آخرين مطالب

دادستان آبیک در نشست خبری اعلام کرد:

تشکیل پرونده قضایی برای چند مدیر، معاون و کارشناس ادارات آبیک/بررسی ابهامات زمین‌های شهرک‌ صنعتی کاسپین 2/ آخرین وضعیت اراضی 12 هکتاری قشلاق دادگستری و دادسرا

تشکیل پرونده قضایی برای چند مدیر، معاون و کارشناس ادارات آبیک/بررسی ابهامات زمین‌های شهرک‌ صنعتی کاسپین 2/ آخرین وضعیت اراضی 12 هکتاری قشلاق

  بزرگنمايي:

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از تشکیل کمتر از  10 مورد پرونده قضایی برای چند مدیر، معاون و کارشناس ادارات این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آبیک، قاضی سعید احمدزاده امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن قدردانی از زحمات مستمر خبرنگاران شهرستان آبیک در انعکاس صحیح و درست اخبار این شهرستان به ویژه اعضای شورای رسانه اظهار کرد: مردم شهرستان آبیک به‌رغم تمام مشکلات و کاستی‌های موجود در این شهرستان با نجابت، منطقی و به حق مطالبات خود را مطرح می‌کنند.
وی با بیان اینکه به هیچ وجه و در حد توان از ورود به حقوق عامه شرعا و قانونا کوتاه نیامده‌ایم و نمی‌توانیم کوتاه بیاییم، افزود: بعضا مسئولان باید تعهداتی را در شهرستان آبیک اجرا می‌کردند که تلاش هم در این زمینه داشته‌اند اما در عمل، انجام تعهدات و تحقق قول‌ها به تاخیر افتاده؛ به عنوان نمونه می‌توان به پروژه انتقال آبرسانی از سد طالقان به آبیک اشاره کرد که پروسه آن بسیار طولانی شده هرچند امیدواریم با پیگیری مسئولان اجرایی  و مربوطه استانی و شهرستانی و تخصیص اعتبارات ملی، هر چه زودتر شاهد افتتاح این پروژه باشیم.


اعتراض مردمی در پی تاخیر در رسیدن آب سد طالقان به آبیک
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: نمایندگان پیشین مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تلاش بسیاری برای پروژه طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین داشته‌اند که لازم است نمایندگان فعلی مجلس که با اعتماد مردم، فرصت خدمتگزاری نصیب آنان شده تلاش کامل و مضاعف بتوانند خواسته به حق مردم آبیک را پیگیری کنند تا آب سد به این شهرستان برسد.
احمدزاده اضافه کرد: تاخیر در رسیدن آب سد طالقان به آبیک مورد اعتراض مردم بوده و تسریع در این مهم ضروری است گرچه تعارضات و چالش‌هایی در زمینه مسیر خط انتقال به آبیک وجود داشته که مردم هم حق و حقوقی داشتند که جلسه فوق العاده برگزار شده و با تشکیل پرونده، رسیدگی‌ها فوری صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش شده است برای مجرمین با مجازات‌های سبک قانونی و برخی از مجازات‌های دیگر، مجازات جایگزین حبس اعمال شود که این مهم با رضایت از محکوم اجرا می‌شود.
این مسئول قضایی با اشاره به مکاتبه با ادارات شهرستان آبیک برای سومین بار مبنی بر اعلام نیاز به خدمات عمومی رایگان و میزان ساعات آن به دادسرای انقلاب وعمومی این شهرستان برای بکارگیری محکومین مجازات‌های جایگزین حبس بیان کرد: عدم اعلام نیاز به خدمات عمومی رایگان از سوی مسئولان را یا باید بر مبنای نداشتن کمبود نیرو دانست که مایه خرسندی است یا باید بر جدی نگرفتن مسئولان ذکر کرد که قطعا به ضرر خودشان است گرچه اداره منابع امور آب برای لایروبی رودخانه‌ها برای پیشگیری از وقوع سیلاب‌ها اعلام نیاز کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک موضوعات بازار روز قدیم، تجمع افاغنه غیرمجاز و انجام اقدامات مجرمانه توسط آنان، زمین‌های شهرک صنعتی کاسپین، موضوعات موردی و مسائل مختلف دیگر را از جمله موضوعات ارسال شده به سامانه اعلام فساد دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ذکر و اذعان کرد: از مردم درخواست می‌شود گزارشات خود در موضوعات مختلف را به سامانه اعلام فساد دادسرای آبیک به شماره  2100032893000 با ارسال پیام متنی اعلام کنند.

کاهش پرونده‌های وارده به دادسرای آبیک
احمدزاده تعداد پرونده های وارده به دادسرا در سال 97 را 14 هزار و 299 پرونده و در سال 98 تعداد پرونده‌های وارده را 13 هزار و 885 پرونده دانست و افزود: طی یک سال اخیر شاهد کاهش ورودی پرونده به دادسرا بوده‌ایم.
وی موادمخدر سرقت و نزاع را از جمله جرایم منتهی به محکومیت  در شهرستان آبیک ذکر و توهین ضرب و جرح مواد مخدر و سرقت را بیشترین پرونده‌های شهرستان آبیک عنوان کرد.
این مسئول قضایی افزود: بعضا گزارشاتی مبنی بر فعالیت مجرمانه «ربا» در یک بخش خصوصی واصل شده که چند نفر از اشخاص تحت پوشش فعالیت اقتصادی اقدام به دادن وجوه ربوی کرده‌اند که موضوع در مرحله تحقیقات و کسب اطلاعات و جزئیات موضوع هستیم که با حصول نسبت به تشکیل پرونده اقدام خواهد شد.

واگذاری و تمدید مجوزها در شهرک صنعتی کاسپین 2 زیر ذره بین دستگاه قضا
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در پاسخ به این سوال خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی آبیک در خصوص نحوه واگذاری و تمدید زمین‌های شهرک صنعتی کاسپین 2 و احتمال رانت ، تخلف و جرم وجود دارد، توضیح داد: ابهاماتی در این زمینه وجود دارد که باید بررسی شود، گرچه پس از وصول گزارشاتی در سامانه اعلام فساد دادسرا و اخباری مبنی بر واگذاری یا تمدید نامتعارف زمین‌ هایی در شهرک صنعتی کاسپین 2 از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین که پس از سالها هنوز در آنها شرکتی احداث نشده است که یک سری مشکلات نیز در خصوص واگذاری دوباره به اشخاصی که فاقد شرایط و صلاحیت لازم بودند وجود دارد که به صورت ویژه پیگیری‌ها انجام و چندین مرتبه صورت جلسه شده است.
احمدزاده افزود: مقرر شده هفته آینده جلسه‌ای در زمینه همین موضوع برگزار شود و وضعیت تک تک زمین‌ها بررسی شود که البته بخشی از تصمیمات در مجموعه دستگاه‌های متولی استان قزوین گرفته شده و بخشی هم خارج از استان بوده که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: طبق اذعان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین 10 برابر ظرفیت اراضی شهرک‌های صنعتی آبیک و قزوین متقاضی وجود دارد که باید تدبیری لازم در این زمینه اندیشیده شود.

تشکیل پرونده قضایی برای چند مدیر، معاون و کارشناس ادارات آبیک
این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری آریا در خصوص اینکه آیا طی یک سال اخیر پرونده قضایی برای مسئولان و کارکنان ادارات شهرستان در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک تشکیل شده است یا خیر، اذعان کرد: کمتر از 10 پرونده برای چند مدیر، معاون و کارمندان ادارات شهرستان آبیک تشکیل شده که البته پرونده مدیران طبق ماده 308 قانون آیین دادرسی کیفری برای رسیدگی به استان قزوین ارسال شده و پرونده معاون و کارشناسان در دادسرای این شهرستان در حال رسیدگی است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک دلایل تشکیل پرونده قضایی برای افراد مذکور را موضوعاتی از جمله اهمال و قصور در انجام وظایف قانونی، اعلام نکردن و گزارش ندادن جرم و منتهی شدن آن به وقوع جرم و همچنین انجام اقداماتی بر خلاف نص صریح قانون بوده است.

آخرین وضعیت اراضی موسوم به 12 هکتاری قشلاق
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در خصوص رفع مشکل اراضی موسوم به 12 هکتاری روستای قشلاق نیز بیان کرد: موضوع به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین و اداره امور اراضی استان ارجاع داده شده تا بررسی شده و نتیجه را اعلام کنند؛ البته اگر موضوع حل نشود و مسئولان ادارات کل مذکور نخواهند یا نتوانند کاری انجام دهند دادستان به عنوان مدعی‌العموم تا رسیدن به نتیجه ورود کرده و با ارائه راهکار لازم نسبت به تعیین تکلیف اراضی مذکور در این روستا اقدام می‌کند.
وی تاکید کرد: موضوع اراضی روستای قشلاق را بلاتکلیف رها نمی‌کنیم و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک