آخرين مطالب

در حضور نماینده مجلس مطرح شد؛

چوب اختلاف شهروندان زیارانی با آستان قدس لای چرخ 164 پرونده ساخت و ساز/ساماندهی تولیدکنندگان دینام و استارت در قالب کارگاه‌های صنفی با برند/سفر رئیس جمهور فرصتی استثنایی برای حل مشکل شهروندان زیارانی اخبار شهرستان

چوب اختلاف شهروندان زیارانی با آستان قدس لای چرخ 164 پرونده ساخت و ساز/ساماندهی تولیدکنندگان دینام و استارت در قالب کارگاه‌های صنفی با برند/سفر رئیس جمهور فرصتی استثنایی برای حل مشکل شهروندان زیارانی

  بزرگنمايي:

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در شهر زیاران حضور یافت که شهردار و نایب رئیس شورای این شهر و همچنین مسئولان به بیان معضلات و مشکلات موجود پرداختند و خواستار رفع مشکلات مطروحه شدند. 

 به گزارش خبرنگار پایگاه جامع اطلاع‌رسانی آبیک، شهرام احمدپور در جلسه‌ای با حضور دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با شهروندان زیاران که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک، جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و خدمات رسان استان و شهرستان در خانه فرهنگ زیاران برگزار شد، اختلاف مردم این شهر با آستان قدس رضوی بر سر ملکیت را از چالش‌های مهم ذکر و اظهار کرد: 18 هزار هکتار از اراضی زیاران در اختیار آستان قدس قرار دارد و به رغم پیگیری‌های صورت گرفته، تاکنون، مشکل اختلاف این آستان با مردم رفع نشده و تشکیکها، اعتراض ها و شکایت هایی وجود دارد . 

وی افزود: با توجه به سفر رئیس جمهور به آستان قزوین و اشرافیت ایشان به موضوع زیاران، فرصت استثنایی است و می‌طلبد مسئولان استانی و نمایندگان مجلس مطالبه جدی در خصوص مشکل زیاران مبنی بر  موقوفه بودن اراضی داشته باشند . 

 فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به تصویب مصوبه‌ای مبنی بر مکاتبه با استاندار قزوین مبنی بر دستوری از سوی ایشان مبنی بر صدور جواز ساخت و ساز در شهر زیاران تصریح کرد: با حل و فصل این مشکل، بخشی از مشکلات مردم در حوزه ساخت و ساز و درآمدزایی شهرداری زیاران رفع می‌شود. 

احمدپور افزود: در پروژه آبرسانی به شهر آبیک و 14 شهر و 194 روستای استان قزوین مطالبه جدی مبنی بر اختصاص این آب به شهر زیاران مطرح و پیگیری و تایید شد که با توجه به اینکه 17 درصد از پروژه خط انتقال آب آبیک باقی مانده، امید است با پیگیری نمایندگان مجلس به اتمام برساند تا هم مردم آبیک و زیاران از نعمت آب سد طالقان بهره‌مند شوند. 

وی مشکل آب شرب در زیاران به ویژه در تابستان را جدی دانست و ادامه داد: ویلاسازی افراد غیربومی در این شهر و مصرف بی رویه آب،   بر کمبود آب در زیاران دامن زده است. 

این مسئول شهر زیاران را قطب تولید دینام و استارت و نیازمند ساماندهی دانست و اذعان کرد: با ساماندهی این مهم، تولیدکنندگان دینام و استارت در زیاران، انسجام یافته و محصولات خود را منسجم تر تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند. 

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به انجام آتش باری برای اجرای بخشی از خط انتقال آب آبیک به سد طالقان از مسیر زیاران و خسارت به ساختمان درمانگاه و شبکه بهداشت این شهر ادامه داد: از محل اعتبارات بیمه مقرر شده اعتباری برای این ساختمان در نظر گرفته شود که حدود 600 میلیون تومان نیاز است و با جذب این اعتبار، تعمیرات ساختمان درمانگاه زیاران اجرایی می‌شود.

  پروژه های زیاران تعطیل هستند 

محمد اکبری نایب رئیس شورای شهر زیاران در این دیدار به تاریخ کهن این شهر و تقدیم 33 شهید اشاره کرد و گفت: مردم این شهر در دوران دفاع مقدس و حوادث مختلف از جمله سیل، زلزله و غیره خوش درخشیده‌اند.  

  وی افزود: در شهر زیاران بیش از 2500 هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که محصولات بسیاری در این اراضی کشت می‌شود و در عرصه صنعتی و تولید دینام و استارت هم بسیار بیشتر از مصرف داخلی شهر است و هنرمندانی دارد که در کشور زبانزد هستند.    نایب رئیس شورای شهر زیاران ادامه داد: وجود کتیبه‌ها، دست نوشته‌ها و نسخ قرآنی بالای هزار سال، نشان از قدمت و تمدن شهر زیاران است.   

اکبری آب شرب را از بزرگترین مشکلات شهر زیاران ذکر و اذعان کرد: 30 میلیون مترمعکب آب از کنار زیاران رد می‌شود و سهم شهروندان زیارانی فقط تماشای آن است و شاهد صحنه‌های دلخراش و حوادث مختلف در رودخانه زیاران هستند.    وی افزود: عدم صدور جواز ساخت و ساز در شهر زیاران به دلیل اختلاف با آستان قدس، نارضایتی‌های زیادی از سوی مردم به همراه داشته  و موجب شده همه پروژه‌های زیاران تعطیل و ساخت و ساز در این شهر قفل شود. 

   این عضو شورای شهر زیاران ادامه داد: ساختمان درمانگاه شهر زیاران به دلیل انجام آتش باری در خط انتقال آب از سد طالقان به آبیک دچار تخریب شده و در مرحله ریزش قرار دارد و احتمال وقوع خطر در آن وجود دارد از سویی دیگر، این درمانگاه با کمبود نیرو و تجهیزات پزشکی ناکافی مواجه است. 

   اکبری به نیمه کاره رها شدن سیستم فاضلاب در شهر زیاران و نیمه تمام ماندن بلوار شهید سلیمانی این شهر تصریح کرد: عدم تکمیل بلوار موجب شده فاضلاب‌ها در بلوار جمع شود و نارضایتی مردم را در پی داشته باشد.  

  پرداخت بخشی ازخسارت درمانگاه زیاران توسط بیمه 

   یدالله ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با توجه به خشکسالی امسال 220 میلیون لیتر آب به مزارع تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ی استان قزوین تخصیص یافت که نعمتی بود و بین کشاورزان توزیع شد و کشاورزان زیاران هم بهره‌مند شدند. 

   وی افزود: سد انحرافی موجود در زیاران سرخرگ حیاتی در استان قزوین محسوب می‌شود که همیشه دست ما را گرفته است و امیدواریم با بارش نزولات جوی، مردم استان از آب لازم کشاورزی بهره‌مند شوند.    این مسئول با اشاره به آسیب به ساختمان درمانگاه شهر زیاران بر اثر آتش باری خط انتقال آب از سد طالقان به آبیک ادامه داد: این مووضع صحت دارد و از سوی کارشناسان بیمه بازدید شده و در حد امکان برای بهسازی ساختمان مساعدت لازم صورت می‌گیرد.   

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین اضافه کرد:  توزیع آب کشاورزان بین بر عهده شرکت نبوده و توزیع بین کشاورزان زیاران بر عهده نمایندگان خودشان است و اگر آبی، کمتر یا بیشتر به کشاورزی تخصیص یافته اعلام شود تا پیگیری شود.   

تعریف پروژه‌های آبخیزداری   

  دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه پرونده زیاران مبنی بر اختلاف مردم این شهر با آستان قدس در دست ما قرار دارد، گفت: هر آنچاه از پرونده وقف زیاران موجود و همچنین پرونده بیش از 160 متقاضی ساخت و ساز برای صدور جواز و مستندات و شکایت‌های مردمی لازم است سریعا به دست ما برسد تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.  

  وی افزود: طی برگزاری جلساتی با وزیر جدید کشور، تاکید شده که به شهرای تازه تاسیس همچون قشلاق و زیاران بودجه ویژه اختصاص یابد این در حالی است که شهرهای جدید باید درآمد پایدار داشته باشند و با تعریف پروژه‌های مصوب در شورای شهر به سمت ایجاد بستر لازم برای درآمد پایدار، حرکت کنند.  

  نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نامه‌های حق آبه کشاروزان استان قزوین به وزیر جهاد کشاورزی تقدیم شده تا رسدیگی ویژه صورت گیرد و درخواست کرده‌ایم که حق آبه، حق کشاورزان است و ابدی پاسخگوی آنان باشیم.    

محمدبیگی اضافه کرد: لازم است جلسه‌ای برای تامین آب کشاورزی شهرستان آبیک برگزار شود و طرحی برای سال آینده در خصوص آب کشاورزی ایجاد و اجرایی شود از سویی تعریف پروژه‌های آبخیزداری هم برای نگه داشت آب و خاک در مناطق کوهستانی باید در دستور کار مسئولان شهرستان آبیک قرار گیرد و به ما اعلام شود تا ردیف بودجه تعیین شود.  

  وی خاطرنشان کرد: با توجه به تولید دینام و استارت خودرو در شهر زیاران می‌توان با تشکیل تعاونی‌ها و ایجاد بنگاه‌های زودبازده تجاری و بازرگانی برای پول‌زایی و کارآفرینی و اشتغال‌زایی در این شهر به عنوان پایگاه اقتصادی ویژه گام موثری برداشت.  این نماینده مجلس اذعان کرد: در تعریف پروژه صنعتی، جان مردم در اولویت قرار دارد و نباید به هر قیمتی در خصوص احداث صنایع پروژه‌ای تعریف کنیم.  

  ایجاد کارگاه منسجم و منظم صنفی با برند در زیاران   

افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قزوین با ذکر اینکه جای خرسندی است که شهرزیارن با سرانه جمعیتی قابل توجه، مهد تولید یک محصول فنی است، گفت: در کشور بخشی از تولیدات صنعتی توسط کارگاه‌های صنفی صورت می‌گیرد که ایجاد کارگاه‌های صنفی در شهر زیاران با اِشلِ کوچکتر محقق شدنی است و مقدمات و مطالعات آن در دستور کار قرار می‌گیرد تا تولیدکنندگان با مقوله‌های سرمایه‌گذاری کلان مواجه نشوند و با شرایط موجود بتوانند ساماندهی شوند.   

وی افزود: تعدادی از تولیدکنندگان دینام و استارت شهر زیاران دارای جواز هستند که با انجام مطالعات صنعتی، پیشنهاد می‌شود کارگاه منسجم و منظم صنفی با برند در این شهر ایجاد شود و با بازاریابی روند پیشرفت را طی کنند.   

این مسئول بیان کرد: در استان قزوین تولید بخشی از قطعات خودرویی در حال انجام است که در خصوص مشکلات زیست محیطی دغدغه داریم و به سمت خودروسازی برقی در استان پیش رفته‌ایم و اقداماتی انجام شده است.   

پهنه‌بندی شهر زیاران انجام می‌شود   

علیرضا بنیادی معاون شرکت آب و فاضلاب شهرستان آبیک با اشاره به نصب 10 پکیج برای تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شهر آبیک گفت: پهنه‌بندی شهر زیاران برای تنظیم فشار آب شهر زیاران هم در دستور کار قرار گرفته که مناقصه برگزار و پیمانکار هم أخذ شده است

غلامرضا شجاعی در با اشاره به مشکلات و اختلافات 40 و 90 ساله شهروندان زیاران با آستان قدس و تشریح این موضوع با ارسال چندین مکاتبه در این زمینه به دفتر نماینده مردم قزوین،  آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به حساسیت این موضوع، توسط فرماندار شهرستان آبیک جلسه ویژه برای حل مشکلات شهروندان در خصوص ساخت و ساز تشکیل شده اما به دلیل محدودیت‌ها، نتیجه نداشته است.
وی افزود: تاکنون 164 پرونده صدور پروانه ساخت وساز به شهرداری زیاران ارسال شده که 55 فقره هم تمدید پروانه بوده که مسکوت مانده و نمیتوانیم پاسخگوی شهروندان باشیم.
شجاعی ادامه داد: املاک زیاران دارای سند است اما معلوم نیست حق مردم این شهر است یا متعلق به آستان قدس است.
وی اضافه کرد: در زمان روستا بودن زیاران از سوی دهیاری برای مردم جواز ساخت و ساز صادر می‌شد اما به محض شهر شدن از صدور پروانه ساخت و ساز جلوگیری شد که معضل بزرگی را برای مردم ایجاد کرده است.
این مسئول اذعان کرد: موضوعی که بخواهد در رفع مشکل صدور ساخت و ساز گره ایجاد کند و مشکل حل نشود، وجود ندارد و با نشست و اخذ تعهد و مشخص شدن نتیجه پیگیری دستگاه قضایی، این معضل قابل حل است.
شهردار زیاران ادامه داد: بیش از 5 سال است که آخرین پرونده اختلاف زیاران و آستان قدس در دستگاه قضایی مطرح است و نیازمند است که سامان بخشیده شود.
شجاعی با انتقاد شدید از نیمه کاره رها شدن سیستم فاضلاب شهر زیاران  و مشخص نبودن محل تصفیه خانه فاضلاب این طرح اضافه کرد: در بیش از 18 کیلومتر از مسیر این سیستم فاضلاب حفاری‌ها صورت گرفته که شرکت آب و فاضلاب توان تکمیل این پروژه را ندارد این در حالی است که برای 7 تن آسفالت 1.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و فقط می‌توان بیش از 10 متر کار آسفالت انجام داد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک