آخرين مطالب

رییس پارلمان شهری آبیک تشریح کرد:

از معضلی به نام "اراضی قولنامه ای " تا بازآفرینی فضای سبز و احداث پارک های محلات شورا و شهرداری

از معضلی به نام "اراضی قولنامه ای " تا بازآفرینی فضای سبز و احداث پارک های محلات

  بزرگنمايي:

علی ساریجلو رییس شورای اسلامی شهر آبیک به مناسبت روز شوراها ، بخشی از اقدامات مدیریت شهری در 9 ماهه گذشته را تشریح کرد.
مهندس علی ساریجلو رییس شورای اسلامی شهر آبیک با بیان اینکه دربدو ورود به شورای اسلامی شهر آبیک اولین مشکلی که با آن روبرو بودند و از جمله مشکلات و نیازهای مردم بود موضوع آرامستان بود، اظهار داشت: آرامستان کنونی شهر سالهاست از نظر ظرفیت، بهداشت دچار مشکل بوده که با توجه به این که بیش از دو سال است کرونا نیز شیوع پیدا کرده ،واقعا در آن برهه نمیدانستیم با توجه به وضعیت کرونا در جهان و حتی شهر ما چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و ظرفیت آرامستان آیا در این برهه پاسخگو خواهد بود یا خیر. با توجه به شرایط پیش آمده و این که ردیف بودجه ای نیز در این خصوص نداشتیم و پیمانکاری نمی توانستیم در این خصوص بگیریم، قطعه 7 را با سرعت بالا به صورت امانی و با کمک نیروهای شهرداری جهادی و با کار و تلاشی شبانه روزی ایجاد نمودیم.در حال حاضر برای سال 1401 تکمیل آرامستان کنونی و بحث مکان یابی زمین جدید برای آرامستان جدید را در دستور کار خود قرار داده ایم تا بتوانیم زمینی متناسب با الگوهای شهرسازی برای این امر اختصاص دهیم. البته برخی همکاران از دوره های قبل زمینی را در ضلع شرقی شهر پیشنهاد داده بودند که دارای مساحت 8 هزار متر مربع بود که می توان گفت تنها به اندازه یک سوم مساحت آرامستان کنونی بود، که با توجه به موقعیت این زمین که در دروازه ورودی شهرستان و استان قرار داشت و مناسب نبود و نمی توانستیم ورودی شهر که نماد و چشم انداز شهرستان و استان بود را با آرامستان شروع کنیم چرا که سبب آسیب به چهره شهر و استان بود و میراثی نامناسب برای آینده شهر بود و مخالفت شورا نیز در این زمینه جدی بود قرار بر این شد که مکانی مناسب با همکاری ارگان های مختلف و اداره جات ذی ربط جانمایی شود و تا قبل از پر شدن آرامستان کنونی آرامستان جدید ایجاد گردد.این مسوول تصریح کرد: در تلاش هستیم انجام این امر با اصول شهرسازی و با مطالعه دقیق انجام شود تا در آینده مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

ترمیم دیوارهای سنگی کانال های شهرک قدس
وی به تعمیر و تجهیز پارک های محله ای اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیت مان در این زمینه پارک محله مهدیه مجهز به کف پوش شد و تا حدودی نوسازی گردید.دیوارهای سنگی کانال های شهرک قدس نیز مورد ترمیم قرار گرفت و ارتفاع آن افزایش یافت تا این محله از ایمنی بیشتری برخوردار گردد. در برنامه های آتی نیز این پروژه امر ادامه خواهد یافت.
او همچنین تصریح کرد: در پاییز سال گذشته قبل از این که برودت هوا رخ دهد تلاش شد تا بتوانیم بخشی از آسفالت و بهسازی معابر و خیابان ها را مورد انجام قرار دهیم و مورد انجام نیز قرار گرفت که در این زمینه از شهروندان پوزش می طلبم چرا که نتوانستیم آن چنان که باید این امر را به دلیل بارندگی و برودت هوا و به دلیل کاهش کیفیت عملیات بیشتر ادامه دهیم و این امر در سال جدید پیگیری خواهد شد.در موضوع آسفالت مشکلات و موانعی نیز وجود داشت که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.
رییس شورای اسلامی شهر آبیک همچنین با اظهار این مطلب که در زمینه خط کشی معابر نیز فعالیت هایی مورد انجام قرار گرفت گفت: در این زمینه نیز با توجه به برودت هوا با مشکلاتی روبرو بودیم که با توجه به نیاز شهر در این خصوص در آن برهه فعالیت هایی مورد انجام قرار گرفت و بلوار آیت الله خامنه ای مورد خط کشی قرار گرفت و در سال جدید هم فعالیت ها در این بخش ادامه پیدا خواهد کرد.

نصب تابلوی جدید ورودی شرقی آبیک؛ به زودی
ساریجلو اظهار کرد:در زمینه تابلوی ورودی شهر همچنین به صورت موقت با استفاده از امکانات و تجهیزات شهرداری تابلویی در ورودی شرقی شهر آبیک از طرف هشتگرد در جاده قدیم نصب شد و به زودی تابلویی مناسب در خور شان و منزلت شهر و استان با آذین عکس شهدا و نورپردازی مناسب در روبروی دامپروری افضلیان که ابتدای ورودی شهر از این سمت است نصب خواهد شد.

آغاز فاز اول جاده سلامت بعد از اتمام کار میدان ورودی آبیک
وی در زمینه پروژه ورودی شهر از ضلع شمالی اتوبان بیان کرد: با توجه به این که در زمینه وردی هایمان با مشکل روبرو بودیم و ورودی هایمان در حد شان و منزلت شهرمان نبود، پروژه میدان شمالی شهر را کلید زدیم و با توجه به این که نمی توانستیم پیمانکار در این زمینه بگیریم این پروژه را با استفاده از نیروهای امانی شهرداری شروع کردیم و خوشبختانه روزبه روز در حال تکمیل شدن است و تلاش می شود ورودی مناسبی برای شهر مان ایجاد شود.از شهروندان فهیم شهر آبیک دعوت می کنیم که در خصوص طرح داخل این میدان طرح های پیشنهادی خود را برای ما ارسال نمایند و ما از طرح ها و نظرات شهروندان در این زمینه استقبال خواهیم کرد.با تکمیل شدن میدان ورودی شهر از ناحیه اتوبان و شمال شهر ما فاز اول جاده سلامت را کلید خواهیم زد و این پروژه شروع خواهد شد.
این مسوول خبر داد: در سال جاری آسفالت ریزی کلی در سطح شهر در دستور کارمان قرار گرفته و شامل روکش خیابان های اصلی شهر از جمله خیابان هفت تیر، خیابان شریعتی، آزادگان و شهرک قدس ، زیرسازی در فاز 3 شهرک قدس می گردد.علی رغم این که آسفالت در سال های اخیر دچار افزایش قیمت بسیاری بالایی بوده تلاش مان بر این است که بتوانیم معابر شهری را مناسب سازی کنیم.بحث لکه گیری نیز ادامه پیدا خواهد کرد و معابری که نیاز به روکش و یا نیاز به لکه گیری داشته باشد مورد ترمیم و انجام قرار خواهد گرفت.


تکمیل فرهنگسرای شهرک فردوس نیازمند هزینه بالا
ساریجلو محور دیگر سخنان خود در این گفت و گو را شهرک فردوس قرار داده و اظهار کرد: در این شهرک با توجه به مطالعاتی که مورد انجام قرار گرفته در یک برنامه چهار ساله  که انجام خواهد شد در فاز اول آن موضوع مجتمع فرهنگی شهرک فردوس(فرهنگسرا) به انجام خواهد رسید و دیوار محوطه و بخشی از ساخت محوطه داخلی فرهنگسرا مورد انجام و تکمیل قرار خواهد گرفت.با توجه به این که تکمیل فرهنگسرا نیازمند هزینه بالایی بوده وتامین آن از توان شهرداری خارج است، این پروژه را در یک برنامه زمانبندی و در یک بازه زمانی سه تا چهار ساله به بهره برداری خواهیم رساند.
او با اظهار این مطلب که در خصوص پارک شهرک فردوس  انجام آن با بودجه ای جداگانه تعریف شده بیان کرد:امیدوارم بتوانیم با مکان یابی مناسب پارکی مناسب که اوقات فراغت شهروندان و فرزندان این شهر را پر کند ایجاد نماییم و مکان یابی کنیم و انجام این امر جزو پروژه های اولویت دار خواهد بود.

اقدام ویژه برای روشنایی و نورپردازی شهر در سال جاری
ساریجلو تصریح کرد: در موضوع تهیه و نصب دوربین های نظارتی شهر در جهت بالا بردن ضریب امنیتی شهر نیز در برنامه های آتی در سال جاری قرار دارد.
در بحث روشنایی شهر با توجه به این که روشنایی و نورپردازی شهر آبیک مناسب و ایده آل نیست در سال جاری به صورت ویژه بحث ایجاد روشنایی و نورپردازی شهر را خواهیم داشت و این امر از بلوار آیت الله طالقانی، غدیر و سایر نقاط شهر شروع خواهد شد و امیدوارم بتوانیم شهری زیبا و روشن در شب های شهر داشته باشیم.

زیباسازی و پاکسازی دیوارها و معابر شهری در دستور کار
وی خبر داد:  نصب مبلمان شهری جدید نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است. بحث خط کشی، رنگ آمیزی جداول، نصب اقلام و تابلوهای ترافیکی و ... نیز به صورت ویژه دنبال خواهد شد.زیباسازی و پاکسازی دیوارها و معابر شهری نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مهندس ساریجلو بیان کرد: بدنه سازی رودخانه ها و کانال های شهر با اولویت کانال روبروی پارک بانوان در دستور کار است تا بتوانیم در بستر رودخانه دیواره رودخانه را تکمیل کرده و همچنین زیباسازی آن فضا را نیز داشته باشیم.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و کمیسیون های تخصصی تکمیل پارک بعث مورد توجه قرار گرفته و احداث فاز یک و دو در دستور کار شهرداری قرار گرفته تا در چند فاز این پارک به عنوان تفریحگاه برای شهروندان مهیا گردد.


احداث و تجهیز پارک های محله در اولویت برنامه های شهرداری
این مسوول افزود: احداث و تجهیز پارک های محله هم در اولویت برنامه های شهرداری به خصوص در مناطق کم برخوردار قرار گرفته و این پروژه ها در شهرک خرم، شهرک بعثت و شهرک فردوس، بنیاد و سایر نقاطی که تجهیز نیستند مورد بهسازی و تجهیز قرار گیرند.
رییس شورای اسلامی شهر آبیک در بخشی دیگر از این گفت و گو موضوع احداث و نگهداری سرویس های بهداشتی شهر را مورد توجه قرار داده و تصریح کرد: در 4 نقطه شهر از جمله در ضلع شرقی، جنوبی، غربی و شمالی شهر سرویس های بهداشتی مناسبی احداث می شود و از سویی دیگر در بخش نگهداری نیز با همراهی شهروندان امیدوارم بتوانیم در این زمینه فعالیت های مناسبی را به سرانجام برسانیم.
مهندس ساریجلو توصیه کرد: از شهروندان می خواهم در زمینه نگهداری اماکن عمومی و ...  با توجه ویژه ای ورود کنند و در حفظ وسایل و همچنین اماکن عمومی کوشاتر از گذشته باشند.پروژه ایجاد و توسعه، تعمیر و نگهداری شبکه روشنایی و نورپردازی شهر نیز از دیگر فعالیت هایی است که به زودی مورد انجام قرار خواهد گرفت.در موضوع ساماندهی بازارهای روز نیز ورود کرده ایم.

پروژه آب آبیک دچار وقفه نشود
ساریجلو با اشاره به موضوع آب و نقش و اهمیت آن در زندگی شهروندان و همچنین نیاز شهر و شهروندان در این بخش ضمن تشکر از استاندار قزوین و نمایندگان استان گفت: خوشبختانه بحث تامین اعتبار این پروژه در اسفندماه سال گذشته محقق گردید و با توجه به نشستی که با فرماندار داشته ایم تامین مالی انجام گرفته و در حال حاضر کارگاه فعال بوده و امیداوارم طبق جدول زمانبدی که ارایه گردیده در شش ماهه اول سال 1401 این پروژه مورد بهره برداری قرار گیرد و کام مردم آبیک به آبی گوارا شیرین شود.
وی همچنین ادامه داد: درخواستی که از مسوولان داریم این است که این پروژه را تحت نظارتی خاص مورد انجام قرار دهند و پروژه دچار وقفه نشود.

"زمین های قولنامه ای "بیش از 60 درصد املاک شهر آبیک را شامل می شود
این مسوول در خصوص موضوع زمین های قولنامه ای که بیش از 60 درصد املاک شهر آبیک را شامل می شود تصریح کرد:در این خصوص با توجه به گفت و گوهایی که با مسوولان ذی ربط از جمله دادستان ، فرماندار و ... داشته ایم به زودی یک کارگروه شهرستانی با حضور مسوولان و اداره جات مرتبط تشکیل خواهد شد و از مسوولان استانی نیز خواهشمندیم مساعدت های لازم را در این زمینه با ما داشته باشند چرا که شهر آبیک از نظر زمین های قولنامه ای و با توجه به این مهم که بیش از 60 تا 70 درصد زمین ها قولنامه ای است ، امید است ما بتوانیم این مشکل را مورد رفع قرار دهیم تا مردم منازل شان سند دار شود و متناسب با همان نیز بتوانیم  در نوسازی شهرمان کمک کنیم.
وی گفت: شهر آبیک از لحاظ زمین برای ساخت و ساز در مضیقه قرار دارد و با توجه به این که ضلع شمالی شهرمان شهرک صنعتی کاسپین 2 قرار دارد ، ضلع غرب آمادگاه بوده، ضلع جنوب راه آهن و ضلع شرق، استان البرز قرار دارد، شهر جایی برای توسعه ندارد که امیدوارم مسوولان استانی و به خصوص راه و شهرسازی کمک کنند که بتوانیم طرح تفصیلی شهر را با سرعت بیشتر به روزرسانی کنیم چرا که این امر خواسته مردم بوده و کمبود زمین در شهر آبیک سبب شده که ما شاهد معضلات ساخت و سازهای غیر مجاز باشیم و به تناسب گرانی مسکن در سطح شهر را داشته باشیم که با حل مشکل زمین های قولنامه ای و با تعداد زمین هایی که در طرح تفصیلی بازنگری شود و به شهرمان الحاق شود سبب می شود که بحث کمبود زمین مرتفع گردد و ما بتوانیم موضوع مسکن را مرتفع و فعالان عرصه ساخت و ساز مسکن را با قیمت کمتری به مردم ارایه دهند.

هیچ درآمدی در سال های گذشته در زمینه عوارض آلایندگی نداشته ایم
ساریجلو در ادامه اظهار کرد: وقتی با همکاران شورا تنظیم بودجه ها و ردیف های درآمدی بودجه سال جاری را مرور می کردیم نکته قابل تاملی وجود داشت و آن این مهم بود که شهر آبیک با توجه به این که یک شهر صنعتی است و کارخانه های آلاینده بسیاری در این شهر وجود دارد از جمله نیروگاه شهید رجایی، کارخانه سیمان، معادن شهر، دامپروری های متعدد حاشیه شهر اما متاسفانه هیچ گونه درآمدی در سال های گذشته در این زمینه به عنوان عوارض آلایندگی نداشته ایم و این جای بسی تامل دارد که امیداورم در آینده نزدیک بتوانیم با همکاری ارگان های ذی ربط از جمله فرماندار، اداره محیط زیست و خود ما در شورا به عنوان نمایندگان مردم بتوانیم حداقل این ردیف های درآمدی را اخذ کرده و این منابع را در جهت ایجاد فضای سبز و بحث کاهش آلایندگی شهرمان هزینه کنیم.

آماده سازی میدان شهید سلیمانی جهت نصب المان شهید سلیمانی در سالگرد شهادت ایشان

بازآفرینی فضای سبز در دستور کار قرار گرفته
وی گفت: متاسفانه در زمینه فضای سبز ما میراث دار شهری هستیم که فضای سبز آن رو به نابودی بوده و بحث بازآفرینی فضای سبز در دستور کارمان قرار گرفته است.متاسفانه در سالهای گذشته فضای سبزمان را به طور کل از دست داده ایم و زیباسازی و بازآفرینی فضای سبز مورد توجه ویژه قرار گرفته است .
وی همچنین موضوع مشکلات کارگران مرتبط با زیرمجموعه های شهرداری را مورد توجه قرار داده و بیان کرد: در این زمینه این موضوع را به طور جد مورد توجه و پیگیری قرار خواهیم داد و با توجه به دلسوزی و تدابیر اتخاذ شده از سوی شهردار و شورای اسلامی کارگران فضای سبز را که هر ساله در فصل زمستان با تعدیل نیرو روبرو بود بخاطر مشکلات این قشر و جهت حمایت از آنان کاهش نداده و علی رغم بار مالی که این امر در پی داشت حفظ کرده شد.
رییس شورای اسلامی شهر در ادامه گفت: مشارکت در همایش های ورزشی و همگانی، همکاری با سپاه پاسداران و مشارکت در در کمک های معیشتی، کمک به کتابخانه های شهر، خرید چرخ خیاطی برای مرکز یادگیری شهید سلیمانی، پروژه میدان شهید سلیمانی و ... از دیگر فعالیت هایی بود که در این زمینه مورد انجام و بهره برداری قرار گرفت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک