آخرين مطالب

در جلسه پیشگیری و مقابله با موادمخدر آبیک مطرح شد؛

دهیاران و شوراها کشت گیاهان مخدر را اطلاع‌رسانی کنند/عطاری‌ها زیر ذره‌بین دقیق مسئولان/پروژه‌های عمرانی شهری بدون پیوست فرهنگی محکوم به شکست است اخبار شهرستان

دهیاران و شوراها کشت گیاهان مخدر را اطلاع‌رسانی کنند/عطاری‌ها زیر ذره‌بین دقیق مسئولان/پروژه‌های عمرانی شهری بدون پیوست فرهنگی محکوم به شکست است

  بزرگنمايي:

در جلسه پیشگیری و مقابله با موادمخدر شهرستان آبیک، بر نظارت بیشتر بر عطاری‌ها و واحدهای صنفی برای جلوگیری از خدمات غیرمجاز تاکید و جلوگیری از کشت گیاهان مخدردر روستاها، بر استفاده از ظرفیت تمام کمپ‌های ترک اعتیاد برای پذیرش معتادین اجباری و اختیاری سخن به میان آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه جامع اطلاع‌رسانی آبیک، ششمین جلسه شورای هماهنگی پیشگیری و مقابله با موادمخدر شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به کمپ‌ها بدهی نداریم
علی رحمانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: با قبول مسئولیت در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، تمام هزینه‌های درمان معتادان متجاهر در کمپ‌های ترک اعتیاد پرداخت شد و امسال تمام سندهایی که ازسوی کمپ‌ها یا بهزیستی به دست ما رسیده، دریافت و پرداخت شده و بدهی نداریم که پرداختی به کمپ‌ها 5 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: سال گذشته در خصوص راه‌اندازی شلتر(سرپناه گذری برای معتادین) در شهر آبیک اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و یک فرد خیَر پذیرفت که مکانی را به این منظور به مدت دو سال و رایگان در اختیار بهزیستی قرار دهد که این مهم، تحقق نیافت و با تغییر مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر این موضوع مسکوت ماند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ادامه داد: مقرر شده بود از سوی شهرداری و شورای شهر پیشین نسبت به تجهیز مکان اختصاص یافته برای شلتر اقدام شود و کارآفرین هم که یک تشکل غیردولتی زیر پوشش بهزیستی بود، مشخص شده بود که از شهرداری و شورای شهر درخواست می‌شود در این زمینه مساعدت لازم صورت گیرد تا بهتر بتوانیم خدمات‌رسانی کنیم.
رحمانی بر انتقال و درمان معتادین دستگیر شده و شاکی خانواده در تمام کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان آبیک تاکید و اضافه کرد: اعتبارات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر برای درمان معتادین متجاهر واقعی اختصاص می‌یابد و افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌ها را دارند باید هزینه‌های بیماران خود را پرداخت کنند.

وی مساعدت و همکاری لازم دهیاران و شوراهای روستاهای شهرستان آبیک با نیروی انتظامی مبنی بر گزارش کشت گیاهان مخدر در اراضی و مزارع کشاورزی در صورت مشاهده و اعلام گزارش مردمی را خواستار شد و گفت: از روحانیون تقاضا داریم در زمینه پیشگیری از اعتیاد و ارائه برنامه‌های آموزشی در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند؛ از سویی از اجرای برنامه‌های آموزشی در پیشگیری از اعتیاد برای دانشجویان و در برنامه شاد برای دانش‌آموزان نباید غافل نباشیم چرا که پیشگیری بر درمان و مقابله مقدم است.

این مسئول با اشاره به یادآوری اخیر از سوی مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مبنی بر نظارت بیشتر و موثر بر عطاری‌ها و واجدهای صنفی غیرمجاز و متخلف به دلیل ارائه برخی خدمات غیرمجاز به مردم، بر ورود بیشتر در این موضوع از سوی مسئولان مربوطه شهرستان آبیک با توجه به نشستی با دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تاکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: پیگیر اختصاص بودجه برای اختصاص به یاریگران زندگی هستین تا این بودجه وارد چرخه آموزش و پرورش شود و از این مهم برای پیشگیری از اعتیاد برخوردار شود.

طبق اذعان رحمانی؛ روند فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان آبیک نسبت به سایر شهرستان‌های استان قزوین از نظر تعداد، پذیرش و خروجی با اجرای طرح‌های مختلف در جمع‌آوری معتادین از وضعیت خوبی برخوردار است.

اجازه قدرت‌نمایی به اراذل و اوباش داده نشده
شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک در ادامه این جلسه با اشاره به نشست با جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین به همراه پلیس‌های تخصصی در هفته گذشته در این شهرستان اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد پلیس موادمخدرشهرستان با تمام ظرفیت‌های لازم فعالیت داشته باشد و برای تقویت پلیس تخصصی مواد مخدر و افزایش تجهیزات و امکانات قول مساعد داده شد.
وی افزود: طی هشت ماه اخیر با ورود مجدانه پلیس، اجازه قدرت‌نمایی به اراذل و اوباشی که با نوچه‌پروری نسبت به توزیع موادمخدر اقدام کرده‌اند، داده نشده و موارد خاصی مشاهده نشده است.
این مسئول ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت‌های لازم در حوزه کشاورزی و افزایش زیر سطح کشت و اراضی وسیع و کشت‌های گلخانه‌ای بخشداران، دهیاران و شوراها لازم است در صورت گزارش مردمی در زمینه کشت گیاهان مخدر همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند و با اشرافیت کامل، در حوزه مقابله با موادمخدرگام‌های ارزنده‌ای بردارند و از کشت این مواد در اراضی کشاورزی جلوگیری کنند.
فرماندار شهرستان آبیک اضافه کرد: با حل و فصل مشکلات 2 کمپ ترک اعتیاد شهرستان آبیک که پیگیری شده، شاهد پذیرش معتادین اجباری و اختیاری خواهیم بود.
احمدپور با بیان اینکه تمام پروژه‌های عمرانی شهری بدون پیوست فرهنگی محکوم به شکست خواهد شد و باید مردم را با این پیوست همراه کرد، خاطرنشان کرد: از شورای شهر آبیک درخواست می‌شود در موضوعات فرهنگی کار بیشتری صورت گیرد و از مقوله‌های فرهنگی غفلت نشود.
وی بیان کرد: بسیاری از افراد دستگیر شده معتادین متجاهر اصالتا بومی شهرستان آبیک نیستند و غیربومی هستند که اتراق کرده‌اند و لازم است به افراد بومی این شهرستان توجه بیشتری شود تا مشکلات آنان را حل و فصل کنیم.
این مسئول ضمن قدردانی از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین و حمایت‌های ایشان از شهرستان آبیک در حوزه پیشگیری و مقابله با موادمخدر، در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌تر برای رفع مشکلات و معضلات ادارات مرتبط با حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از جمله نیروی انتظامی و بهزیستی را خواستار شد.

جانمایی برای کانکس گذری کاهش آسیب
مرتضی محمدی سخنگوی شورای شهر آبیک هم در این جلسه، جانمایی برای کانکس گذری کاهش آسیب در این شهر را ضروری دانست و گفت: لازم است این کانکس به مکان دیگری که آسیب‌های اجتماعی کمتر است، منتقل شود که در خصوص اختصاص آب و برق ان همکاری لازم انجام می‌شود.
وی افزود: برای معتادین بهبودیافته باید تلاش کرد شرایطی فراهم کنیم تا بعد از بازگشت از کمپ ترک اعتیاد، اشتغال و منبع درآمدی داشته باشند.
عضو شورای شهر آبیک با اشاره به ایجاد ناامنی از سوی کارتن‌خواب‌ها در فصل زمستان برای مردم تصریح کرد: تا زمانی که پارک‌ها و بوستان‌ها محل تردد و فعالیت معتادین باشد و رفتارهای اجتماعی اصلاح نشود در پیشگیری و مقابله با اعتیاد نتیجه خوبی عاید نمی‌شود.

لزوم تدبیر ویژه برای اشتغال معتادان پس از ترک اعتیاد
سیدفرهاد حسینی سخنگوی شورای شهر قشلاق اظهار کرد: در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نیاز به کار مطالعاتی  دارد که اصحاب رسانه می‌توانند در این زمینه مسانل چالشی را کشف کنند که لازم است کارگروه آسیب‌شناسی تشکیل و معضلات حوزه اعتیاد شناسایی و راهکارهای لازم ارائه و اجرایی شود.
وی افزود: در حوزه پیشگیری از اعتیاد و موادمخدر هم تعارض اقدامات و تصمیمات وجود دارد و قبح فروش برخی لوازم دخانیات شکسته شده که باید هماهنگی لازم در این زمینه صورت گیرد.
مدیر خانه مطبوعات شهرستان آبیک افزود: پس از ترک اعتیاد معتادین باید برای اشتغالزایی آنان تدبیر لازم اندیشیده شود که تحقق این مهم، با همت مسئولان امکان‌پذیر است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک