آخرين مطالب

در حضور رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تشریح شد؛

آخرین جزئیات پیگیری روند پیشرفت پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به آبیک اخبار شهرستان

آخرین جزئیات پیگیری روند پیشرفت پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به آبیک

  بزرگنمايي:

با برگزاری جلسه‌ای و با حضور رئیس مجمع نمایندگان مجلس و امام جمعه شهرستان آبیک و دیگر مسئولان شهرستان روند عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب شهر آبیک تشریح و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار پایگاه جامع‌اطلاع‌رسانی آبیک، دکتر لطف‌الله سیاهکلی‌نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به همراه حجت الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک، مسئولان ادارات منابع امور آب، آب و فاضلاب و محیط زیست شهرستان آبیک بر سر پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک واقع در روستای زیاران و خوزنان حاضر شدند و بازدیدی از روند اجرای این پروژه داشتند.
با برگزاری جلسه‌ای، روند عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب شهر آبیک تشریح و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه و مشکلات موجود بیان شد.
محمدحسین صدیقی سرناظر طرح آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین در این جلسه با بیان اینکه پروژه آبرسانی به آبیک در چهار پارت 1 2 3 و 7 فعال است، اظهار کرد: یکی از مسیرهای بحرانی پروژه طبق برنامه زمان‌بندی در حال اجراست  که باید انجام شود که تمام طرح آبرسانی به استان قزوین همین چهار پارت مذکور است.
وی افزود: لوله مسیر پارت یک لوله 1600 میلیمتر به طول 600 متر است که توسط پیمانکار خریداری شده و کمتر از یک هفته آینده وارد کارگاه می‌شود که اگر لوله‌ها برسد در داخل مقسم آب تهران می‌شود؛ ریسه شده و عملیات کانال‌کنی آغاز می‌شود. از تهران نقشه‌ها درخواست شده تا  برای حفاری با تداخل مواجه نشویم. خرید لوله برای 500 متر این پارت مستقیما بر عهده پیمانکار است.
این مسئول ادامه داد: پارت دو به طول 5200 متر بوده که 70 درصد آماده لوله‌گذاری است و کانال‌کنی 1200 متر آن با آتش‌باری و انفجار آن انجام شده و برای بقیه مسیر 10 دستگاه بیل مکانیکی سنگین به شدت مشغول فعالیت است که بین 20 تا 25 روز آینده عملیات خاکی مسیر به اتمام می‌رسد و عملا مشکلی در این پارت وجود ندارد.

خرید لوله‌های 1600 متر بر عهده کارفرماست
سرناظر طرح آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین لوله‌های پارت سه را 1600 به طول 3800 متر ذکر و اضافه کرد: فعلا لوله‌های این پارت تولید نشده و در برنامه تولید قرار دارد و به دلیل کوهستانی بودن مسیرعملیات انفجار موجب تسریع در رساندن لوله‌ها می‌شود البته خرید لوله‌های 1600 متر بر عهده کارفرماست. در این پارت، 30 درصد عملیات خاکی باقی مانده است.
صدیقی خاطرنشان کرد: عملیات پارت هفت به اتمام رسیده و حتی تا داخل شهرک صنعتی کاسپین پیش رفته‌ایم؛ حدود 6 حوضچه احداث شده و بین 10 تا 12 حوضچه دیگر باقی مانده که البته حوضچه‌های بزرگ فشارشکن، حفاظت از شکستگی که دو تا سه برابر حوضچه‌های تخلیه و هوا است، اجرایی شده است.حدود 800 متر عملیات لوله‌گذاری محدوده پادگان باقی مانده است.
وی با بیان اینکه طی 3.5 سال از اجرای عملیات طرح آبرسانی، در چند ماه اخیر عملیات اجرایی پروژه با مساعدت نمایندگان مجلس و مسئولان سرعت و جهش خوبی پیدا کرده؛ در حال حاضر 1600 متر لوله 1400 تولید و خریداری شده است.
گفتنی است؛ سال گذشته از سوی دکتر لطف‌الله سیاهکلی‌ نماینده مجلس 70 میلیارد تومان اعتبار به پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک اختصاص یافته بود که به دلیل تاخیر در جذب، با گرانی‌ها مواجه شد و نیاز پروژه به 100 میلیارد تومان اعتباررسید که با پیگیری استاندار قزوین و این نماینده مجلس تامین این اعتبار تحقق یافته است. در این جلسه بیان شد که مجموعه‌ای از وضعیت و ابعاد این پروژه اعم از اعتبار مورد نیاز، لوله‌ها، اتصالات، شیرآلات و نیازهای پیمانکار مشخص و تهیه و شفاف‌سازی شود تا موضوع قسطی مطرح نشود و بتوان برای رسیدن آب به شهر آبیک تا پایان عمر دولت گام موثرتری برداشت.
دکتر لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی از علت عدم لوله گذاری مسیر 600 متری در پارت نخست و عدم مجوز حفاری سوال کرد که پاسخ داده شد: مکاتبات اداری با شرکت آب تهران انجام شده و انشعاب آب به آبیک را مستقیم از لوله خروجی تونل است که قبل از رسیدن به تهران، حقابه اخذ خواهد شد که با ارائه راهکارهای لازم شیرآلات نصب خواهد شد.
وی افزود: در صورت نیاز برای لوله گذاری حدود 800 متر در مسیر آمادگاه که لوله های آن خریداری و موجود است، مکاتبات و پیگیری های لازم با مسئولان ارتش جمهوری اسلامی و ستاد نیروهای مسلح انجام خواهد شد‌؛ این در حالی است توسط استاندار قزوین موضوع  پیگیر شده است.
تامین اعتبار شرط رسیدن آب در تیر ماه به آبیک
این نماینده مجلس پرسید که فعالیتهایی که مانده است چقدر طول می‌کشد تا به اتمام برسد؟ که سرناظر طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین گفت: طبق برنامه زمانبندی که تهیه شده و پیمانکار دارد این است که به شرط تامین اعتبار  تا نیمه تیر ماه پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک به اتمام می‌رسد؛ طرح تصفیه خانه اضطراری پیش بینی و نهایی شده و گزارش آن به زودی به شرکت آب منطقه ای استان قزوین تحویل داده می‌شود.
نماینده کارفرما در این جلسه با اشاره به برآورد 220 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک گفت: 40 میلیارد تومان پایان اسفند ماه سال گذشته از محل 70 درصد تخصیص نماد آزاد شده در بورس به صورت نقدی پرداخت شده که 60 میلیارد تومان دیگر مربوط به مدیریت بحران است که قرار است اسناد دهند که هنوز تخصیص نیافته است.
این گزارش حاکی است؛ سه مدل و منبع اعتبار برای تخصیص به پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک وجود دارد.100 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها که 100 درصد نقد پرداخت می‌شود، اعتبار 20 میلیارد تومان از 30 میلیارد تومان صندوق توسعه ملی که جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور قول آن را داده بود و فقط 10 میلیارد تومان آن اختصاص یافته و اعتباری که از فروش املاک و منابع داخلی شرکت آب منطقه ای استان قزوین بوده و قرار است به پروژه اختصاص یابد.
دکتر سیاهکلی  موضوع تخصیص اعتبار به پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک را به صورت تلفنی از یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین پیگیر شد.
پیگیری أخذ بودجه تخصیصی به پروژه توسط مسئولان شرکت اب منطقه‌ای قزوین
وی افزود: 100 میلیارد تومانی که مجوز آن از سازمان مدیریت برنامه و بودجه أخذ شده به دلیل اینکه بودجه ملی است در حساب وزارت نیرو قرار دارد و مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین باید برای دریافت آن پیگیری کنند.
این نماینده مجلس ادامه داد: برای لوله‌گذاری پارت یک پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک مجوز حفاری أخذ نشده، عملیات لوله‌گذاری پارت 2 تا 25 روز آینده به اتمام می‌رسد،30 درصد عملیات لوله‌گذاری پارت 3 در حدود یک کیلومتر باقی مانده و لوله‌های 1600 پارت سه هنوز آماده نشده است.
طبق اذعان نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛ برای اینکه نقدینگی پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک مستمر باشد مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین باید پیگیر باشند و اگر در دریافت بودجه ملی با مشکل مواجه هستند لازم است اعلام دهند تا پیگیری شود. دراین یک هفته‌ای که مجلس تعطیل است مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان لازم است تکلیف خود را با سازمان مدیریت برنامه و بودجه برای أخذ بودجه تخصیصی مشخص کنند تا نسبت به تزریق اعتبار به پروژه اقدام شود.
سیاهکلی‌ افزود: طبق اذعان مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، تا رسیدن به جاده دسترسی و محدوده کانال‌کنی حدود 2 کیلومتر حفاری باقی مانده و به روند تکمیل پروژه خوش‌بین هستند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک