روستای اسلام‌آباد در روستای کوندج، چهار دانش‌آموز پایه هفتم این روستا در سال تحصیلی جدید در کوندج تحصیل خواهند کرد.
کازانی اضافه کرد: بعد از پایان امتحانات تیرماه، ثبت‌نام دانش‌آموزان در رشته‌های نظری، علوم انسانی و علوم تجربی آغاز می‌شود که متقاضی تحصیل این رشته‌ها زیاد است و آموزش و پرورش طبق ظرفیت تعیین شده می‌تواند نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان در این رشته‌ها طبق فضای موجود آموزشی اقدام کند که از سوی اعضای شورای شهر درخواست می‌کند از سفارش کردن‌ها و دادن نامه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مشاورین املاک در شهر آبیک باید از صدور قولنامه صوری برای ثبت‌نام دانش‌آموزان پرهیز کنند چرا که گاها اولیا قولنامه‌هایی را ارئه می‌دهند که صوری بودن آنها محرز است.

این مسئول بیان کرد: اولیای دانش‌آموزان روستای میان‌کوه درخواست تحصیل فرزندانشان در مدرسه این روستا را دارند که اگر تعمیرات جزئی صورت گیرد مشکلی د رزمینه نیروی انسانی و کلاس نخواهیم داشت چرا که یک کلاس چند پایه با یک معلم برای این مدرسه کافی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: از ظرفیت برنامه شاد برای تشویق دانش‌آموزان و اولیای آنان به شرکت درانتخابات استفاده خواهیم کرد و جلسه توجیهی هم برای رأی اولی‌ها برگزار شده است.

کازانی یادآور شد: در خصوص پیگیری اسناد مدارس روستاهای شهرستان آبیک 30 پرونده تشکیل و با همکاری بنیاد مسکن و ثبت و اسناد نسبت به تعیین تکلیف 22 مدرسه اقدام شده و سند برای آنها صادر شده  است.

معلمان با کلام نافذ خود می‌توانند اثرگذار باشند

سرهنگ مهدی صادق‌پور فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک هم در این جلسه معلمان و آموزش و پرورش را نقطه عطف نظام دانست و گفت: گرچه کم و کاستی‌هایی در سیستم آموزش و پرورش و حقوق معلمان وجود دارد اما دولت‌های مختلفی  زحمات زیادی برای این قشر کشیده‌اند که باید بیشتر به این قشر توجه شود که با توجه به تاثیرگذار بودن معلمان، درخواست می‌شود در ترغیب دانش‌آموزان و اولیای آنان به شرکت در انتخابات نقش‌آفرین باشند و در این زمینه پای کار باشند.

وی افزود: معلمان با کلام نافذ خود می‌توانند اثرگذار باشند و با استفاده از شبکه شاد، فضاسازی مدارس و نشست‌های روشنگری می‌توانند در حضور پررنگ دانش‌آموزان واجد شرایط رأی دادن و اولیای آنان به شرکت در انتخابات گام بردارند.

این مسئول نظامی ادامه داد: دشمنان خارجی و برخی از افراد داخل کشور که با نظام زاویه دارند و افکار آنها باارزش‌های انقلاب همخوانی ندارد درصد هستند بزرگترین رویداد پیش رو یعنی شرکت مردم در انتخابات را کم‌رنگ کنند.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک بیان کرد: گرچه در انتخابات شوراها با توجه به مسائل قومیت و موضوعات مختلف خانوادگی، اقوام و خویشاوندان افراد کاندید پای صندوق‌های رأی خواهند آمد اما انتخابات ریاست جمهوری بسیار حائز اهمیت‌تر است و می‌طلبد مردم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

صادق‌پور افزود: در هیچ مقطعی مانند این برهه از زمان، دشمنان با هم این قدر متحد نبوده‌اند و هیچ کدام به تخریب کاندیداهای ریاست جمهوری نمی‌پردازند اما بر طبل «نه به رأی» و «ایجاد ناامیدی در مردم» و «عدم حضور در پای صندوق‌های آرا» می‌کوبند که باید به قول بزرگان با شرکت در انتخابات و انداختن رأی، یک موشک بر قلب دشمنان بزنیم.

وی بیان کرد: از فرهنگیان شهرستان آبیک انتظار داریم همان گونه که همیشه یاریگر نظام و انقلاب بوده‌اند در این مقطع حساس، پای کار باشند و با ترغیب دانش‌آموزان و اولیای آنان به شرکت در انتخابات، به گونه‌ای عمل کنند که به یاری و لطف خدا حماسه دیگری را در 28 خرداد ماه رقم بزنیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک