آخرين مطالب

در دومین روز از سال " مهار تورم و رشد تولید" منتشر شد؛

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید اخبار استان

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

  بزرگنمايي:

امام جمعه شهرستان آبیک در پیامی ضمن تبریک سال نو ، از اقدامات شاخص صورت گرفته و روند تحولات و توفیقات سال گذشته در شهرستان قدردانی کرده ، انتظارات و راهبردهای مورد نیاز این شهرستان برای رفع عقب ماندگی ها و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه را تبیین کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آبیک،  متن کامل پیام حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌میرامینی به شرح زیر است :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

عرض سلام، ادب، احترام و تبریک محضر عزیز و شریف مردم شهرستان آبیک به مناسبت عید نوروز و هم زمانی آن با ماه مبارک رمضان که به تعبیر لطیف و زیبای رهبر فرزانه مان، که بهار طبیعت با بهار معنویت مقارن شده است،ان شاءالله در این دو بهار جوانه های جدیدی از گلستان معرفت ، نشاط و آرامش نفس در وجود همه ما نُضج و نمو بنماید.
نوروز هر سال جدید بهانه ایست برای سنجش عملکرد یکساله و برنامه ریزی و هدف گذاری برای سال پیش رو.
سالی که گذشت به فضل پروردگار متعال، دعای شما مردم نجیب و همت همه مسئولین محترم و خدمتگزار شما، اقدامات مهمی در سطح شهرستان به سر انجام رسید و یا قدم های جدی برای حل مشکلات برداشته شد.

گام اول: تکمیل پروژه عظیم 400میلیارد تومانی انتقال آب از سد طالقان به آبیک و اتصال آن به شبکه خانگی بعد از سالها پیگیری ، تلاش و انتظار که از برجسته ترین آنها بود که در اینجا صمیمانه از همه موثرین و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی، در طی این سالها به جهت تحقق این امر مهم عرض تشکر و سپاسگزاری داریم.
گام دوم: تکمیل کادر تخصصی درمان و آغاز به ساخت الحاقیه 96 تختخوابی بیمارستان دولتی شهدا و همچنین مرکز جامع سلامت شهر زیاران و خطایان، تکمیل ، تعمیر و تجهیز دیگر زیر ساخت های حوزه سلامت و درمان شهرستان بوده است.
گام سوم: ایستادگی قاطعانه مسئولین شهرستان و بعد از آن استان، در مقابل تخریب بیش از پیش محدوده پیغمبر کوه توسط معادن غیر ضروری، به عنوان زیستگاه بکر گونه های خاص گیاهی و جانوری و تنها راه تنفس و تفرجگاه مردم این شهر بوده است که امیدواریم به همت استاندار بصیر و فساد ستیز با همراهی نمایندگان محترم مجلس و درایت فرماندار و اعضای محترم شورای تامین شهرستان در سال جدید فعالیت معدنی در این منطقه بصورت قانونی و قطعی، برای همیشه و برای همگان ممنوع گردد.
گام چهارم: آغاز به ساخت اولین مجموعه مسقف و روباز تفریحی، گردشگری و بازیگاه کودکان شهرستان در مجموعه پارک آفتاب شهر ابیک با پیگیری های اعضای محترم شورای تامین و همت شورای شهر و شهردار محترم آبیک بوده است که ان شاءالله طبق وعده در ابتدای فصل تعطیلات به بهره برداری خواهد رسید.
در گامهای مهم بعد: می توان به حل مشکل زمین های وقفی شهرخاکعلی بعد از سال های متمادی با طرح تبدیل به احسن آنها که بدین صورت مشکل صدور سند برای این املاک مرتفع شد.همچنین حل معضل صدور پروانه ساخت و ساز برای ساکنین شهر زیاران که با ورود قاطعانه شورای تامین و حمایت استاندار محترم انجام شد و اصلاح اساسی شبکه آب رسانی، تعریض و ان شاءالله به زودی اسفالت و محوطه سازی خیابان اصلی و معابر شهر قشلاق و اجرای بیش از 30 میلیارد تومان آسفالت و محوطه سازی در روستاها را اشاره کرد.
در حوزه دینی، فرهنگی، هنری و ورزشی:
رونق جلسات قرآنی در ماه مبارک رمضان و شبهای باشکوه قدر بعد از دوسال محدودیت های کرونایی ، برگزاری ویژه برنامه های متعدد ، متنوع و متکثر جشن های اعیاد ولایت و امامتِ قربان تا غدیر در سطح شهرستان ، جلسات پر رونق محرم حضرت سید الشهداء علیه السلام و پیاده روی با شکوه اربعین از گلزار شهدای گمنام پارک شهید رجایی آبیک تا گلزار شهدای گمنام آمادگاه ارتش با برنامه ریزی سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام، بر گزاری کم نظیر اعتکاف امسال با مساعدت ویژه فرماندار محترم، راهپیمایی بی نظیر در سالهای اخیر در 13 آبان و 22 بهمن ماه ، قهرمانی و موفقیت های ورزشکاران در عرصه های استانی و ملی که سال بی نظیری را رقم زدند و توفیقات ملی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عزیز ، همگی بخشی از توفیقات دینی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرستان ما بوده است.
جا دارد ضمن خدا قوت به علت این اقدامات و توفیقات مهم، تشکر ویژه ای از تمام دست اندرکاران این امور داشته باشیم.
اما در سال جدید بایستی ضمن پیگیری، حراست و به ثمر نشاندن اقدامات گذشته، باید برای دیگر مشکلات مهم شهرستان، برنامه ریزی، تدبیر جدی و درست اتخاذ گردد.
به نظر می رسد اولویت های مهم شهرستان در سال جدید پیرامون دو مسئله مهم زیر باشد:
اولا چاره اندیشی برای حل مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی با اولویت های:
الف) تدبیر و اراده جدی برای حل مشکلات و رونق مساجد به عنوان کانون فهم قرآن هدایتگری جامعه (برای مثال ساخت خانه های عالم و ایجاد منابع مالی برای تامین هزینه های جاری مساجد) و هماهنگی بین ارکان بالادستی فعال در مساجد
ب) تجلیل از جایگاه رفیع معلمان و مربیان به عنوان چشم و چراغ جامعه
پ) توجه و عنایت ویژه به امر ورزش و جوانان با توجه به موفقیت های بی نظیر و درخشان سال گذشته جوانان شهرستان
ت) توجه در خور شان به مجامع هنری ارزشمندمان
 ثانیا اصلاح معضلات زیست محیطی شهرستان که عبارتند از :
الف) چاره اندیشی عاجل برای ریزگردهای نمکی دشت الله آباد. برای مثال ارتقای جایگاه آن به سطح 3 حفاظتی، انتقال حق آبه و تعیین تکلیف زهکش آن و اعمال محدویت های جدی برای جلو گیری از چرای دام سنگین، ابطال پروانه های چرا، تقویت پوشش گیاهی آن و اجرای طرح های گردشگری که می تواند کمک بسزایی به جهت اجرای برنامه های حفاظتی و همچنین رونق اقتصادی در جوامع قومی و محلی پیرامون آن داشته باشد.
ب) تعیین صرفاَ سوخت گاز برای نیروگاه برق در دیسپچینگ شرکت ملی گاز به علت نزدیکی این نیروگاه به محل زندگی مردم و یا نصب فیلتر در شرایط اضطراری!
پ) پایش آلایندگی کارخانه سیمان و سایر واحد های همجوار به صورت آنلاین توسط اداره محیط زیست شهرستان آبیک و دریافت عوارض آلایندگی آن به علت انتشار آلودگی در حوزه سرزمینی ما
ت) مشخص نمودن صنایع آلاینده واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی و خارج از آن ، در عین حال جدیت به جهت وصول عوارض آلایندگی(مالیات سبز) توسط امور مالیاتی و هزینه آن با نظارت اداره محیط زیست شهرستان به جهت رفع معضلات محیط زیستی شهرستان
ث) الزام مجموعه های دام و طیور شهرستان آبیک و شهرستان های مجاور به جهت اجرای دستورات قانونی برای کنترل بوی نامطبوع و بالتّبع انتشار آلودگی آنها!
با توجه به روند تحولات و توفیقات سال گذشته عمیقا امیدواریم که شهرستان آبیک عزیزمان در سال آینده با همت و تلاش مسئولان و همراهیِ دعای خیر شما بزرگواران هر چه سریع تر عقب ماندگی های گذشته را بر طرف نموده و روز افرون در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرید.
لازمه رسیدن به این توفیقات و اهداف عالیه رعایت تقوی الهی، پرهیز از هوای نفس و حفظ وحدت است که در این صورت عنایات پروردگار متعال شما حال ما می شود که بفرموده امیر المومنین علی علیه السلام " ید الله مع الجماعه" .
در اینجا مراتب قدرشناسی را از خانواده معزز شهدا ، عموم مردم شریف ، نجیب و صبور شهرستان و بعد، از مسئولین و مدیران خدومی چون استاندار قاطع نمایندگان پر تلاش و محترم مجلس، مدیران کل ، فرماندار دلسوز، ریاست محترم دادگستری، دادستان شریف، ریاست خدوم اداره اطلاعات، فرمانده ساعی سپاه، فرمانده متدین انتظامی به عرض می رسانیم. ان شاءالله تمام کوشش تحول خواهانه مان موجبات استحکام بنیه و تقویت ایران قوی برای مقدمه سازی ظهور حضرت حجت بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بوده و خداوند متعال طول عمر با برکت تا ظهور حضرت حجت به رهبر عزیزتر از جانمان عنایت بفرماید . 

والسلام علیکم و رحمت الله

سید محمد حسینی میرامینی

خادم مردم شریف شهرستان آبیک1402/1/2


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک