آخرين مطالب

امام جمعه آبیک خواستار شد:

اتمام پروژه های نیمه تمام دولت‌های قبل / پیغمبرکوه تبدیل به پهنه شود/ لزوم تقدیر از همه نقش آفرینان آبرسانی به آبیک اخبار شهرستان

اتمام پروژه های نیمه تمام دولت‌های قبل / پیغمبرکوه تبدیل به پهنه شود/ لزوم تقدیر از همه نقش آفرینان آبرسانی به آبیک

  بزرگنمايي:

نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک به امامت حجت‌الاسلام حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آبیک،  حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ولی عصر عجل الله فرجه شهر آبیک برگزار شد،  ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند در آیه 24 سوره ابراهیم  می فرماید: أَلَمْ تَرَ كَیْفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَیِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ
آیا ندیدى چگونه خداوند «کلمه‌ی طیّبه» [و گفتار پاکیزه] را به درخت پاکیزه‌اى تشبیه کرده که ریشه‌ی آن [در زمین] ثابت و شاخه‌ی آن در آسمان است؟!
وی افزود: کلمه طیبه یعنی خوب بودن یعنی اگر می خواهید خوب باشید،مثل درخت خوب باشید که ریشه عمیق دارد و تنه و شاخه به آسمان می رسد و در همه جهات رشد کنید.  باید روح را سعه داده و رشد کرد، زیرا ریشه همه بدبختی ها در حقارت نفس است، مثلا حسادت برای بنده ای که کوچک است و بر اساس حقارت نفس خود می بیند، تصمیم می گیرد و عمل می کند .
میرامینی در ادامه اظهار داشت: تقوا پیشه کن ، یعنی مواظب باش روحت حقیر نشود. چرا برخی زود عصبانی می شوند و بددهنی می کنند ؟ چون ریشه آن در حقارت نفس است .هیهات از کسانی که نماز می خوانند  روزه می گیرند ، برای امام زمان (عج) و برای محرم کار می کنند و می دوند ،اما روحشان رشد نمی کند. "ویل للمصلین " یک‌عمر در مسیر است اما روحش رشد نکرده است.
خطیب جمعه آبیک تصریح کرد: عمر سعد برای چه امام حسین را کشت؟ برای ملک ری ، امام او را به بهشت و آخرت نیکو دعوت کرد اما نپذیرفت و حتی در پاسخ به امام که فرمود از گندم ری نخواهی خورد،گفت جو می خورم.
وی گفت: دیگران به چه بهایی امام را کشتند؟ به بی ارزشترین چیزها مثل یک انگشتری و قاتلان امام حسین علیه السلام حقیر بودند و حقارت بدبختی کمی نیست .
وی افزود: برخی غیبت می کنند، تهمت می زنند و تخریب می کنند که ریشه اش در حقارت است و احساس کمبود می کنند، با غیبت و تهمت می خواهند دیگران را تخریب کنند و باید توجه کرد تا به حقارت نفس دچار نشویم.
امام جمعه آبیک با اشاره حضور خود در اجلاسیه اخیر ائمه جمعه کشور و دیدار با مسئولان نظام، قوای سه گانه و دیدار با رهبری معظم انقلاب اظهار داشت: جلسات صریحی بود و ائمه جمعه سئوالات محکم و قاطعی داشتند از مسئولان و رهبری عزیز نیز یکسزی مطالب را خطاب به ائمه جمعه و یکسری را نیز خطاب به مردم فرمودند، مثلاً فرمودند امام جمعه مرجع مراجعات مردم است، چون خیلی دسترسی به مسئولان ندارند و راحت تر به امام جمعه دسترسی پیدا می کند مشکلات را با آنان مطرح می کنند و این در حالی است که مسئول آنها امام جمعه نیست و فرمودند به مردم بگویید این کار امام جمعه نیست و از مسئولان مطالبه داشته باشند و امام جمعه هم داهیانه محوریت را به عهده بگیرد و کار پیگیری شود .
حسینی میر امینی در ادامه افزود: اتفاقات مهمی را اخیراً داشتیم که اجلاس جده یکی از آنها بود و بایدن دست خالی به ایالات متحده برگشت، همچنین اجلاس تهران را نیز با حضور روسای جمهور کشورهای روسیه و ترکیه داشتیم و اتفاقات خوبی رقم خورد .
امام جمعه آبیک گفت: حجم سرمایه گذاری ما در کشور 4 میلیارد دلار است و در این سفر 40 میلیارد دلار اضافه شد و سفر پرباری برای کشور بود که به حمدالله مسئولان از فضای تحریمی روسیه استفاده مطلوب را دارند .
میر امینی در ادامه به حمله ترکیه به عراق که تعداد زیادی از شهروندان عراقی بر اثر آن مجروح و کشته شدند اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز به رئیس جمهور ترکیه تذکر داده بودند که حمله به مردم عراق به ضرر خودشان نیز می باشد و برای خودتان ناامنی ایجاد می‌کنید و دیدیم عراق که تا کنون صبوری می کرد این بار بلافاصله دو پهپاد عراقی پایگاه‌های ترکیه در منطقه را هدف قرار دادند .
میر امینی با اشاره به دیدار با وزیر اطلاعات در اجلاس ائمه جمعه کشور اظهار داشت : وقتی انسان گزارشی ندارد و خبری ندارد خیلی قدردان نیست اما وقتی گزارش به انسان می‌رسد متوجه می شود چه ارزشی دارد، چون احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است. لذا اخبار را به جامعه منتقل نمی کنند اما واقعاً سربازان گمنام امام زمان ساعی و جان برکف در میدان از مرزها و نوامیس ما حراست می‌کنند و خداوند تک‌تک این سربازان گمنام خالص و باتقوای امام زمان(عج) را برای نظام حفظ کند.
 وی در بخش دیگری از بیانات خود اظهار داشت: در این اجلاسیه میزبان رئیس جمهور هم بودیم و به نکات مهمی اشاره داشتند و گفتند: روزی که دولت را تحویل گرفتم در اولین جلسه هیئت دولت با وزرای کابینه قبلی اولین دستور جلسه این بود که حقوق کارکنان دولت را چگونه پرداخت کنیم .
وی افزود: در خصوص حذف ارز ترجیحی هم چاره‌ای جز این نبود و چند ماهی که مجلس ارز را حذف نمی کرد به واسطه درخواست از صندوق ذخیره کشور را اداره می کردیم اما الان به فضل پروردگار فروش نفت ما به میزان قبل از تحریم ها رسیده است.

امام جمعه آبیک اضافه کرد : رئیس جمهور در خصوص مدیران نیز اعلام کرد که معیار من برای انتخاب مدیران انقلابی گری به معنای واقعی کلمه است و کارآمدی و انقلابی بودن را چندین بار تکرار کردند و گفتند مدیری که کارآمد و انقلابی نباشد در دولت ما جایی ندارد که این باعث دلگرمی حاضرین شد.
 امام جمعه شهرستان آبیک در ادامه درباره انتقال آب سد طالقان به آبیک نیز اظهار داشت: واقعاً کار عظیم و مهمی است و قدردان تک تک کسانی که در این مسیر تلاش و کوشش کردند هستیم. وی گفت: مدیرکل آب منطقه‌ای استان در مصاحبه ای اعلام کردند ما انتقال آب را منوط به برگزاری مراسم نمی‌کنیم و اولین فرصتی که آب آماده و لوله ها تست شود آب را به مردم شریف آبیک خواهیم رساند که این خیلی مسرت بخش بود.
 وی افزود: شاید در جریان انتقال آب به آبیک کمتر کسی به اندازه من اطلاع داشته باشد و جا دارد از همه دست اندرکاران در این رابطه تقدیر شود، شنیده‌ام می خواهند مراسمی در قالب جشن آب گرفته شود که مخالفتی نیست اما لازم است عظمت روحی خود را نشان بدهیم و از همه کسانی که تلاش کردند ، خرد و کلان تقدیر بشود.
 امام جمعه آبیک در ادامه تصریح کرد: چند پروژه سنگین نیمه تمام هم داریم مثل تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک و ... که پروژه های نیمه تمام دولت قبل است و باید انجام شود، چون دولت فعلی دولت اقدام و عمل است. ما علاوه بر آن انتظار داریم اتفاقات نو و بدیعی در این دولت اتفاق بیافتد ان.شاءلله .
حسینی میر امینی افزود: یکی از آنها این است که این دولت باید کار ناتمام پهنه کردن پیغمبرکوه را انجام دهد و این منطقه پهنه شود و گردشگری تعریف شود ، اتفاقات خوبی را در فضای گردشگری و تفریحی، شهربازی، مجتمع فرهنگی و مسائلی از این دست را شاهد باشیم که مردم از این مظلومیت خارج شوند.
 امام جمعه شهرستان آبیک در پایان اظهار داشت:  فهرستی از کارهای نیمه تمام شهرستان را که در دولت های قبلی اقدام شده و باید در این دولت به اتمام برسد را عرض خواهم کرد و یک فهرستی را به عنوان کار خواسته از دولت مردمی از مدیران و مسئولان شهرستان و استان درخواست داریم که این سنگ بنا ها را در این دولت در شهرستان بنا کنند ان شاءالله

گفتنی است در حاشیه نماز جمعه میز خدمت ادارات شهرستان آبیک با حضور مدیران ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، فنی و حرفه ای ، راهداری و حمل و نقل عمومی،  دامپزشکی ، آموزش و پرورش،  بهزیستی و کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار و به سئوالات و مسائل مردم مراجعه کننده پاسخ داده شد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک