در نوزدهمین شماره نشریه آبیک فردا منتشر شد؛
آخرین وضعیت پل روگذر راه آهن آبیک، از متراژ واقعی عرض پل تا اجرای لاک‌پشتی!
پنجشنبه 22 آبان 1399 - 10:07:46 PM

با پیگیری های خبرنگار آبیک فردا، پیمانکار پروژه احداث پل روگذر راه آهن آبیک- قشلاق با ارسال نقشه ای از پل مورد نظر اندازه عرض پل را به طور مستند اعلام کرد اما این روزها شاهد کاهش سرعت اجرای پروژه هستیم .
به گزارش خبرنگار آبیک فردا،  بعد از اینکه مسئولان راه‌آهن شمال 2 کشور به تعهدات خود در شورای تامین شهرستان آبیک مبنی بر تجهیز کارگاه و آغاز احداث پل روگذر راه‌آهن آبیک به سمت کمال‌آباد عمل نکردند، قاضی سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک نسبت به مسدود کردن خط دوم جدیدالاحداث قزوین- تهران  راه‌آهن اقدام کرد و باعث شد 20 شهریورماه غلامحسین ولدی مدیر کل راه‌آهن شمال 2 کشور و هیأت همراه به آبیک بیاید و با حضور وی ، فرماندار ، دادستان و اصحاب رسانه شهرستان پروژه جدید روگذر راه‌آهن آبیک به کمال‌آباد مورد بازدید قرار گرفته و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اطلاع از این موضوع نسبت به بازگشایی خط دوم جدیدالاحداث قزوین_ تهران اقدام کرد و عملیات احداث پل روگذر راه‌آهن شهر آبیک آغاز شد.
مدیر کل راه‌آهن شمال 2 کشور در این بازدید گفت: مسئولان راه‌آهن و شهرستان آبیک دغدغه مشترکی دارند و تغییراتی در نقشه احداث این پل ایجاد شده است. خاکبرداری از پل تخریب شده آغاز شده، به پیمانکار پروژه ابلاغ شده تا آخر هفته خاکبرداری را به اتمام برساند گرچه باید گفت پروژه، کار بزرگی بوده و مستلزم همکاری همه مسئولان است.عرض پل روگذر 21 متر و شامل چهارباند یعنی دو باند رفت و دو باند برگشت و دو پیاده‌رو خواهد بود که دهانه این پل از 18 متر به 36 متر رسیده است. پروژه را رها نمی‌کنیم و با بازدیدهای مستمر و پیگیری‌های متعدد نسبت به تسریع در اجرای احداث پروژه پل راه‌آهن شهرستان آبیک اقدام خواهیم کرد.
عرض پل روگذر تغییر نکرده و 21 متر است
اما پس از مدتی دوباره حرف و حدیث ها مبنی بر اینکه به دلیل کمبود بودجه متولی کار در صدد ساخت پل با یک باند رفت و یک باند برگشت می باشد که خبرنگار آبیک فردا در تماسی با پیمانکار پروژه از آخرین تصمیمات و اقدامات راه آهن جویا شد که آقای صفایی نیا در این رابطه گفت:عرض پل روگذر به متراژ 21 متر و شامل چهارباند یعنی دو باند رفت و دو باند برگشت می باشد که دارای دو پیاده‌رو نیز می باشد و تغییری در تصمیمات ایجاد نشده است.
به گفته وی در خصوص توقف پروژه نیز در قرارداد مشکلی وجود داشت که باید حل می‌شد و اکنون رفع شده و 15 شهریور ماه نامه ابلاغ به ما ارسال شده و این در حالی است که بابت  تغییر نقشه اعم از عرض و دهنه جدید و پیاده‌رو، حدود 60 میلیارد ریال به مبلغ قرارداد افزوده شده است.
او برای اطمینان خاطر مردم و رسانه ها نقشه مربوطه نیز به سردبیری نشریه آبیک فردا ارسال کرده که صحت گفته های مسئولان امر را تایید می کند.از طرفی این روزها با اتمام میلگردبافی ستون های پل، شاهد کاهش سرعت اجرای پروژه و حرکت لاک پشتی در پیشبرد کار این پل مهم در شهرستان آبیک هستیم.


http://www.AkhbareAbyek.ir/Fa/News/119208/آخرین-وضعیت-پل-روگذر-راه-آهن-آبیک،-از-متراژ-واقعی-عرض-پل-تا-اجرای-لاک‌پشتی!
بستن   چاپ