آخرين مطالب

زمینه‌سازی برای ظهور را از مدیریت رفتار آغاز کنیم اخبار شهرستان

زمینه‌سازی برای ظهور را از مدیریت رفتار آغاز کنیم

  بزرگنمايي:

میرامینی امام جمعه آبیک

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد حسینی میرامینی، امام جمعه آبیک، با حضور در برنامه «تا آسمان» شبکه استانی صدا و سیمای مرکز قزوین، در باب آمادگی دنیا برای ظهور، گفت: شان خلقت انسان جانشینی خدا بر روی زمین است و اصالتاً خداوند ما را برای مدیریت زمین آفریده است؛ خودش عزیز است و ما را افرادی با قدرت برای زندگی عزتمندانه خلق کرده است.

وی اظهار کرد: اراده خداوند آن است که مستضعفان مدیران زمین شوند و حکومت کنند اما آیا مستضعفان آمادگی لازم برای مدیریت و امام جامعه شدن را دارند؟ آیا اهل تدبیر و درایت و مدیریت و انصاف هستند یا باید زمینه‌سازی لازم برای مدیریت کردن جامعه در بین مردم شکل بگیرد؟

زمینه‌سازی برای ظهور را از مدیریت رفتار آغاز کنیم

امام جمعه آبیک گفت: لازم است بدانیم که خروج از استضعاف برای پذیرا شدن امامت و ولایت و مدیریت جامعه در چه زمینه‌هایی باید اتفاق افتد؟ گام اول شناخت و تمرین «مدیریت» است که اولین قدم هم مدیریت خودمان است، مدیریت کردن زمان و رفتار و افکار خودمان؛ خیلی از دل‌مردگی‌ها، افسردگی‌ها و بی‌انگیزگی‌ها و بی‌برنامه‌گی‌‌ها به‌جهت عدم مدیریت است چون برخی از افراد برای زندگی خود برنامه نداشته و انگیزه‌ای هم برای ادامه زندگی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: پس از شناخت ابعاد مدیریت فردی نوبت به مدیریت فضای خانواده می‌رسد باید کشف کنیم که الگوهای درست و شالوده‌های دقیق مدیریت در خانواده چیست؟

میرامینی افزود: سومین مؤلفه «مدیریت جامعه» است، باید در جامعه درک مشترکی از مدیریت ایجاد شود و جواب واحدی برای واژه مدیریت پیدا کنیم چون این فهم مشترک کمک می‌کند تا کیفیت زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی ما ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: اگر درک درستی از مدیریت داشته باشیم زود تشخیص می‌دهیم که کدام مدیر خلاف اصول رفتار می‌کند. غرب با مدیریت افکار عمومی مردم را به هر سویی که می‌خواهد سوق می‌دهد و می‌گوید واقعیت آن چیزی که اتفاق افتاده نیست بلکه واقعیت چیزی است که ما به مردم می‌گوییم؛ یعنی مردم فهم دقیقی از مدیریت کلان جامعه ندارند و به این روش می‌توان آنها را فریب داد.

امام جمعه آبیک خاطرنشان کرد: باید به جایی برسیم که چه قبل و چه بعد از ظهور بدون جاه‌طلبی، بدون حب ریاست و بدون ظلم، کمک‌حال امام زمان (عج) باشیم چون تحقق امر ظهور به تمرین و زبده‌شدن ما در مدیریت وابسته است، یعنی باید قبل از ظهور شرق و غرب دنیا را مدیرانی بدون جاه‌طلبی، بدون حب ریاست و بدون ظلم هدایت کنند. اگر حب‌ریاست نباشد ظلمی صورت نمی‌گیرد و دیگر برای حفظ ریاست فریبکاری نمی‌شود و فضای جامعه تحت‌الشعاع منافع مدیران قرار نمی‌‌گیرد. جامعه باید به جایی برسد که امام زمان(عج) صدها مدیر داشته باشد که در شایستگی هر یک برتر از دیگری باشند.

دلایل ظهور محقق شده است

وی تصریح کرد: وی با بررسی موانع ظهور فرج گفت: اکثر موانع ظهور مرتفع شده و دلایل ظهور محقق شده‌اند؛ به ستوه آمدن مردم از ظلم یکی از دلایل است؛ آمار لحظه‌ای سازمان ملل از کشته‌های جنگ، از تجاوزها و خودکشی‌ها نشان از ظلم سراسری در جهان دارد. بعضی از ظلم‌ها هم مانند ستم به مردم یمن پیش‌روی ماست که شدیدترین تسلیحات در برابر آنان به‌کار گرفته شده و از دارو و غذا هم محرومند. اتفاقات سوریه و عراق و کشتار کشمیر را می‌بینیم، از اعتراضات چین و تظاهرات هفتگی فرانسه، راهپیمایی انگلیس و آمریکا مطلعیم، مستکبران با ظلم و ستم زندگی را به‌کام مردم تلخ کرده‌اند که مردم در سراسر جهان حقوق حقه‌ خود را فریاد می‌زنند.

میرامینی افزود: مردم عالم دنبال فضایی نجات بخش‌ هستند تا آرامشی بر دنیا حاکم شود. وقتی ولی خدا بر عالم امامت نکند بشر ظالم و مستکبر می‌شود، همه عالم به‌دنبال درمان و التیام دردهای خود هستند. بشر طی قرون مختلف به خصوص سیصد چهارصد سال اخیر تلاش کرده به یک مدل مترقی برای اداره جوامع بشری دست یابد، مدل‌های مختلفی را آزموده و در نهایت به لیبرال‌دموکراسی رسیده است. نویسنده‌ای که این مدل را بهترین و غایی‌ترین مدل برای اداره دنیا مطرح کرده بود پس از گذر زمان کتابی در پایان لیبرال‌دموکراسی تدوین کرد.

نتیجه لیبرال‌دموکراسی ظلم سراسری در دنیاست

وی خاطرنشان کرد: بشر دنبال راه و یک جرقه کوچک برای رهایی است، مدل‌های مختلف مدیریتی را تجربه کرده، مدل‌های سلطنتی، نظامی، دیکتاتوری و اقسام لیبرالیسم را به کار گرفته و نتیجه‌ آنها فراگیری سراسری ظلم و تباهی در زمین است.

امام‌جمعه آبیک با بیان اینکه دنیا با خلاء تئوریک مواجه است، اظهار کرد: کاش دانشمندان و اهل رسانه ما می‌توانستند تئوری مدیریتی ما را به دنیا تبیین کنند اما متاسفانه هنوز در دسته‌بندی‌ها و تدوین دانشگاهی آن مشکل داریم، هنوز برای دانشجوی خود تبیین نکردیم چه رسد به تدریس، یکی از مقدمات ظهور حرکت پیرامون خلاء تئوریک دنیاست. ما نتوانستیم مبنای خود را به دنیا انتقال دهیم چون در بسط و تدوین و تدریس و کار رسانه‌ای و نشر این معنا و مدل‌اسلامی؛ عملکرد ضعیفی داریم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و مزایای نوع کشورداری ما برای افراد بیرون از این سرزمین جالب است، این‌که ما چطور توانستیم تناقضات دموکراسی را در کشور خود حل کنیم یا جمع کردن بین دین و سیاست چه‌طور رقم خورده یا راه تحقق بخشیدن به مردم سالاری دینی چه‌ بوده است، خودشان نوشتند که این مدل برای آنها جالب است، ما باید در بحث‌ها دقیق و عمیق رفتار کنیم.

میرامینی اظهار کرد: به نوعی رفتار کنیم که در بحث کردن در مورد حجاب با مسیحیت و اقوام دیگر اینگونه تصور نکنند که ما می‌خواهیم آن‌ها را مسلمان کنیم تا گارد بگیرند بلکه اول باید به آنها آرامش داد، ما دنبال مسلمان و محجبه کردن آنها نیستیم، چون آنها اگر مسیحی محجبه باشند برای تبلیغ حجاب اثر گذارتر است؛ تا در جواب بدخواهان بگوییم حجاب مخصوص مسلمانان نیست بلکه یک گفتمان جهانی است که فواید خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: یا در بحث ولایت فقیه این گوهر فوق‌العاده؛ سید هاشم‌الحیدر دبیرکل حزب‌الله عراق به تازگی در کلیپی از علمای ما گله می‌کند که قدردان این گوهر ناب ولایت نیستیم، ما مدل اداره جامعه به‌واسطه ولایت را نتوانستیم در جامعه جهانی بسط دهیم، این خلاء ایدئولوژیک با ظهور پر خواهد شد. مقدمه‌سازی برای ظهور یعنی دنیا را برای اداره جامعه با این مدل فراهم کنیم.

تأثیر معنویت مردم در زمینه‌سازی برای ظهور

امام‌جمعه آبیک گفت: معنویت مردم موضوع دیگری است که در مقدمه‌سازی ظهور اثرگذار است، مردم ما معنوی و خداپرستند، نکند توقع داریم همه مردم همچون آیت‌الله بهجت باشند تا ظهور محقق شود، خیر، انتظار این نیست، مردم ما به حد کفایت برای ظهور متدین‌ هستند، به مسائل دینی و اعتقادی علاقمندند، فقط خدا مدیران را یاری کند که مشکلات مردم را برطرف کنند چون خیلی از گله‌مندی‌هایی که به‌سمت خدا و دین و اعتقادات برمی‌گردد ‌ریشه در مشکلات اقتصادی دارد.

میر‌امینی در ادامه گفت: از دیگر موانع ظهور حسادت به ولی خداست که در دل تاریخ نهادینه بوده است. حضرت‌علی(ع) در نامه‌ای خطاب به معاویه عنوان کرده که از زمان هابیل و قابیل تا انبیاء اخیر مشکل و مانع حسادت وجود داشته و تو هم به من حسادت می‌کنی. حسادت امروز بسیار کم شده و ولایت تسخیری را اکثر مردم پذیرفته‌ند، در حرکت اربعین مردم چگونه با پای پیاده به‌سوی ولی‌خدا حرکت می‌کنند و از هر صنف و موقعیت و وجاهت اجتماعی در آن وجود دارند.

وی بیان کرد: 2 گره اصلی ظهور این است که ما یاد بگیریم کار جمعی در عرصه معیشتی انجام دهیم و مطلب دیگر اصلاح مدیریت جامعه است. رهبر انقلاب برای خارج کردن جامعه از استضعاف سال‌ها را با شعار اقتصادی نام‌گذاری می‌کند و در مورد دیگر خیلی از جوانان جمع می‌شوند کار جمعی و تعاونی انجام دهند اما درگیر پیچ و خم اداری می‌شوند؛ امان از مدیران کار راه ننداز، کاش قانونی وضع شود که در کنار اختلاس‌گران و افراد فاسد و جرایم مختلف، کسی را هم که کار مردم را راه نمی‌اندازد و مرتکب ترک‌فعل شده و با ناکارآمدی مانعی برای تولید ایجاد می‌کند را مجازات کنند.

امام‌جمعه آبیک در پایان گفت: باید نظارت و تدبیر برای مدیریت در نظام اسلامی و اصلاح معیشت را تمرین کنیم تا کار جمعی و اصلاح سبک مدیریت فردی و خانوادگی و جمعی، ما را به ظهور برساند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک