آخرين مطالب

درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک تاکید شد؛

لزوم نشست مسئولان با معلمان و تشکیل جلسه شورای مرکزی رسیدگی به امور مساجد اخبار شهرستان

لزوم نشست مسئولان با معلمان و تشکیل جلسه شورای مرکزی رسیدگی به امور مساجد

  بزرگنمايي:

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک با حضور مسئولان استانی و شهرستان آبیک برگزار و در خصوص مسائل مهم فرهنگی بویژه در رابطه با جوانان و نوجوانان بحث ، تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا در شهرستان آبیک استان قزوین، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک با حضور  حجت الاسلام رمضانی مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، امام جمعه ، فرماندار اعضای شورای تامین ، بخشداران ، برخی مدیران ادارات و روسای شوراها و شهرداران شهرستان آبیک ، دبیر شورای رسانه شهرستان و نماینده صدا وسیما درشهرستان آبیک در حسینیه سیدابوتراب موسوی (ره) دفتر امام جمعه آبیک برگزار شد،
حجت الاسلام رمضانی مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در این جلسه ضمن تاکید بر اینکه لازم است جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان تداوم داشته باشد اظهار داشت: با نگاه ویژه به شورای فرهنگ عمومی، مدیریت تغییرات فرهنگی در جامعه رقم خواهد خورد .در شورای فرهنگ عمومی همه سازمانهای اثرگذار تصمیم‌ساز وجود دارند و اگر بدین گونه باشد که هر کس منافع سازمان خود را در نظر بگیرد و کار فرهنگی نکند متضرر خواهیم شد لذا می‌بینیم این همه هجمه ها علیه جمهوری اسلامی است و باید از ظرفیت و توان خود استفاده و با جلسات منظم و منسجم و تصمیم ساز علیه این هجمه ها برنامه ریزی و اقدام کرد.
وی افزود: یکی از تاکیدات ما این است که جلسات شورای فرهنگ مرتب بوده ، تاثیرگذار و به نقاط تصمیم‌گیری برسد .

جلسات شورای فرهنگ عمومی منظم برگزار و مصوبات پیگیری و اجرایی شود
رمضانی اظهار داشت: یکی از موضوعات فرهنگی تربیت عفیفانه است که در بحث فرهنگ همه سازمانها و نهادها حتی مجموعه های غیر فرهنگی و اقتصادی هم باید در آن سهیم باشند و همه دخیل هستند.
وی اضافه کرد: موضوع دوم پیگیری مصوبات است که قطعاً باید مجدانه پیگیری و اجرای آن محقق گردد.
رمضانی در ادامه در رابطه با جامعه جوانان اظهار داشت: خودمحوری، تردید و استقلال خواهی از جمله خصایص جوانان میباشد و پیشنهاد می‌شود برای ارضاء هیجانات جوانان فضای مناسبی ایجاد شود که اعم از ورزشی، فرهنگی، علمی ، مدارس و همچنین های دوستانه در دستور کار قرار گیرد. فضای گفتگوی منطق محور ایجاد شود. امروز نیاز است در جامعه اسلامی نسبت ایجاد شورای مشورتی و تصمیم گیری در مساجد راه‌اندازی شود .
وی گفت: برخی مواقع مساجد از دست ما خارج و جوانان کمتر اقبال به آن پیدا می کنند و لازم است مساجد را محور قرار دهیم.
رمضانی اظهار داشت: با توجه به بانک موضوعی که در موارد مختلف موجود است، می تواند در شورای فرهنگ عمومی موضوعات اولویت دار مورد استفاده قرار گیرد.
وی در پایان گفت: توقع این است جلسات منظم برگزار و مصوبات پیگیری و اجرایی شود و از جوانان نیز در این جلسات دعوت و از نظریات آنان استفاده شود.

لزوم نشست مسئولان با معلمان و تشکیل جلسه شورای مرکزی رسیدگی به امور مساجد
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی میر امینی امام جمعه رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک در جلسه شورای فرهنگی شهرستان آبیک که با حضور حجت الاسلام رمضانی مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین و فرماندار اعضای شورای تامین شهرستان شهرداران بخشداران و روسای شوراهای اسلامی و برخی مدیران ادارات در دفتر امام جمعه آبیک برگزار شد با تاکید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که " فرهنگ چیزی است که من حاضرم جانم را برای آن فدا کنم" اظهار داشت: با توجه به فضای کشور و وقایع اخیر جا دارد یک بازنگری در بحث فرهنگ داشته باشیم .
وی افزود: از نظر زیرساخت ها اتفاقات خوبی در کشور افتاده اما متاسفانه چون مشی فرهنگی یک مشی دقیقی ندارد، رضایتمندی لازم وجود نداشته است.
امام جمعه آبیک با اشاره به تاثیرگذاری و نقش معلم در تربیت نوجوانان و جوانان تاکید کرد: لازم است جلساتی با معلمان تنظیم شود و مسئولان پای صحبت آنها نشسته و مسائل آنها را از زبان معلمان شنیده و راهکار افزایش منزلت اجتماعی معلمان و چگونگی تحقق آن را از زبان خود آنها بشنوند و محقق سازند.
حسینی میر امینی در ادامه افزود: اگر معلمان را دریابیم، هم دانش آموزان را در کنار معلمان داریم و اولیا را نیز در کنار آنها خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: همه ما معلم داشته ایم و برای ما اطاعت از معلم ، نباید کار سختی باشد، چرا شیپور را از سر گشادش می زنیم، این خطاست. برای بردن کارشناس فرهنگی به مدارس باید خود معلمان درخواست بدهند و این امر موجب می شود خود معلمان نیز بیشتر پای کار باشند و همراهی شود.
امام جمعه آبیک در ادامه با اشاره به نقش ورزش و مربی ورزشی در فرهنگ سازی اظهار داشت: باید با مربیان ورزشی نشست و حرف های آنها را شنید و همراهی کرد تا آنها نیز مسائل را تبیین و بازگو کنند تا مشکلات در حوزه ورزش مرتفع شود.
امام جمعه آبیک اظهار کرد: مدتی جلسات شورای فرهنگ عمومی در آبیک برگزار نکردیم زیرا مصوبات آن اجرایی نمی شد که البته آن را به مدیر کل سابق اعلام کردیم اما اقدامی صورت نگرفت ولیکن اکنون شرایط دیگری است و تقاضا می‌شود فرماندار پای مصوبات شورای فرهنگ عمومی بایستد تا این مصوبات اجرایی شود. حسینی میر امینی با اشاره به تذکر فرمانده سپاه در خصوص مسائل مساجد افزود: اولین جلسه شورای مرکزی رسیدگی به امور مساجد را تشکیل خواهیم داد و جایگاه ها ، وظایف و برنامه ها مشخص می گردد تا شرایط بهبود پیدا کند .
وی در پایان گفت: در خصوص اعتبارات فرهنگی نیز لازم است فرماندار شهرستان آبیک معاون خود را برای ساماندهی اعتبارات در این حوزه ماموریت دهد تا شرایط را بررسی و مسائل مشکلات را برطرف سازیم.

2/5 برابر شدن اعتبارات حوزه فرهنگی در بودجه سال جاری
حامد فتوحی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک گفت: نوجوانان امروز تحت تاثیر فضاهای مجازی هستند و برای آگاه کردن نوجوانان و ارتقاء فرهنگ عمومی باید از ظرفیت تمام دستگاههای اجرایی بویژه دستگاههای متولی امور فرهنگی و دانشگاهها در شهرستان استفاده شود.
فرماندار آبیک با تاکید بر این موضوع که سند مهندسی فرهنگی که دارای 10 شاخص و مورد تایید مقام معظم رهبری است، در شهرستان اجرا خواهد شد، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی شدن مصوبات، دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی شهرستان با محوریت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده می باشد.
وی افزود: در بودجه سال جاری ، پیش بینی اعتبارات حوزه فرهنگی 2/5 برابر در نظر گرفته شده و اعتبارات فرهنگی به دستگاههای اختصاص داده خواهد شد که کار فرهنگی عمقی و ریشه ای را انجام دهند و با بررسی های بعمل آمده ، هستند دستگاههای که اقدامات فرهنگی آنها صفر است و قطعا این اعتبارات فرهنگی در نظر گرفته شده برای ادارات فاقد عملکرد فرهنگی جابجا خواهد شد.
حامد فتوحی تصریح کرد: شهرداران نسبت به تعریف ردیف بودجه فرهنگی در سال جاری و سال پیش رو اقدام و با نظارت فرمانداری نسبت به هزینه کرد آن اقدام نمایند.
وی افزود: دستگاههای متولی امور فرهنگی بویژه آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح ها و ایده های فرهنگی را ارائه و از پشتیبانی شهرداران شهرهای تابعه بهرمند گردند.

کاهش آمار ولادت و ازدواج طی 10 سال اخیر در شهرستان آبیک
رئیس دادگستری شهرستان آبیک در جلسه شورای فرهنگی عمومی این شهرستان با بیان اینکه علت عمده بدبختی‌ها دوری از خداوند و بی دینی است اظهار داشت : حکومت وظیفه سعادت و خوشبختی جامعه را به عهده دارد و حاکمیت باید سعادت دنیوی و اخروی جامعه را ایجاد کند.
قلعه قوند در ادامه با اشاره به وقایع اخیر و آشوب‌های صورت گرفته اظهار داشت: علت بخشی از وقایع اخیر عدم تبیین و عدم آگاهی افراد است.
وی در ادامه به موضوع انفاق اشاره کرد و تاکید کرد: باید اعمال و گفتار ما به ویژه مسئولان یکی باشد و گرنه نفاق چه معنی دارد که در واقع معنای آن همین است .
رئیس دادگستری شهرستان آبیک در ادامه با اشاره به آمار حیاتی چهارگانه شهرستان آبیک در 10 سال گذشته اظهار داشت: در سال 91 در خصوص ولادت تعداد 1367 نفر داشتیم که در سال 1400 به 822 نفر و در هفت ماهه سال 1401 به 456 نفر رسیده است.
وی گفت: در زمینه وفات در سال 1391 تعداد 301 مورد فوتی داشتیم که این آمار در سال 1400به 362 نفر افزایش یافته و درس 7 ماهه سال 1401 به میزان 367 نفر بوده است.
قلعه قوند افزود: در زمینه ازدواج در سال 1391 تعداد 2099 مورد ثبت شده که این آمار در سال 1400به 495 نفر و در 7 ماهه سال 1401 به 225 نفر کاهش یافته است .
رئیس دادگستری شهرستان آبیک در خصوص آمار طلاق اظهار کرد: این آمار در سال 91 290 نفر بوده که در سال 1400 به 260 نفر رسیده و در 7 ماهه سال 1401 به تعداد 107 نفر ثبت شده است.
وی در پایان گفت: بر این اساس آمار ولادت و ازدواج در شهرستان آبیک کاهش یافته و آمار وفات و طلاق در این شهرستان روند افزایشی داشته است.

مسائل فرهنگی، منشاء ناهنجاری های جامعه است
سرهنگ بهروز لامعی فرمانده انتظامی شهرستان آبیک در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: مسائلی که هر روز پلیس با آن تحت عنوان ناهنجاری ها دست و پنجه نرم می کند، منشاء آن عدم توجه به مسائل فرهنگی جامعه می باشد .
وی در ادامه افزود:اگر در یک تیم فوتبال اعضای آن تیم کار خود را به درستی انجام ندهند، کار برای دروازه بان سخت میشود و پلیس و دستگاه قضایی در وضعیت فعلی در جامعه نقش دروازه‌بان را ایفا می کند و بار کم کاری ها به دوش پلیس و دستگاه قضا است .
سرهنگ لامعی در ادامه اظهار داشت: نگرانی پلیس این است که در این بی بند و باری اجتماعی برخی خانواده ها این بی بند و باری ها را برای فرزندان خود قبول کنند و با آن کنار بیایند.
فرمانده انتظامی شهرستان آبیک ادامه گفت: شبیخون فرهنگی که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، مانند سیل است و ما با این اقدامات نیروی انتظامی مثل این است که با قاشق جلو سیل را می خواهیم بگیریم و لازم است همه دستگاه ها به وظایف خود در زمینه فرهنگ عمل کنند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در سال 1400 تعداد 20159 مورد طلاق ثبت شده است و این یک خطر بزرگ و فاجعه است، در پی مطرح شدن هر طلاق 10 پرونده بین طرفین ایجاد میشود و باید پرسید برای طلاق و فرزندان طلاق که کف خیابان هستند چه کرده ایم ؟
فرمانده انتظامی شهرستان آبیک تصریح کرد: 23 درصد از نیازهای پلیسی مردم شهرستان آبیک در خصوص جرائم علیه اشخاص و اموال بوده است و 30 درصد مربوط به نزاع و درگیری و 6/5 درصد تهدید و 5 درصد اختلاف خانوادگی می‌باشد که نشان دهنده خلاء مسائل آموزشی است و می بینیم که پس از یک تصادف کوچک موضوع نزاع شدید اتفاق می افتد، متاسفانه به فرهنگ توجه ویژه نمی شود.

لزوم حضور فعال جوانان در مساجد و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش‌آموزان
سرهنگ مهدی صادق‌پور فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه‌السلام شهرستان آبیک نیز در این جلسه اظهار کرد: نیاز است در مساجد جوانان فعالیت پررنگ داشته باشند و از ظرفیت واحدهای صنعتی برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش‌آموزان استفاده شود.
وی گفت: تمام نظام سلطه بسیج شده‌اند که نظام اسلامی و انقلاب نباشد که باید گفت حقیقتا با ایران قوی مشکل دارند.
وی افزود: امروزه برخی افراد در تحلیل‌ها بیان می‌کنند که گسست فرهنگی بین نسل جدید و قدیم ایجاد شده که این گونه نیست و در پیاده‌روی اربعین شاهد بودیم که با شکوه تر از قبل برگزار شد.
فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه‌السلام شهرستان آبیک ادامه داد: این موضوع که بگوییم مردم از دین خسته‌اند گزاف و بیهوده است، خیلی از ناکارآمدی‌ها در انتصابات، شرایط اقتصادی و فرهنگی موجب شده اوضاع بر مردم سخت شود. گرچه با بادهای امروزی برای نظام اسلامی اتفاقی نخواهد افتاد.
صادق‌پور با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش در زمینه حوزه تربیتی و پرورشی و نداشتن راهکارها برای موضوعات فرهنگی و پرورشی خاطرنشان کرد: در راهپیمایی 13 آبان امسال بیشتر مردم شرکت کرده بودند و دانش‌آموزان کمتر حضور داشتند.
این مسئول نظامی تصریح کرد: اینکه پول از شهرداری گرفته شود و در مدارس برنامه‌ای اجرا و جایزه داده شود مانند قرص مسکن است و نیاز است مسئولان در مدارس حضور یابند.
فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه‌السلام شهرستان آبیک افزود: در اغتشاش اخیر دو مصدوم داشتیم که یک نفر تا مرز شهادت رفت.
صادق‌پور ادامه داد: نیاز است در مساجد جوانان فعالیت پررنگ داشته باشند و از ظرفیت واحدهای صنعتی برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش‌آموزان استفاده شود.
وی اضافه کرد: مقوله کشف حجاب از زمان مشروطه بوده، زمان پهلوی قوت گرفت، در دوران جنگ مسکوت ماند و امروز دوباره سر باز کرده که طرز تفکر قشر خاصی از جامعه بوده که با دین مشکل داشتند.
این مسئول نظامی خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت های شهرستان آبیک باید برای ارتقاء مسائل فرهنگی استفاده کرد.

لزوم رفع دست اندازها برای کمک به مجموعه های فرهنگی
عباس دادخواه شهردار آبیک در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک ضمن قدردانی از اعضای شورای تامین به جهت پیشگیری های صورت گرفته اظهار داشت: در وقایع اخیر آبیک کمترین آسیب را دید و و جای قدردانی دارد.
وی در ادامه با اشاره به موضوع فرهنگ و فرهنگ سازی اظهار داشت: معتقدم ابتدا باید داشته‌های خود را حفظ کنیم سپس نداشته ها را پیگیری و وارد کنیم ، مثلاً برای رزمندگان، خانواده های شهدا، آزادگان شهرمان قهرمانان واقعی ما هستند چه کرده ایم.
وی در ادامه گفت: اگر ما مراسمات مثل اربعین را در شهر برگزار نکنیم شهر بیمه نمی شود اما برخی قوانین دست و بال ما را می گیرد و باید کمک شود تا دست انداز هایی که در مسیر ما وجود دارد برای کمک رسانی به مجموعه‌های فرهنگی برطرف شود.
وی افزود: در مسائل فرهنگی عمدتاً سپاه و شهرداری درگیر هستند و باید مابقی دستگاه ها را به پای کار آورد. در جلسات، حضور حداکثری است اما در اجرا و پشتیبانی این موضوع اتفاق نمی افتد .
وی در پایان گفت: لازم است از مجموعه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و ظرفیت هایی که دارند نیز استفاده گردد.

انتخاب 1٠ مدرسه جهت فعالیت در زمینه آموزش سواد رسانه و فضای مجازی
عبدالله ملک‌پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک در این جلسه با اشاره به دوری 26 ماهه دانش‌آموزان از مدارس به دلیل ویروس کرونا گفت: خیلی از واکنش‌هایی که از سوی نوجوانان رخ می‌دهد واکنش‌های پس از موضوع کرونا محسوب می‌شود.
وی افزود: یک هفته‌ای است که تمام انرژی آموزش و پرورش شهرستان آبیک برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بکارگرفته شده که در هفته‌های آتی صدور احکام انجام می‌شود.
این مقام مسئول یادآور شد: در زمینه آموزش سواد رسانه و فضای مجازی 10 مدرسه را انتخاب کرده‌ایم و انجمن اولیا و مربیان مدارس را درگیر این موضوع کرده‌ایم که می‌طلبد از ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی و امکانات دیگر شهرستان برای ارتقای سطح فرهنگی دانش‌آموزان استفاده کنیم.

مسئولان با سرشاخه های ورزشی شهرستان بنشینند و در بین ورزشکاران باشند
ابراهیم برخورداری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: ورزش ما گران و هزینه بر می باشد، به همین جهت باید از فضاهایی که در شهرستان وجود دارد به نحو احسن استفاده کنیم .
 وی افزود: همچنین لازم است از فضای مساجد برای رشد جوانان و ورزش بهره گرفته شود .
 برخورداری افزود: البته در خانواده ها نیز نیازمند فرهنگ سازی هستیم و باید در این زمینه بیش از پیش اقدامات لازم صورت گیرد .
 وی افزود: با روسای هیئت ها موضوع تبیین را پیگیری می‌کنیم و برنامه‌هایی نیز انجام شده است اما نیازمند این هستیم که مسئولان با سرشاخه های ورزشی شهرستان نشسته و صحبت کنند و در بین ورزشکاران باشند.

باید با کار جهادی امور فرهنگی را به پیش ببریم
دکتر زهرا فرقانی مشاور فرماندار شهرستان در امور بانوان و خانواده در این جلسه با بیان اینکه گروه‌های جهادی فعال در عرصه‌های مختلف جدی گرفته نمی‌شوند و باید با کار و عمل جهادی امور فرهنگی را به پیش ببریم، گفت:  ضعف فرهنگی در خانواده‌ها نشات گرفته از ضعف اعتقادی شدید و رواج سبک زندگی غربی در برخی خانواده‌ها است.زمانی که مقام معظم رهبری مقوله تهاجم فرهنگی را مطرح کردند توجه نکردیم و امروز با مشکلات فرهنگی متعددی مواجه شده‌ایم.
این مسئول ادامه داد: لازم است کلاس‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته برای مشاوران امین مدارس برگزار شود تا بتوانند در رفع مشکلات دانش‌آموزان نقش بسزایی ایفا کنند.
مشاور فرماندار شهرستان آبیک در امور بانوان و خانواده اضافه کرد: جزیره‌ای عمل کردن در مسائل فرهنگی کاری از پیش نمی‌برد و همه باید مانند یک واحده در خصوص مسائل فرهنگی شهرستان گام برداریم تا نمود بیرونی داشته باشد.

اهمیت اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت در موضوعات فرهنگی
سید محسن موسوی‌پور بخشدار بشاریات هم اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت در موضوعات فرهنگی را ضروری دانست و تصری کرد: حجم کار فرهنگی بالا و موضوع بسیار پیچیده‌ای است و برای موفقیت در این عرصه باید گام‌های موثری برداریم.
وی با اشاره به حضور در 10 مدرسه و تبیین موضوعات مختلف برای دانش‌آموزان و برگزاری اردوهای بصیرتی در بخش بشاریات با همکاری شهرداری خاکعلی افزود: شور و شوق و نشاط و استقبال دانش‌آموزان از انجام این مهم، کاملا محسوس و مثبت بوده است.

لزوم حمایت و حضور مسئولان در برنامه های اصحاب فرهنگ و هنر
فرحناز جهان تیغ رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: اداره فرهنگ وارشاد اسلامی وظیفه داردتا محیطی را فراهم کند تا انجمن ها ، کانون ها و گروه های مردم نهاد مستقر دراین اداره، فعالیت آموزشی، فرهنگی وهنری داشته باشند .
وی گفت: هنرمندان آبیک ازمسئولین شهرستان انتظار دارند تا با حضورشان دربرنامه ونمایشگاه های مختلفی که توسط آنها در مجتمع فرهنگی وهنری برگزار می شود ازآنان حمایت کنند.
جهان تیغ ضمن تاکیدبر اهمیت کار گروهی ادارات دربرگزاری برنامه های فرهنگی شهرستان ، از شهرداری وسایرادارات گلایه کرد و گفت: اگر از محتواهای مناسبتی که این اداره جهت چاپ بنر و پوستر دراختیار آنها قرارداده استفاده می کنند،پسندیده است تا نام فرهنگ وارشاداسلامی را هم در ذیل آن ذکر کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک