آخرين مطالب

افتتاح مدرسه سمائیان 9 ماه پیش با وجود نواقص؛

​خیّرمدرسه ساز: مطالبه غیرعادی از مسئولان نوسازی قزوین نداریم/به تعهدات پایان ببخشید/زمین چمن مصنوعی به درد دانش‌آموزان نمی‌خورد اخبار شهرستان

​خیّرمدرسه ساز: مطالبه غیرعادی از مسئولان نوسازی قزوین نداریم/به تعهدات پایان ببخشید/زمین چمن مصنوعی به درد دانش‌آموزان نمی‌خورد

  بزرگنمايي:

در بازدید همسر مرحوم حسن سمائیان از خیران مدرسه‌ساز شهرستان آبیک از مدرسه جدیدالاحداث سمائیان، از رفع نشدن ایرادها و نواقص گلایه و قول داده شد که امر نیمه تمام، به اتمام برسد و با تامین اعتبارات، نواقص رفع شده و مدرسه به امکانات تعهد داده شده مجهز شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه جامع اطلاع‌رسانی آبیک، ثریازهرا سدهی همسر مرحوم حسن سمائیان از خیران مدرسه‌ساز شهرستان آبیک به همراه پسرش در مدرسه جدیدالاحداث سمائیان حضور یافت و با مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین، هیأت همراه ایشان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک و کارشناسان این اداره در خصوص آخرین وضعیت این مدرسه به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

وی گفت: با اعتماد به مسئولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین برای ساخت مدرسه اقدام و ظرف مدت دو سال مدرسه احداث و تحویل داده شد؛ در حالی که به تمام تعهدات داده شده از سوی مسئولان این اداره کل جامه عمل پوشانده نشده و تکمیل مدرسه، نیمه تمام مانده است.

این خیَر با گلایه از وضعیت نامناسب چمن مصنوعی احداث شده در مدرسه سمائیان و وجود پستی و بلندی در آن و غیر قابل استفاده بودن برای دانش‌آموزان افزود: 2 سال پیش به مسئولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین بیان کردم که اگر چند کامیون خاک تهیه کنند فضای سبز مدرسه با به نیت خیرات روح پدرم اجرا و نظارت می‌کنم؛ فضای سبزی که احداث شده نامطلوب بوده و جالب نیست.

مطالبه غیرعادی از مسئولان  نوسازی درخواست نکرده‌ایم

سدهی بر کوشا بودن برای نگهداری مدرسه سمائیان و تنظیف مطلوب این مدرسه تاکید کرد و گفت: برخی مسئولان به نامه‌نگاری‌ها برای پیگیری ایرادها و نواقص مدرسه اذعان کرده‌اند که باید اگر بساط نامه‌نگاری برچشیده شود، همه چیز درست می‌شود و باید عملا اقدام کرد.

وی افزود: اگر مجوز احداث چند باب مغازه در پیرامون مدرسه احداث می‌شد، برای مدرسه درآمدزایی می‌شد دیگر برای تعمیر و نگهداری مدرسه نیاز به اعتبار دولتی نبود.

این خیَر ادامه داد: کلاس‌های درس مدرسه سمائیان باید به دفتر تبدیل شود و باید ظرفیت را برای تحصیل دانش‌آموزان بیشتر فراهم کرد.

سدهی اذعان کرد: به عنوان خیَر مطالبه غیرعادی از مسئولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین درخواست نکرده‌ایم و لازم است به تعهدات خود عمل کنند؛ مدرسه باید خوب نگهداری شود و زمانی که وارد مدرسه می‌شویم دلمان برای آسیب دیدن مدرسه مانند شکسته شدن آجرهای جلوی درب و نداشتن کاور برای کولرها و ... مدرسه نسوزد.

وی افزود: دیگر معلوم نیست که به شهرستان آبیک بیایم یا نیایم و همان کاری را انجام دهم که با بیمارستان شهدا کردم و به دلیل سنگ‌اندازی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، پولی که برای پروژه الحاقی می‌خواستیم هزینه کنیم را برای ساخت بیمارستان بروجرد هزینه کردیم.

ایرادهای مدرسه پس از 9 ماه رفع نشده

علی سمائیان فرزند خیر مدرسه‌ساز شهرستان آبیک خطاب به مسئولان اذعان کرد: 12 بهمن ماه سال 99، در قالب لیستی 15 مورد تعهد شده بود که همه امضا کرده‌ بودیم و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین متعهد شده بود اجرایی کند که می‌توان به نصب تابلوی راهنمای سمعی و بصری، هوشمندسازی کلاس‌ها، آسفالت حیاط مدرسه، تجهیز کامل کارگاهی، تغییر چیدمان اتاق‌ها طبق نقشه، نصب دوبین‌های مدرسه و تجهیزات صوتی، نصب کامل کولرها، تعیین مسئول کتابخانه، درختکاری دور ساختمان مدرسه، تسویه آب، برق و گاز و ... اشاره کرد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم چمن مصنوعی مدرسه سمائیان را به بنده اجاره دهید تا هزینه‌های آن جمع‌آوری و صرف مدرسه شود.

سمائیان بیان کرد: لازم است مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک مجوز اجاره چمن مصنوعی را از اداره کل اموزش و پرورش استان قزوین أخذ کنند تا نسبت به تحقق این مهم و درآمدزایی برای مدرسه و هزینه برای خود مدرسه اقدام کنیم.

وی افزود: اگر نواقص و ایرادهایی از مدرسه سمائیان باقی مانده که مسئولان استان باید رفع می‌کردند وظیفه مدیر مدرسه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوده که خارج از مسئولیت خود این مسائل را مطالبه‌گری بهتری می‌کردند؛ 9 ماه ازافتتاح این مدرسه گذشته اما ایرادها به طور کامل رفع نشده این در حالی است که بنده و مادرم به این دلیل که می‌دانستیم مدرسه تکمیل نیست و اقدامی نشده، در مراسم افتتاح آن در دهه فجر حضور نیافتیم و فقط برادرم شرکت کرده بود.

فرزند مرحوم سمائیان ادامه داد: پس از گذشت 9 ماه از افتتاح مدرسه سمائیان هنوز کلاس‌ها هوشمندسازی نشده، آسفالت اجرایی نشده، چمن مصنوعی مناسب احداث نشده، آزمایشگاه‌ها فعال نشده، رایانه‌ها نصب نشده و فقط بخشی از دیوار مدرسه بازسازی شده که دلیل انجام این امر هم، اعتراض و گلایه همسایگان بوده است.

رفع ایرادهای باقی مانده از مدرسه نیاز به اعتبار دارد


عسگرعلی جوانبخت مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در این بازدید اظهار کرد: از 36 پروژه آموزشی در دست احداث استان قزوین، 21 پروژه خیَری است که تمام توان خود را برای پیشرفت پروژه‌های خیرساز گذاشته‌ایم چرا که برای ما مهم بوده و لازم است رضایت خیران را جلب کنیم.

وی افزود: در خصوص پروژه سمائیان بیش از 10 مورد ایراد لیست و مطرح شده که برخی از ایرادها رفع شده و برخی مسائل هم باقی مانده که نیاز به اعتبار دارد؛ با توجه به وضعیت بودجه، ریالی از اعتبارات استانی و شهرستانی به این پروژه اختصاص نیافت و توانستیم یک میلیارد و 500 میلیون تومان از تهران بودجه أخذ کنیم.

این مسئول ادامه داد: پس از تشکیل کمیسیون تحویل موقت مدرسه سمائیان، پیمانکار موظف است نسبت به رفع نواقص و تعمیرات اقدام کند که موضوعاتی که مسائل مربوط به پروژه احصا و پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اضافه کرد: آسفالت مدرسه سمائیان نیازمند 550 میلیون تومان است که برای اجرای آن اقدام خواهیم کرد.

جوانبخت خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری ساختمان‌های  آموزشی همچون مدرسه سمائیان دغدغه درستی است تا عمر بیشتری داشته باشند و سال‌های زیادی بتوان از آنها استفاده کرد.
 
وی بیان کرد: 45 مدرسه در استان قزوین دارای چمن مصنوعی است که اگر اجاره داده شوند ریالی به حساب برای تعمیر و نگهداری مدارس بازنمی‌گردد؛ این در حالی است که هر 6 ماه یک بار هم چمن مصنوعی مدارس باید تعمیر شود که هزینه‌بر هم است؛ با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین و اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک و خیَر می‌توان نسبت به اجاره چمن مصنوعی مدرسه سمائیان با خیَر گام برداشت و عواید حاصله از اجاره برای این مدرسه هزینه شود.

رضا اینانلو هم در این دیدار گفت: از مسئولان و مردم دلسوز شهرستان آبیک درخواست می‌شود ما را یاری کنند تا هوای خیران را داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت آنها به نحو احسن برای اجرای پروژه‌های شهرستان استفاده کنیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک