شهردار خاکعلی در شورای اداری بشاریات مطرح کرد:
مشکلات خاکعلی از نبود فاضلاب شهری ، خودروی حمل جسد تا ظرفیت کم خودروی آتش نشانی و معابر خاکی
بخش بشاریات
بزرگنمايي:
شهردار خاکعلی در جلسه شورای اداری بخش بشاریات شهرستان آبیک بر پرداخت حقوق قانونی شهرداری خاکعلی توسط شرکت کشت و صنعت مگسال به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز در سالهای گذشته تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آبیک، مهدی بهشتی مقدم در جلسه شورای اداری بخش بشاریات شهرستان آبیک با اشاره به اختصاص یک دستگاه ماشین آتش نشانی به صورت امانی به ایستگاه آتش نشانی شهر خاکعلی به عنوان تنها ایستگاه آتش نشانی بخش بشاریات اظهار کرد: ماشین آتش نشانی امانی یک هزار لیتر ظرفیت دارد و در عرض چند ثانیه آب آن به مصرف میرسد و نمی توانیم پاسخگوی مردم در زمان وقوع حریق باشیم.
وی افزود: برای استان قزوین چند دستگاه ماشین آتش نشانی در نظر گرفته شده که امیدواریم با پیگیری نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستان آبیک یک دستگاه به شهر خاکعلی اختصاص یابد.
شهردار خاکعلی ادامه داد: تنها غسالخانه بخش بشاریات در شهر خاکعلی وجود دارد که ساماندهی شده اما فاقد ماشین حمل جسد است و در شرایطی که اطرافیان متوفی به دلیل فوت فرد فشارهای روحی دارند نبود ماشین حمل جسد موجب افزایش فشارهای روحی بر آنان میشود و مردم مجبورند با ماشین حمل جسد از محمدیه و روستای حصارخروان متوفی خود را منتقل کنند.
حقوق شهر و شهروندان پرداخت شود
بهشتی اضافه کرد: ساخت و سازهای غیرمجازی در سالهای گذشته در شرکت کشت و صنعت مناسب صورت گرفته که با خود مدیران شرکت توافق شده حقوق قانونی شهرداری خاکعلی و 4 هزار شهروند این شهر پرداخت شود اما نمی دانیم چرا تاکنون پرداخت نشده است که در صورت پرداخت، میتواند گره ای از مشکلات این شهر بگشاید.
وی خاطرنشان کرد: خاکعلی 18 ساله به شهر تبدیل شده اما فاقد فاضلاب شهری بوده و کودکان این شهر در معابر خاکی و فاضلاب ها بازی میکنند.
این مسئول با بیان اینکه 1.5 سال تا پایان طرح جامع شهر خاکعلی باقی مانده، اذعان کرد: این طرح موجب شده شهر کوچک شود و مهاجر نپذیرد این در حالی است که اصلاح بازنگری طرح 300 تا 400 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و لازم است از اعتبارات ملی به این مهم تخصیص داده شود.
شهردار خاکعلی افزود: سهم شهرداری از تفکیک زمینها پرداخت نشده و بازنگری طرح جامع میتواند راه نفس کشیدن برای توسعه و آبادانی شهر و مهاجرپذیری را باز کند.
بهشتی بیان کرد: هنوز معابر و کوچه های شهر خاکعلی، خاکی است و پس از گذشت 18 سال از شهر شدن، این مهم قابل قبول نیست که از نماینده مجلس درخواست میشود از سهمیه قیر یارانه ای به شهر خاکعلی، توجه شود.
آسفالت جاده اصلی زیر پای ماشینهای سنگین
قاسمی رئیس شورای شهر خاکعلی هم در این جلسه با اشاره به تردد ماشینهای سنگین از 4 سمت شهر خاکعلی و آسیب به جاده اصلی این شهر گفت: این مهم علاوه بر ایجاد سر و صدا به آسفالت شهر آسیب رسانده و سه تا چهار مرتبه آسفالت تخریب و دوباره آسفالت انجام شده است.
وی افزود: آسفالت داخل شهر خاکعلی زیر پای ماشینهای سنگین در جاده ترانزیتی خراب شده که از مسئولان راه و شهرسازی درخواست میشود برای آسفالت مجدد جاده، مسئولان شهری را یاری رسانند.