آخرين مطالب

در مراسم معارفه سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک مطرح شد؛

بیماری‌های قلبی و عروقی؛ بیشترین علت مرگ و میر در آبیک/رتبه اول و دوم شهرستان در شاخص‌های حوزه‌های متعدد سلامت/قدردانی از همکاری متواضعانه و صبورانه مردم حسین آبادکرد در خاموشی شعله کرونای انگلیسی اخبار شهرستان

بیماری‌های قلبی و عروقی؛ بیشترین علت مرگ و میر در آبیک/رتبه اول و دوم شهرستان در شاخص‌های حوزه‌های متعدد سلامت/قدردانی از همکاری متواضعانه و صبورانه مردم حسین آبادکرد در خاموشی شعله کرونای انگلیسی

  بزرگنمايي:

طی مراسمی، دکتر سیف الله یوسفی به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک معرفی و مدیر پیشین به ریاست بیمارستان شهدا این شهرستان منصوب شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک، مراسم تکریم از دکتر محسن چیت سازان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک و معارفه مدیر جدید این شبکه، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک برگزار شد.
دکتر چیت سازان طی حکمی از سوی دکتر منوچهر مهرام رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در 29 تیر ماه سال 95 به عنوان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک معرفی شده بود که امروز پس از چهار سال و هشت ماه جای خود را به دکتر سیف الله یوسفی داد.

شعله کرونای انگلیسی طی 2 هفته در آبیک خاموش شد
جلال رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در این مراسم با تشبیه مقوله سلامت به میز سه پایه گفت: پایه‌های این میز شامل دستگاه‌های موثر در سلامت، وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها و مهم‌ترین پایه مردم هستند که باید بخواهند و همکاری کنند تا سلامتی آنان حفظ شود.
وی افزود: در هفته‌های گذشته که کرونای انگلیسی در شهرستان آبیک شیوع یافته بود شاهد تعامل سه پایه مقوله سلامت مسئولان، مردم خوب حسین‌آبادکرد و دستگاه‌های اجرایی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بودیم که دو هفته بعد از فوت نخستین مبتلای انگلیسی در کشور که اهل روستای حسین‌آبادکرد بودیم، مورد جدیدی نداشتیم و 16 مورد مبتلا هم بهبود یافتند و قرنطینه از روستا برداشته شد.
این مسئول ادامه داد: اینکه شعله کرونای انگلیسی طی دو هفته در شهرستان آبیک خاموش شد به همت پای کار آمدن همه مسئولان شهرستان آبیک اعم از امام جمعه آبیک، فرماندار آبیک، سپاه، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، هلال احمر تحقق یافت که البته همکاری و تعامل متواضعانه، صبورانه و بزرگوارانه مردم روستای حسین‌آبادکرد این شهرستان و تحمل حرف و حدیث‌ها بسیار تاثیرگذار بود که جای تشکر و قدردانی ویژه دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: جا دارد از کرم مافی از بسیجیان پا به کار شهرستان آبیک تشکر کنم که هر چه ستاد مبارزه با کرونای استان و شهرستان برای کنترل و مهار کرونای انگلیسی در روستای حسین‌آبادکرد به وی ابلاغ می‌کرد به عنوان پل ارتباطی مردم  ومسئولان، اجرایی می‌کرد که از زحمات ایشان تشکر می‌کنم.
رحمانی، محسن چیت‌سازان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک را نیروی توانمند، علمی و باسواد و مایه خیر و برکت در این شهرستان ذکر و نقش موثر ایشان در راه‌اندازی بیمارستان شهدا و افزایش خدمات این بیمارستان به مردم موثر دانست و خاطرنشان کرد: حوزه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصمیم گرفت از وجود دکتر چیت‌سازان در ریاست بیمارستان شهدا بهره گیرد و برای تقویت و پیشبرد اهداف بهتر حوزه سلامت از وجود دکتر یوسفی در مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان استفاده شود.
وی تصریح کرد: با  خدمت مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان جدید شهرستان آبیک و ریاست مدیر پیشین این شبکه در بیمارستان شهدا در پیشبرد اهداف حوزه سلامت گام‌های موثری برداشته خواهد شد و مسائل بهداشتی و درمانی در کلان بهتر پیگیری می‌شود.

کرونای انگلیسی در نطفه خفه شد
شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک در ادامه این مراسم گفت: با توجه به شیوه ویروس کرونا در شهرستان آبیک ویژگی خاصی حاکم شد و مسئولان نران این بودند که نزدیکی این شهرستان به البرز و تهران، مردم را در معرض آسیب بیشتری از این بیماری مواجه کند که با تدبیر مسئولان و همراهی مردم، طی یک سال اخیر وضعیت کرونا تحت کنترل قرار داشت.
وی افزود: پس از فوت فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در روستای حسین‌آبادکرد، با تدابیر مسئولان و حمایت‌های و پشتیبانی‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و تدابیرستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان و همکاری شایسته مردم این روستا کرونای انگلیسی در نطفه خفه شد وگرنه فاجعه انسانی رخ می‌داد.
این مسئول ادامه داد: تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان شهدای آبیک ظرف 15 ماه اخیر با پیگیری مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک به ویژه دکتر چیت‌سازان مدیر شبکه بهداشت و درمان تحقق یافته که سال‌های طولانی مردم در اذهان خود به نیکی یاد خواهند کرد.
فرماندار شهرستان آبیک اضافه کرد: سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک هم از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و فعال و خوشنام است که امیدواریم در منصب جدید منشأ خیر و برکت و خدمات ارزنده به مردم این شهرستان باشند.برای کادر درمان شهرستان هم توفیق صحت و سلامتی دارم و امید است با انگیزه مضاعف‌تری برای خدمات‌دهی به مردم در بیمارستان‌ها از هیچ  تلاش و کوششی دریغ نورزند.
داشتن رتبه اول و دوم شهرستان در شاخص‌های حوزه‌های متعدد سلامت
دکتر محسن چیت‌سازان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک هم تمام اتفاقات خوب رخ داده در این شهرستان در شاخص‌های حوزه‌های مختلف سلامت را مرهون زحمات بی‌وقفه تمام پرسنل این شبکه دانست و اذعان کرد: بدون اغراق شهرستان آبیک در تمام شاخص‌های حوزه سلامت همواره در استان قزوین رتبه اول و دوم را داشته که می‌توان به داشتن رتبه نخست در حوزه بهداشت محیط، داشتن رتبه در بهداشت حرفه‌ای، بیماری‌ها، بهداشت خانواده و غیره اشاره کرد.
وی افزود: طی یک سال اخیر بیشترین ایام سفید کرونایی مربوط به شهرستان آبیک بوده است که این موضوع تصادفی نبوده و به سادگی هم به دست نیامده بلکه با همت و تلاش مسئولان و حمایت سایر مولفه‌های موثردر حوزه سلامت شهرستان رقم خورده است.
این مسئول ادامه داد: از حضور پرنگ و موثر امام جمعه شهرستان آبیک، مساعدت‌های فرماندار آبیک و فرمانده پیشین سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک و شهرداری آبیک و مسئولان سایر دستگاه‌ها وهمچنین حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در کمک به کنترل و مهار بیماری کرونا در شهرستان آبیک قدردانی می‌کنم.
مدیر پیشین شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با اشاره به فوت یک مادرباردار در سال گذشته به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای و مادرزادی بیان کرد: در سال‌های اخیر به جز این مورد، فوت مادر بارداری را شاهد نبودیم که حفظ جان مادران باردار بیانگر تلاش همه کادر بهداشت و درمان بوده است.

تهمیدات مناسب برای رفع آلودگی هوا
دکتر سیف‌الله یوسفی سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک هم در پایان این مراسم گفت: در حوزه سلامت از 100 درصد، 20 درصد سلامت به مسئولان بهداشت و درمان باز می‌گردد و 80 درصد مابقی مربوط به مردم و سایر دستگاه‌ها است که البته باید گفت منظور از سلامت، صرفا سلامت جسمی نیست بلکه سلامت روانی، اجتماعی و معنوی هم است.
وی بیماری‌های قلبی و عروقی راعلت  بیشترین مرگ و میر در شهرستان آبیک ذکر کرد و افزود: تحرک، تغذیه و آلودگی در تحقق این موضوع تاثیرگذار است که مسئولان باید به میدان آمده و برای این سه موضوع برنامه‌ریزی کرده و گام بردارند.
این مسئول ادامه داد: اگر نتوانیم خدماتی را که مردم شهرستان آبیک لیاقت آن را دارند انجام ندهیم ورودی بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد بنابراین پیشگیری مردم از ابتلا به بیماری‌های مختلف باید در اولویت قرار گیرد که با کادر بهداشتی و درمانی خوبی که داریم امیدواریم گام‌های موثری در حوزه سلامت مردم برداریم.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اضافه کرد: در حوزه شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آبیک از حوزه خدمات گرفته تا ریاست، اگر فردی کوتاهی کند خسارتش دامن مابقی را می‌گیرد که باید در این شرایط سخت مانند یک تیم قوی عمل کنیم.
یوسفی خاطرنشان کرد: آبیک به دلیل قرار داشتن نیروگاه شهید رجایی درغرب، کارخانه سیمان در شرق، ریزگردهای دشت الله‌آباد در جنوب و معادن و شهرک صنعتی در شمال در محاصره آلاینده‌ها قرار گرفته و از آلوده‌ترین شهرهای استان قزوین محسوب می‌شود که اگر تدبیری برای رفع واحدهای آلاینده اندیشیده نشود اگر با نابودی کرونا، همه مردم ماسک خود را بردارند آبیکی‌ها به دلیل آلودگی هوا مجبورند به ماسک زدن ادامه دهند که باید گام‌های موثرتری برای رفع این معضل برداشته شود.
لازم به ذکر است؛ دکتر چیت سازان همزمان با داشتن سمت مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک، سرپرستی بیمارستان شهدای آبیک را هم بر عهده داشته که امروز ریاست این بیمارستان را عهده دار شد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

از مشکل آسفالت و پل های جاده آبیک-خاکعلی تا دسترسی به اتوبان غدیر و نیاز به اورژانس در قشلاق

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک