آخرين مطالب

واگذاری بیمارستان دولتی شهدا ؛ از شایعه تا واقعیت! اخبار شهرستان

واگذاری بیمارستان دولتی شهدا ؛ از شایعه تا واقعیت!

  بزرگنمايي:


مردم شهرستان آبیک اذعان کردند که داشتن بیمارستان دولتیِ تمام عیار، حق آنان است و مسئولان استانی و شهرستانی باید برای ارتقا و بهبود کیفیت خدمات بیمارستان شهدا به عنوان تنها بیمارستانِ دولتی گامهای مؤثرتر و ارزنده‌تری بردارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه جامع اطلاع‌رسانی آبیک، بیمارستان 32 تختخوابی دولتی شهدای آبیک در 13 خرداد ماه سال 92 به صورت ناقص با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانیِ دولت دهم افتتاح شد که البته فقط کلینیک آن به بهره‌برداری رسید و در حد درمانگاه به مردم خدمات ارائه می‌شد که پس از آن، مطالبات مردم این شهرستان مبنی بر تکمیل این بیمارستان و افزایش متخصصین و خدمات مختلف دیگر آغاز شد و پیگیری‌ها و اقدامات متعددی از سوی مسئولان شهرستان آبیک و مسئولان استان قزوین صورت گرفت و حتی مقرر شد به بخش خصوصی واگذار شود که با مسئولان پیشین دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین موضوع را پیگیری و گفت و گو هم کردیم اما این مهم تحقق نیافت و با پیگیری مسئولان شهرستانی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و نمایندگان مجلس، تخصص‌ها و امکاناتی را به این بیمارستان افزوده شد.

در حال حاضر با وجود و تجهیز اتاق عمل و وجود متخصصین جراح همچون ارتوپدی و اورولوژیست اتاق عمل بیمارستان شهدا فعال نیست و مردم مجبور می‌شوند برای انجام اَعمال جراحی به قزوین و شهرستان‌ها و استان‌های همجوار بروند و یا با پرداخت هزینه بیشتر راهی بیمارستان خصوصی ولی‌عصر (عج) شهر آبیک و دیگر بیمارستان‌های خصوصی شوند.

مدتی است که از سوی مردم شهرستان آبیک بحث واگذاری بیمارستان شهدا به بیمارستان خصوصی ولی‌عصر (عج) به گوش می‌رسد که قرار است با تعرفه دولتی و در قالب خرید خدمت، به مردم خدمات ارائه شود که صحت و سقم این ماجرا را از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و عضو کمیسیون بهداشت مجلس پیگیری کردیم که در ادامه گزارش می‌آید.

مراجعه مردم روستاها و شهرها به بیمارستان شهدا

رضا اینانلو یک فرهنگی بازنشسته با بیان اینکه بیماران آبیک به دلیل نبود عدم انجام اَعمال جراحی در بیمارستان شهدا مجبورند به قزوین و بیمارستان ولی‌عصر "عج" مراجعه کنند، به خبرنگار پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک اظهار کرد: مردم شهرها و روستاهای شهرستان آبیک برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان شهدا مراجعه می‌کنند و اگر قرار باشد بخشی از خدمات این بیمارستان به بیمارستان ولی‌عصر "عج" واگذار شود مردم دچار مشکل خواهند شد چرا که برخی از مردم از نحوه خدمات درمانی و هزینه های گزاف این بیمارستان خصوصی گلایه مند هستند پس بهتر است کیفیت خدمات بیمارستان به مردم ارتقا یافته و مطلوب‌تر شود.

وی وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شهرستان آبیک تا رسیدن به نقطه مطلوب را دارای فاصله دانست و تصریح کرد:  این اتفاق تاسف بار برای شهروندان آبیکی رخ داده که در طول فاصله رساندن بیمارشان تا بیمارستانهای قزوین و ...جان خود را از دست داده و سوگوار شده‌اند.

این شهروند آبیکی ادامه داد: طبق اذعان خود مسئولان شهر آبیک گلوگاه ورودی 11 استان کشور است که با توجه به ترددهای بسیار در مسیر اتوبان آبیک و وقوع تصادفات متعدد، لازم است توجه بیشتری به این شهرستان شود.

توان مالی برای زایمان در بیمارستان خصوصی را ندارم

یک خانم باردار به خبرنگار پایگاه جامع اطلاع‌رسانی آبیک گفت: اوایل دوران بارداری نزد متخصص زنان و زایمان در بیمارستان ولی‌عصر "عج" می‌رفتم که به دلیل هزینه‌های بالای ویزیت و .... تصمیم گرفتم نزد یکی از متخصصان زنان و زایمان در بیمارستان دولتی شهدا بروم و با هزینه کمتری این دوران را طی کنم و آزمایش‌ها و اقدامات لازم را انجام دهم.

وی افزود: با توجه به‌ شرایطی که دارم قرار است فرزندم به صورت سزارین به دنیا بیاید و متخصص زنان و زایمان گفته با توجه به حضور دو روزه متخصص بیهوشی باید به گونه‌ای هماهنگ شود که این متخصص در روز زایمان در بیمارستان حضور داشته باشد.

این شهروند آبیکی بیان کرد: اگر متخصص بیهوشی در روز زایمان در بیمارستان شهدا حضور نداشته باشد باید به بیمارستان کوثر قزوین مراجعه کنم چرا که بیمه تکمیلی ندارم و دفترچه ام تامین اجتماعی است و توان پرداخت هزینه 2 تا 3 میلیونی زایمان سزارین در بیمارستان ولی‌عصر "عج" آبیک را ندارم.

این خانم باردار بر تجهیز بیشتر بیمارستان شهدای آبیک از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: مردم آبیک با توجه به درآمد و وضعیت معیشتی توان پرداخت هزینه‌های بالا در بیمارستان خصوصی را ندارند و لازم است بیمارستان دولتی شهدا به متخصصین و امکانات بیشتری مجهزتر شده و خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

مسئولان به فکر تجهیز بیمارستان باشند


فلاح از شهروندان آبیکی که شغل آزاد دارد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک واگذاری‌ بخشی از خدمات بیمارستان شهدا به بیمارستان ولی‌عصر "عج"  را نگران کننده دانست و اظهار کرد: بیمارستان شهدا برای مردم نقش حیاتی دارد و نباید مردم از خدمات این بیمارستان محروم شوند و به بخش خصوصی مراجعه کنند.

وی واگذاری خدمات بیمارستان شهدا به بیمارستان ولی‌عصر "عج" اجحاف در حق مردم شهرستان ذکر کرد و افزود: به جای اینکه بخشی از خدمات نداشته بیمارستان شهدا را به بیمارستان ولی‌عصر عج واگذار کنند بهتر است مسئولین برای تجهیز بهتر و کاملتر بیمارستان شهدا تدبیری بیندیشند و در این زمینه تلاش کنند.

این شهروند آبیکی بیان کرد: چند سال است که بیمارستان شهدا ساخته شده اما هنوز به طور کامل تجهیز نشده چرا در شهرستان آبیک چنین پروژه‌هایی ساخته می‌شود که کامل به مردم خدمات ارائه نمی‌دهد و مردم را در بین برزخ و بهشت قرار می‌دهد.

چیزی به نام واگذاری بیمارستان شهدا به بیمارستان ولی‌عصر وجود ندارد


دکتر پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک با بیان اینکه مشکل کمبود متخصص در کشور درست است و تا حدودی وجود دارد، اظهار  کرد:  در کشور سعی شده با شرایط کوید متخصصین به گونه ای توزیع شوند که بیشترین خدمت را به بیشترین تعداد نفر ارائه دهند.

وی افزود: به عنوان نمونه یک متخصص بیهوشی در بیمارستان بوعلی مجبور است  56 بیمار در تخت آی سی یو را پوشش دهدکه 4 متخصص بیهوشی شبانه روز بیدار بوده تا به تعداد بیشتری از هم استان‌ها که از آبیک و جاهای دیگر هستند، خدمات ارائه دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: برخلاف تمام شایعات در فضاهای‌ مجازی مبنی بر واگذاری بیمارستان شهدا به بخش خصوصی، باید گفت که سیاست‌های کلی نظام حضور همه ارکان بخش دولتی و خصوصی برای خدمات رسانی به مردم است.

نامدار اضافه کرد: چیزی به نام واگذاری بیمارستان شهدا به بخش خصوصی وجود ندارد. این بیمارستان از نظر کشوری بیمارستان محلی تلقی می‌شود و نمی‌تواند با توجه به ظرفیتش، تمام تخصصهای موجود با تمام خدمات موجود مورد نیاز را ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، در گذشته که از بیمارستان شهدا خبری نبود بیمارستان ولیعصر "عج" با خرید خدمت به مردم با تعرفه دولتی خدمات ارائه می‌کرده است.


این مسئول بیان کرد: بیمارستان شهدا با تمام توان و تخت‌های موجود در حد توان تمام نیازهای شهرستان آبیک را سعی می‌کند برآورده کند و اگر نیاز به خدماتی خارج از سیاست ابلاغی وزارت بهداشت باشد باید به مراکز استانی یا با خرید خدمت به بخش خصوصی و بیمارستان ولیعصر "عج" منتقل شود.این بیمارستان 20 سال است که دارد با تعرفه دولتی به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: تمام کسانی که شایعه پراکنی واگذاری بیمارستان شهدا به بیمارستان ولی‌عصر "عج" را انجام داده‌اند باید گفت که تفکر ضد مردمی دارند و منتظر عاطل و باطل مردم در راه جاده های آبیک هستند؛ قصد واگذاری بیمارستان شهدا به بخش خصوصی را نداریم و هدف ارائه خدمت دولتی  با تعرفه دولتی به بیمارستان‌های قزوین و شهدای آبیک است و در صورت نیاز،  با خرید خدمت در بیمارستان ولیعصر "عج" به مردم خدمات ارائه می‌شود.

به مخاطره افتادن ِبیمارستان شهدا پذیرفتنی نیست

دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه جامع اطلاع رسانی اظهار کرد: امسال با توجه به قولی که به مردم شهرستان آبیک داده بودم و تلاش‌های لازم برای ارتقای سطح سلامت مردم به کار گرفته شد و افتتاح اورژانس و بیمارستان شهدای آبیک هم افزایش یافت.

وی با بیان اینکه جذب نیروی انسانی، افزایش متخصصین و افزایش تعداد خدمات در بیمارستان شهدای آبیک در دستور کار قرار دارد، افزود: متأسفانه آنچه که به در زمینه جذب متخصصین در بیمارستان شهدای آبیک داده شده بود به دلیل ویروس کرونا تحقق نیافت اما از وزارت بهداشت و درمان پیگیر هستیم که این مهم تحقق یابد؛ تا زمانی که به عنوان نماینده مردم شهرستان هستن اتفاقات خوبی در حوزه درمان این شهرستان رقم خواهد خورد.


این نماینده مجلس ادامه داد: اگر واگذاری بیمارستان شهدای آبیک در قالب یک سِری خرید خدمت باشد قالب، قانونی است و به شکل خودش انجام شود، اشکالی ندارد  اما اگر غیر قالب خرید خدمات باشد و مسئله ای که سبب شود بیمارستان دولتی شهدا به مخاطره بیفتد به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

بیمارستان شهدا نباید تضعیف شود

بنابراین گزارش، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه 23 تیر ماه که در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک حضور یافته بود، با بیان اینکه شترسواری دولا دولا نمی‌شود: اذعان کرده بود که بیمارستان دولتی شهدای آبیک هم  متقابلا با بیمارستان خصوصی ولی‌عصر (عج) باید پیشرفت کند چرا که بیمارستان دولتی شهدا به عنوان بیمارستان حاکمیتی باید خدمات ویژه و رایگان در اختیار مردم قرار دهد.
محمدبیگی با بیان اینکه نباید تمام کارها و خرید خدمت در بیمارستان ولی‌عصر (عج) صورت گیرد و بیمارستان دولتی شهدا تضعیف شود، افزود: زوایای خرید خدمت در بیمارستان خصوصی ولی‌عصر (عج) باید مشخص باشد و نباید به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی تقویت شود و بخش دولتی ضعیف شود و دوباره مردم متحمل هزینه‌های بخش خصوصی شوند.
وی با تاکید بر لزوم توسعه بیمارستان دولتی شهدای آبیک تصریح کرد: قرار بود زمین الحاقی به این بیمارستان پیگیری شود که تکلیف آن هنوز مشخص نشده و باید پیگیری و اهتمام لازم انجام شود تا پروژه الحاقی را ساخت و با توسعه بیمارستان، بتوان درمانگاه‌های تخصصی و میزان خدمات درمانی را به مردم شهرستان آبیک افزایش داد.

امکانات بیمارستان کم است

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک هم در این جلسه گفته بود: طی دو سال اخیر بیش از 20 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان دولتی شهدا هزینه شده و تجهیزات راه‌اندازی شده اما امکانات آن کم است و توجه و نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه تضعیف بیمارستان دولتی شهدا نباید تحقق یابد و باید وضعیت خدمات‌رسانی این بیمارستان مطلوب‌تر شود، اذعان کرد: یکی ازمعضلات این بیمارستان، نبود متخصص بیهوشی برای انجام اَعمال جراحی است که کارآیی بیمارستان را تحت شعاع قرار داده و باید این مشکل حل شود.

اختصاص متخصص بیهوشی به بیمارستان شهدا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در حاشیه افتتاح مرکز تصویربرداری بیمارستان خصوصی ولی‌عصر (عج) شهرستان آبیک در پاسخ به این سوال خبرنگار پایگاه جامع اطلاع‌رسانی آبیک که چند سال پیش شنیده شده بود که بیمارستان شهدای آبیک صاحب یک دستگاه سی‌تی‌اسکن می‌شود چرا این مهم تحقق نیافته، با تایید این مطلب توضیح داد: دستگاه سی‌تی‌اسکن بر اساس تراکم جمعیت و به ازای هر 100 هزار نفر تعلق می‌گیرد که جمعیت شهرستان آبیک 92 هزار نفر است و باید به 100 هزار نفر برسد تا این دستگاه اختصاص یابد و فعلا نیاز نیست و اگر نیاز باشد سی‌تی اسکن دوم هم تعلق خواهد یافت؛ الزامی نیست که دستگاه سی‌تی اسکن حتما در بیمارستان باشد بلکه اگر نیاز باشد این دستگاه به مرکز تصویربرداری هم اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به راه‌اندازی مرکز تصویربرداری در بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان آبیک و قول مسئولان این بیمارستان مبنی بر ارائه خدمات در قالب تعرفه دولتی که در پروانه آن هم ثبت شده، مقرر شده به مردم خدمات دولتی ارائه ‌شود.

این مسئول در آخرین وضعیت تجهیزات و امکانات در بیمارستان دولتی شهدای آبیک بیان کرد: این بیمارستان تماما تجهیز شده و دستگاه‌های بخش‌های آی‌سی‌یو، سی‌سی یو، سیستم سانترال و ونتیلاتور نصب و راه‌اندازی شده و از لحاظ تعداد تختی که برای بیمارستان در نظر گرفته شده و در پروانه ثبت شده، مجهز شده و تمام امکانات و تجهیزات آن به روز شده است مگر بخش یا فعالیتی به این مجوعه اضافه شود که بخواهیم تجهیز کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پاسخ به این سوال که با توجه به تجهیز بیمارستان دلیل انجام نشدن اَعمال جراحی در بیمارستان شهدای آبیک چیست، اذعان کرد: کمبود متخصص بیهوشی مشکل کشوری است و  کرونا و نیاز شدید به متخصص بیهوشی موجب شده با کمبود بیهوشی در استان قزوین مواجه باشیم که در بخش کرونا و آی‌سی یو از وجود متخصصین استان استفاده می‌شود گرچه استعفا و پایان طرحِ متخصصین بیهوشی هم بر کمبود این متخصص در استان دامن زده است.

کرمی با بیان اینکه در حال حاضر دو متخصص بیهوشی صبح‌ها در بیمارستان شهدای آبیک فعال هستند، افزود: به زودی و در تمام روزها نیروی متخصص بیهوشی در این بیمارستان فعال خواهد شد چرا که تقسیم نیروهای متخصص شهریور ماه صورت می‌گیرد و از کل کشور، متخصص بیهوشی به استان قزوین اختصاص داده می‌شود که برای آبیک هم یک متخصص بیهوشی أخذ خواهیم کرد.

حال این سوال به ذهن متبادر می‌شود که با توجه به اینکه دستگاه سی‌تی اسکن بر مبنای تراکم جمعیت و 100 هزار نفر اختصاص می‌یابد، چگونه این دستگاه به بیمارستان خصوصی تعلق گرفته اما بیمارستان دولتی شهدا از این دستگاه محروم ماند؟!

آبیک مظلوم واقع شده است

شهرستان آبیک با توجه به شرایط و موقعیت استراتژیکی که دارد و محل تردد میلیونها مسافر به سمت شمال و شمال‌غرب کشور است و طبق اذعان محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای در مراسم افتتاح پایگاه فوریت‌های پزشکی شهر آبیک؛ این پایگاه در مسیر بزرگراه پرتردد و پر رفت و آمد قرار دارد و حداقل 33 میلیون در این مسیر تردد وجود دارد، باید گفت تردد چند میلیونی خودرو از مسیر اتوبان آبیک بیانگر این است که مردم عزیز از شمال و شمال غرب کشور از این مسیر عبور می‌کنند.

این نماینده مجلس گفته بود: شهرستان آبیک به‌رغم اینکه در موازات تهران و البرز قرار دارد، مظلوم واقع شده و نیازمند توجه بیشتر در حوزه خدمات درمانی و پزشکی است.

 ارتقای بیمارستان دولتی شهدا مطالبه جدی و به حق مردم است که  توجه و پیگیری موثرتر و جدی‌تر نمایندگان مجلس، مسئولان استانی و شهرستانی به ویژه امام جمعه و فرماندار شهرستان را می‌طلبد.

درست است که برخی خدمات بیمارستان خصوصی ولی‌عصر "عج" با تعرفه دولتی  به مردم ارائه می‌شود اما داشتن بیمارستان دولتی پس از 20 سال شهرستان شدنِ آبیک، حق مردم این شهرستان است چرا که 80 درصد مردم زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و کارگرنشین هستند.

 بنابراین مسئولان و نمایندگان باید با تقویت بخش دولتی به خدمات درمانی مردم ارتقا ببخشند و نام نیک از خود بر جای بگذارند؛ این در حالی است که برخی از شهرستان‌های استان دارای بیمارستان تامین اجتماعی هستند اما مردم ِشهرستان آبیک که بیخ گوش پایتخت هستند، از داشتن یک بیمارستانِ کامل دولتی با تمام تجهیزات و منابع انسانی متخصص باید در رنج و حسرت باشند!

 حالا باید دید با روی کار آمدن دولت جدید و گذشت زمان چه سرنوشتی در انتظار تنها بیمارستان دولتی شهدا خواهد بود؛ آیا عزم و اراده ای از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و دیگر مسئولان استان و شهرستان آبیک برای پیوست پروژه الحاقی به این بیمارستان وجود خواهد داشت و از وجود خیرین برای ساخت این پروژه بهره خواهند برد و برای سودده بودن بیمارستان شهدا برای مانایی و تقویت و خدمات مطلوب‌تر به مردم تدبیری خواهند اندیشید یا همچنان سنگ بیمارستان خصوصی ولی‌عصر "عج" را با عنوان (خرید خدمت) بر سینه خواهند زد؟ آیا بیمارستان خصوصی چاقتر و بیمارستان دولتی نحیفتر خواهد شد؟ منتظر می مانیم تا ببینیم مسئولان‌ چه اقدامی می‌کنند و چه اتفاقاتی برای بیمارستان شهدا رقم خواهد خورد.

گزارش از هاجر عبداللهی


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک