پس از اقدام دادستان آبیک؛
مسئولان راهآهن شمال 2 کشور دست به کار شدند/ آغاز عملیات احداث پروژه روگذر راهآهن آبیک/ پروژه نباید با تعطیلیهای مقطعی مواجه شود؛ پروژه را رها نمی کنیم
چهارشنبه 19 شهریور 1399 - 5:27:38 PM
|
|
امروز در بازدید مدیر کل راهآهن شمال 2 کشور، فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک به دلیل آغاز عملیات ساخت پل روگذر راهآهن این شهرستان، بر تسریع در احداث این پروژه تاکید و از مساعدت مسئولان آبیکی در روند تسریع این پروژه سخن به میان آمد. به گزارش خبرنگار پایگاه جامع اطلاعرسانی آبیک، بعد از اینکه مسئولان راهآهن شمال 2 کشور به تعهدات خود در شورای تامین شهرستان آبیک مبنی بر تجهیز کارگاه و آغاز احداث پل روگذر راهآهن آبیک به سمت کمالآباد عمل نکردند، قاضی سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک نسبت به مسدود کردن خط دوم جدیدالاحداث قزوین- تهران راهآهن اقدام کرد. شنیدهها حکایت از آن داشت که این اقدام دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک موجب شده بود مسئولان راهآهن شمال 2 کشور از وی تقاضا و خیلی اصرار داشته باشند که خط مذکور مسدود نشود. همچنین طبق خبرهای واصله؛ از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک به آنان مهلت داده شده بود اگر این هفته اقدامی صورت نگیرد مطابق با ماده 576 قانون مجازات اسلامی تعزیرات با آنان برخورد خواهد شد. 20 شهریور یعنی پنجشنبه هفته گذشته عملیات احداث پل روگذر راهآهن شهر آبیک آغاز شد و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اطلاع از این موضوع نسبت به بازگشایی خط دوم جدیدالاحداث قزوین_ تهران اقدام کرد. اما امروز و با حضور غلامحسین ولدی مدیر کل راهآهن شمال 2 کشور و هیأت همراه، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک و قاضی سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک و اصحاب رسانه این شهرستان پروژه جدید روگذر راهآهن آبیک به کمالآباد مورد بازدید قرار گرفت.
پیگیر پروژه پل روگذر راهآهن آبیک هستیم غلامحسین ولدی مدیر کل راهآهن شمال 2 کشور در این بازدید گفت: مسئولان راهآهن و شهرستان آبیک دغدغه مشترکی دارند و تغییراتی در نقشه احداث این پل ایجاد شده است. وی با بیان اینکه از پنجشنبه هفته گذشته خاکبرداری از پل تخریب شده آغاز شده، افزود: به پیمانکار پروژه ابلاغ شده تا آخر هفته خاکبرداری را به اتمام برساند گرچه باید گفت پروژه، کار بزرگی بوده و مستلزم همکاری همه مسئولان است. این مسئول تصریح کرد: عرض پل روگذر 21 متر و شامل چهارباند یعنی دو باند رفت و دو باند برگشت و دو پیادهرو خواهد بود که دهانه این پل از 18 متر به 36 متر رسیده است. مدیر کل راهآهن شمال 2 کشور خدماترسانی را از وظایف راهآهن به عنوان سازمان حمل و نقل ریلی دانست و افزود: گذرگاههای همسطح پاشنه آشیل هستند و نگران هستیم اما به دلیل مسئولیتی که داریم پیگیر احداث پل روگذر راهآهن در شهرستان آبیک هستیم و درتسریع این هدف مشترک که احداث پل و بهرهمندی مردم است، مسئولان و رسانهها هم باید کمک کنند. ولدی ادامه داد: پروژه را رها نمیکنیم و با بازدیدهای مستمر و پیگیریهای متعدد نسبت به تسریع در اجرای احداث پروژه پل راهآهن شهرستان آبیک اقدام خواهیم کرد.
مساعدت به مسئولان راهآهن شمال 2 کشور و پیمانکار پروژه شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به وجود دغدغههایی در زمینه پل روگذر راهآهن این شهرستان گفت: هشت ماه پیش یک فقره تصادف در این مسیر رخ داده بود که منجر به فوت دو نفر شده بود؛ بلافاصله پس از این تصادف، تصادف دیگری رخ داده بود که دیدگاه مردم نسبت به مسئولان راهآهن، به بیتوجهی تعبیر شده بود. وی با بیان اینکه مضایق اعتبارات و سختیهای کار را میدانیم، افزود: واقعیت قضیه این است که مردم هنگام مراجعه به فرمانداری یا دستگاه قضایی اذعان میکردند که پل شهرستان نظرآباد که در 10 کیلومتری آبیک قرار دارد، دو سال پیش احداث شده اما در خصوص پل تخریب شده شهرستان آبیک اقدامی صورت نگرفته است. این مسئول ادامه داد: با نگاه مثبت مدیر کل راهآهن شمال 2 کشور و اهتمام پیمانکار که امروز مشاهده کردیم امیدواریم هر چه زودتر پروژه پل روگذر احداث شود. فرماندار شهرستان آبیک این را هم گفت که هر زمان مسئولان راهآهن شمال 2 کشور یا پیمانکار پروژه پل روگذر در زمینه اداری یا غیراداری نیاز به مساعدت داشته باشند و یا با مشکلی مواجه شوند بدون فوت وقت به ما اعلام کنند تا دراسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام لازم صورت گیرد؛ البته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک و اعضای شورای تامین هم نگاه حساس و دغدغهمند نسبت به این پروژه دارند و مساعدت لازم را خواهند داشت.
تسریع در احداث پل جدید روزگذر ضروری است قاضی سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک هم ضمن قدردانی از حضور مدیر کل راهآهن شمال 2 کشور در این شهرستان و نگاه مثبت ایشان به احداث پل روگذر راهآهن آبیک اظهار کرد: نگران این موضوع بودیم که تغییر و تحولات در حوزه راهآهن و واگذاری امور از شمال غرب به شمال کشور موجب کندی در روند کار پروژه پل روگذر شهرستان آبیک شود که حضور امروز مدیر کل راهآهن شمال 2 کشور را به فال نیک میگیریم و نوید خوب و خوشحالکنندهای است. وی با ذکر این مطلب که مردم مطالبات به حقی را در خصو ص احداث روگذر جدید راهآهن آبیک به کمالآباد داشتند که حضور مدیر کل راهآهن شمال 2 کشور و آغاز عملیات پروژه، امیدها زنده میکند اما نباید پروژه با تعطیلیهای مقطعی مواجه شود. این مسئول قضایی ادامه داد: بیشترین اتفاقات در گذرگاههای همسطح صورت میگیرد که مسیر پل تخریب شده راهآهن آبیک در حال حاضر گذرگاه همسطح بوده و به دلیل تراکم در شهر، تسریع در احداث پل جدید روگذر ضروری است البته هر کمکی که از دست بنده برآید، انجام خواهم داد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اضافه کرد: اقدام راهآهن شمال 2 کشور مبنی بر آغاز ساخت پل روگذر شهرستان آبیک امیدوارکننده بوده و به معنای این است که مسئولان راهآهن به فکر مردم هستند و دراین زمینه دغدغه دارند. احمدزاده خاطرنشان کرد: اینکه مدیر کل راهآهن شمال 2 کشور اذعان میکنند جلسه دیگری به زودی برای بازدید مجدد از پروژه پل روگذر راهآهن شهرستان آبیک و آنالیز پروژه برگزار شود، بیانگر دغدغه ایشان است که استقبال میکنیم و امیدواریم همین عزمی که در مسئولان راهآهن شمال 2 کشور و مسئولان شهرستان آبیک وجود دارد، پیمانکار پروژه نیز با همین عزم پروژه را به پیش ببرند.
ابلاغ نامه پل روگذر شهرستان آبیک در 15 شهریور ماه صفایینیا پیمانکار پروژه پل روگذر راهآهن شهرستان آبیک هم در این بازدید با بیان اینکه از کل پروژه 52 کیلومتری فقط پل روگذر راهآهن شهرستان آبیک باقی مانده و تمام عزم ما این است تا این پروژه به اتمام برسد، بیان کرد: تا زمانی که این پل به اتمام نرسد تجهیز کارگاه را نمیتوانم جمعآوری کنم و شاید بیشتر از همه در تکمیل پروژه تعجیل دارم چرا که کارم به پایان میرسد. وی افزود: در قرارداد مشکلی وجود داشت که باید حل میشد و اکنون رفع شده و 15 شهریور ماه نامه ابلاغ به ما ارسال شده این در حالی است که بابت تغییر نقشه اعم از عرض و دهنه جدید و پیادهرو، حدود 60 میلیارد ریال به مبلغ قرارداد افزوده شده است. این پیمانکار اذعان کرد: به دلیل افزایش دهنه پل از18 متر به 36 متر و سایر تغییرات در نقشه جدید در پل روگذر شهرستان آبیک، سعی میکنیم آیتمهای زمانبر را مانند همزمانی تیرهای پیشتنیده و کابلی و ستونها و غیره را انجام دهیم که کمی زمانبر است. صفایینیا افزود: با توجه به وضعیت منطقه و شرایط شهرستان آبیک برای حفاری و نصب شمعهای پل روگذر، یکی از دو روش حفاری با دستگاه یا دستی به اجرا درمیآید اما تلاش ما این است که پروژه را در موعد مناسب به اتمام برسانیم. لازم به ذکر است؛ پل روگذر راهآهن آبیک به قشلاق- کمالآباد با عرض پنج متر، 50 سال بود که قدمت داشت و بیش ازسه ماه بود که از تخریب این پل میگذشت و خبری از احداث پل جدید نشده بود این در حالی است که تخریب این پل به دلیل خطرناک بودن و احتمال وقوع تصادف، نارضایتی مردمی را به همراه داشته بود.
http://www.AkhbareAbyek.ir/Fa/News/118132/مسئولان-راهآهن-شمال-2-کشور-دست-به-کار-شدند--آغاز-عملیات-احداث-پروژه-روگذر-راهآهن-آبیک--پروژه-نباید-با-تعطیلیهای-مقطعی-مواجه-شود؛-پروژه-را-رها-نمی-کنیم
|