آخرين مطالب

در معارفه شهردار قشلاق مطرح شد؛

الحاق جنوب قشلاق به بافت شهری با تدبیر مدیریتی/قشلاق نیازمند ماشین آلات عمرانی و اطفای حریق است/تقدیم 500 میلیون به شهرداری به محض تخصیص اعتبار شهر قشلاق

الحاق جنوب قشلاق به بافت شهری با تدبیر مدیریتی/قشلاق نیازمند ماشین آلات عمرانی و اطفای حریق است/تقدیم 500 میلیون به شهرداری به محض تخصیص اعتبار

  بزرگنمايي:

در مراسم معارفه شهردار قشلاق از افزلیش 30 درصدی اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌های استان قزوین طی هفت ماهه امسال، نیاز قشلاق به ماشین‌آلات عمرانی و اطفای حریق و اختصاص 500 میلیونی به شهرداری با توجه به قول استاندار قزوین سخن به میان آمد.
به گزارش خبرنگار پایگاه جامع اطلاع‌رسانی آبیک، طی مراسمی و با حضور علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، مصطفی صالحی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استانداری قزوین، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک مراسم معارفه حمیدرضا دلوی شهردار شهر قشلاق برگزار شد.

علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این مراسم با اشاره به لزوم پیگیری برای تخصیص اعتبارات محرومیت‌زدایی به اصلاح شبکه توزیع آب شهر قشلاق بادتوجه به پیش‌بینی این اعتبارات در بودجه 1400 اظهار کرد: به محض تخصیص اعتبار به استان قزوین، 500 میلیون تومان به هر سه شهرداری جدیدالتاسیس قشلاق، زیاران  شهرستان آبیک و عصمت آباد بوئین زهرا  تقدیم می‌شود‌.

وی افزود: برای الحاق جنوب جاده قشلاق به بافت شهری پول و اعتبار نیاز نیست و با تدبیر مدیریتی می‌توان حل کرد که پیش از اجرای طرح جامع و در قالب طرح هادی می‌توان در تحقق این مهم گام برداشت چرا که دستمان بازتر است.

لزوم توجه مدیریت شهری به اختصاص بودجه برای امور فرهنگی

فرخزاد ادامه داد: تقریبا هیچ کدام از شهرداری‌ها درخواست بودجه برای امور فرهنگی و اجتماعی نمی‌کند و در تمام جلسات و شهرداری‌ها درخواست بودجه عمرانی می‌شود و امور فرهنگی باید بر امور عمرانی اولویت داشته باشد.

وی با بیان اینکه  70 تا 80 درصد مطالبات شهرداری‌ها از محل عوارض توسط مردم پرداخت نمی‌شود و فقط 20 درصد دریافت می‌شود، اضافه کرد: 25 تا 35 درصد بودجه‌ها برای جمع‌آوری و دفن زباله هزینه می‌شود و سه تا چهار درصد تفکیک زباله از مبدا صورت می‌گیرد و از سویی روزانه 220 لیتر آب مصرف هر شهروند است که لازم است در تفکیک زباله از مبدا و صرفه‌جویی در مصرف آب فرهنگسازی انجام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی 7 ماهه امسال ریالی اعتبار عمرانی اختصاص نیافته و خیلی نمیتوان به این اعتبارات وابستگی و چشم داشت و باید پیگیر درآمدهای پایدار بود و با توجه به مزیت‌های نسبی هر منطقه می‌شود ایجاد کرد که با الحاق به بافت و ارائه طرح توجیه اقتصادی و دریافت تسهیلات با سود کم می‌توان به ایجاد درآمد پایدار کمک کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین  ادامه داد: در 6 ماهه امسال میزان اختصاص اعتبارات ارزش افزوده 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و سعی شده اعتبارات به شهرهای کوچک استان اختصاص یابد این در حالی است که معیار و مبنای اختصاص ارزش افزوده، جمعیت است و باید جمیعت واقعی ساکن در سرشماری جدید لحاظ شود تا اعتبارات بیشتری اخذ شود.

تعداد شهرهای استان به 28 شهر رسیده است

مصطفی صالحی مدیر دفتر امور شهری و شوراها استانداری قزوین در ادامه این مراسم گفت: با شهر شدن شهرهای قشلاق، زیاران و عصمت آباد سه شهر به مجموعه 25 شهر استان قزوین افزوده شود و تعداد شهرها به 28 شهر برسد که جمعیت شهری استان 73 درصد است.

وی افزود:تعریض تمام معابر و فضای سبز مطلوب شهر قشلاق با رعایت مهندسی اصولی بیانگر این استدکه قابلیت شهر شدن را داشته است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استانداری قزوین با اشاره به بازبینی چارت سازمانی شهرداری‌ها و تصویب و ابلاغ این مهم و تامین نیروی انسانی ادامه داد: مدیریت شهری باید به جای پرداختن به مسائل داخلی، مطالبات مردم و عمده مشکلات شهر را احصا کرده و با ایجاد منابع، اقدامات خوبی انجام دهند و از مسائل حاشیه‌ای جدا پرهیز کنند.

صالحی با اشاره به نداشتن امکانات و تجهیزات مناسب در شهرستان قشلاق اضافه کرد: این موضوع در حال پیگیری بوده و از ارزش افزوده، ماده 58 و اختصاص قیر برای معابر به این شهر اختصاص داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساختار بودجه شهر قشلاق، اشکالات اساسی دارد که لازم است شهرداری و شورای شهر موضوع را پیگیری کنند تا رفع شود.

این مسئول اذعان کرد: بعد از انقلاب 22 شهر در استان ایجاد شده که افزایش شهرنشینی صورت گرفته اما در توسعه شهری و فرهنگ شهر نشینی آسیب وجود دارد؛ در پروژه های عمرانی باید فکر و کارِ کارشناسی و فنی و عقلانی لحاظ شود و مدیریت شهری می‌تواند حضوری، تلفنی و جلسه‌ای موضوعات شهر را مطرح و پیگیری کنند.

قشلاق نیازمند اعتبارات استانی و شهرستانی است

حمیدرضا دلوی شهردار جدید قشلاق هم در این مراسم عدم وجود منظر سیمای شهری، ساختار شهری و نداشتن درآمد پایدار را از مشکلات این شهر برشمرد و گفت: این شهر با کاستی‌ها و چالش‌هایی مواجه بوده و نیازمند اعتبارات استانی، شهرستانی و ارزش افزوده است.

وی بر صدور جواز ساخت به شهروندان قشلاقی برای توسعه شهر تاکید کرد و افزود: تعارض با آستان قدس مردم قشلاق را با مشکل مواجه کرده و کارشناسی‌ یک نفره به نفع مردم رای داده و باید دید کارشناسی بعدی چه رایی خواهد داد.

این مسئول به نبود ماشین آلات عمرانی، اطفای حریق و آمبولانس حمل جسد و سردخانه در قشلاق اشاره و بیان کرد: 70 درصد معتبر این شهر خاکی است و روزانه شاهد شکستگی لوله‌های فرسوده هستیم و مسئولان شرکت آب‌ و فاضلاب هم اذعان کرده‌اند اعتباری برای ترمیم ندارند و طرح ساماندهی امام خمینی ره هم نیمه کاره مانده و نیازمند تخصیص 500 میلیون تومان قول استاندار قزوین به شهرداری هستیم‌.

شهردار قشلاق افزود: بازبینی الحاق جنوب جاده آبیک به کمال آباد برای توسعه و پویایی و سود بردن شهروندان در مجاورت این جاده ترانزیتی ضروری است که مساعدت مسئولان را می‌طلبد.

برای رفع کمبودها و آبادانی نیاز به توجه بیش از پیش مسئولان داریم

سیدعباس حسینی رئیس شورای شهر قشلاق هم از انجام برنامه‌ریزیهایی برای شفاف سازی به مردم و دریافت پیشنهادات و انتقادات مردم این شهر خبر داد و بیان کرد: علاوه بر همکاری با دستگاه‌های مختلف، از مشارکت مردم برای پیشبرد اهداف شهری بهره خواهیم گرفت.

وی افزود: گرچه با حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی قشلاق به پیشرفت‌های خوبی رسیده اما جای کار زیادی در این شهر وجود دارد و برای رفع کمبودها و آبادانی نیاز به توجه بیش از پیش مسئولان دارد؛ شورای شهر قشلاق حامی و همراه شهردار خواهد بود.

گفتنی است؛ حمیدرضا دلوی شهردار 46 ساله شهر قشلاق دارای مدرک کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری و عضو سازمان نظام مهندسی استان قزوین است که مجری احداث اولین شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستایی کشور در روستای صفرخواجه استان البرز، مجری احداث پل سی متری شهر طالقان  مجری طرحهای آب و فاضلاب روستایی استان قزوین از بدو تاسیس سال 77 به مدت 2.5 سال، مدیرعامل شرکت کاشانه سازان آتان با اجرای حدود 20 پروژه آب و فاضلاب، رئیس هیات مدیره شرکت آب حیات البرز با اجرای حدود 80 پروژه آب از فاضلاب از سال 83 تا 1400 را کارنامه کاری خود دارد.

وی از سال 96 تا 1400 عضو شورای شهر آبیک، نایب رئیس و عضو شورای اسلامی قزوین، عضو شورای شهرستان و نماینده شورای اسلامی استان قزوین در هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای قزوین و عضو کمیته انطباق مصوبات شوراهای شهرستان البرز استان قزوین بوده است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک