آخرين مطالب

در گفت و گوی آبیک فردا با دبیر کمیسیون بهداشت مجلس مطرح شد؛

کیفیت آب شرب آبیک، بسیار نامطلوب است/ پیگیری آلودگی آب و هوای آبیک در فراکسیون محیط زیست مجلس اخبار استان

کیفیت آب شرب آبیک، بسیار نامطلوب است/ پیگیری آلودگی آب و هوای آبیک در فراکسیون محیط زیست مجلس

  بزرگنمايي:

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جمعیت 100 هزار نفری شهرستان آبیک و شرایط موجود در این شهرستان باید گفت که امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و بیمارستانی زیبنده شهروندان آبیکی نیست.
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار آبیک فردا در پاسخ به این که وضعیت زیرساخت‌های بهداشت و درمان و بیمارستانی شهرستان آبیک را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: با توجه به جمعیت 100 هزار نفری شهرستان آبیک و شرایط موجود در این شهرستان باید گفت که امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی زیبنده شهروندان آبیکی نیست و ما هم از بابت این موضوع شرمنده مردم هستیم. انصافا طی یک سال گذشته تلاش‌های بسیار زیادی در حوزه بیمارستانی و زیرساخت‌های درمان و بهداشت شهرستان آبیک کشیده شده و نتایج تلاش‌های مسئولان پیشین هم در حال به ثمر نشستن است و امسال عملا موفق شدیم مجددا به نحو احسن بیمارستان شهدای آبیک را راه‌اندازی کنیم.نیروهای تخصصی به بیمارستان شهدای آبیک رسیده، دستگاه‌های جدید در حال نصب شدن هستند، تخت‌های آی‌سی‌یو در حال افزایش بوده و امیدواریم با اختصاص فضای فیزیکی بیشتر به این بیمارستان، بتوانیم امکان خدمت‌رسانی را افزایش دهیم.از زحمات مسئولان بیمارستان خصوصی ولی‌عصر (عج) شهرستان آبیک که در مقابله با کرونا بیشترین همکاری را با مسئولان داشتند قدردانی می‌کنم اما در مجموع باید گفت که قطعا با آنچه که باید این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد خیلی فاصله وجود دارد اما مطمئن باشید تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد:اینکه اخیرا منتشر شد از بین 65 دانشگاه علوم پزشکی کشور، قزوین ششمین رتبه را از لحاظ  تجهیزات بیمارستانی أخذ کرده، بیانگر این است که مسئولان استان قزوین اعم از استانداری و فرمانداری، نمایندگان مجلس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در تلاش هستند امکانات و تجهیزات برای مردم فهیم، انقلابی و شهیدپرور استان به ویژه شهرستان آبیک جذب شود.

کیفیت آب شرب آبیک بسیار نامطلوب است
این نماینده مجلس در خصوص وضعیت آب شرب شهر آبیک، کیفیت آب شرب این شهر را بسیار نامطلوب ذکر و اذعان کرد: چندی قبل با خانم رفیعی ، رئیس کمیسیون محیط زیست مجلس صحبت کردم و مقرر شد ایشان سفری به قزوین و آبیک داشته باشند .
محمدبیگی در پاسخ به این مطلب که شنیده شده وضعیت آب شرب شهر آبیک نامطلوب‌تر شده، بیان کرد: سنگینی آب آبیک بسیار بالاست اما از غلظت نیترات آن اطلاع دقیقی ندارم. دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد:یکی از چیزهایی که در فراکسیون محیط زیست پیگیری کردم آلودگی آب شرب آبیک بود و یکی از دلایلی است که ما به جد پیگیر انتقال آب از سد طالقان را به آبیک هستیم بحث‌های محیط زیستی آب شرب است این را هم به طور ویژه از این باب بررسی می‌کنیم.
محمدبیگی گفت:آب آبیک از لحاظ غلظت مواد معدنی داخل آن اصلاً مناسب نیست که در اختیار مردم گرفته شود ، سختی آب بالاست و کدورت آن نیز بالا می باشد و لذا از این باب هم پیگیر هستیم.
وی افزود:وضعیت آب شرب شهر آبیک  موجب شده مسئولان استان قزوین جدیت و اهتمام بیشتری برای تکمیل پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به آبیک داشته باشند.در حوزه آبیک قاعدتا اولین پروژه ، پروژه آب شرب آبیک و بحث انتقال آب از سد طالقان به آبیک می باشد. مستمر جلسات ای داریم که در واقع مدیران استان استاندار محترم شرکت آب منطقه‌ای استان در آن جلسه حضور دارند و جلسه‌ای با آقای نوبخت برگزار کردیم. در شورای اداری استان نیز موضوع را پیگیری کرده با سازمان برنامه و بودجه و معاونینش در این خصوص نیز جلساتی برگزار کردیم و نهایتا بازدیدهای میدانی که من تا به امروز از پروژه انجام داده‌ام و همینطور در جلسه با امام جمعه محترم و تقریباً هر کجا که می‌شد در بحث آبیک پیگیری‌های لازم را انجام دادیم. از وقتی که مجلس یازدهم به روی کار آمده با حمایت نمایندگان استان و همکاری خوب دکتر سیاهکلی اعتبارات خوبی را جذب پروژه سدطالقان توانستیم بکنیم.

تسریع در اجرای انتقال آب سد طالقان به قزوین پیگیری می‌شود

اعتبارات حوزه آب منطقه‌ای در استان سال 1398 حدود 22 میلیارد تومان بود که سال 99 این مقدار به 300 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است با حضور نمایندگان مجلس یازدهم توانستیم این کار را، آن هم در بدترین شرایط اقتصادی انجام دهیم که نشان دهنده این است که تلاش ها و پیگیری ها به گرفتن حق می‌انجامد.هرکجا که بشود. در واقع این موضوع قابل پیگیری و پایمردی و اقتدار ما در پیگیری به نظر می‌آید باعث شده کل ظرفیت استان و کشور در این حوزه به عرصه بیاید و در واقع ما تا اینجا، پروژه آب آبیک را هم از مرحله رکود خارج کردیم و هم به حمدلله در سال 1400 مردم شاهد به ثمر رسیدن فاز اول این پروژه یعنی انتقال آب آن به شهر آبیک خواهند بود.پروژه چون پروژه خیلی بزرگی است و حداقل بالای 1500 میلیارد تومان قیمت پروژه میباشد حدوداً به چند فاز تقسیم بندی شده است که بعد از فاز اول فاز تکمیل تصفیه خانه و در ادامه تکمیل فازهای بعدی برای انتقال به 25 شهر و 194 روستا می باشد که البته به 28 شهر افزایش پیدا کرده است. الان هم آخرین قسمت خرید لوله ها در حال اجراست مناقصه آخر هم برگزار شده و مقداری هم به صورت اوراق می‌باشد که اوراق ها توسط اداره آب منطقه‌ای پیگیری شده است.نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص آب آبیک نیز مجدانه پیگیر انتقال آب سد طالقان به آبیک هستیم و جلسه‌ای نیز با مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین برگزار کردیم؛ در حال حاضر مناقصه‌ها انجام شده و یک سِری از لوله‌ها وارد شده، یک سِری از لوله‌ها هم از فولاد مبارکه أخذ شده و یک سِری دیگر هم در حال تولید هستند و به نظر می‌رسد به زودی و در سال 1400 شاهد رسیدن آب سد طالقان به آبیک باشیم.

پیگیری آلودگی هوای آبیک در فراکسیون محیط زیست مجلس
در بحث آلودگی هوای آبیک نیز همراه با کلانشهرها، متاسفانه آبیک در سال 99رکورد زده است و ضریب آلودگی آن بسیار افزایش داشته است، در این راستا پیگیری‌های ما در فراکسیون محیط زیست این نتیجه را نشان داده که 6 نیروگاه بزرگ این کشور که در اطراف تهران وجود دارد و یکی از آنها نیروگاه شهید رجایی است که به دلیل کمبود گاز در حال مصرف مازوت و گازوئیل می باشد که متاسفانه هر دو سوخت در حال استفاده است .

منشاء بخشی از آلودگی هوای آبیک خارج از استان است

وی افزود: جلسه‌ای را منعقد کردیم و از طرف فراکسیون محیط زیست در جلسه ای از کمیسیون اصل 90 هر 12 ارگان هر دو ماه یکبار گزارشی از وضعیت نیروگاه هایی که در اطراف تهران وجود دارد و مصرف سوخت آنها داده شود اعتراضی هم به سازمان محیط زیست در این زمین داشتیم و در خصوص جلوگیری از مصرف سوخت مازوت هنوز نتایج لازم به دست نیامده است ما از طریق کمیسیون اصل 90 و فراکسیون محیط زیست این موضوع را به طور جدی پیگیری می کنیم من در این زمینه هم تذکر شفاهی داده‌ام و هم در واقع به صورت کتبی از طریق فراکسیون محیط زیست پیگیر می باشم.

تکمیل کادر پرسنل بیمارستان شهدا
پرسنل بیمارستان شهدا در حال تکمیل است و ما به دنبال آن هستیم که در استان 46 نفر نیروی تخصصی برای استخدام قرار دهیم که قسمتی از این تعداد به بیمارستان شهدای آبیک اختصاص پیدا کرده است تکمیل خدمات پزشکی و درمانی در بیمارستان دولتی آبیک از برنامه‌های ماست در این زمینه هم نیروهای تخصصی هم پرستاری و نیز بیمارستانی را اضافه کردیم به جز سی تی اسکن در حال پیگیری است در مجموع بیش از 550 نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی وارد سیستم پزشکی و بیمارستانهای تابعه علوم پزشکی در استان قزوین قرار می گیرند که تعدادی از آن‌ها به بیمارستان شهدای آبیک اختصاص خواهد یافت این امر با پیگیری مجدانه ما در کمیسیون بهداشت این موضوع عملی شده است.

فعالیت بیمارستان 50 تختخوابی شهدای آبیک از اول دیماه آغاز می شود

محمدبیگی افزود: در بحث ملزومات پزشکی و تجهیزات پزشکی داروسازی و تکمیل آی‌سی‌یو و دستگاه‌های دیالیز هم جزو ابزار و وسایلی بوده که از وزارت بهداشت گرفتیم که تعدادی از آنها به بیمارستان شهدای آبیک می‌رسد در بودجه 1400 هم برای تعمیرات و تجهیز بیمارستان‌های قزوین پیشنهاد کردیم مبلغ سرانه برای تعمیرات و تجهیزات پزشکی که سهمی از آن به بیمارستان شهدا می‌رسد که این سهم به دو برابر افزایش پیدا کرده است .
وی در پایان اظهار داشت: دو پیشنهاد را نمایندگان استان اجازه دارند بطور ویژه در کمیسیون تلفیق پیگیری کنند که از این دو مورد یکی بحث آب آبیک است که به طور ویژه به مجمع نمایندگان ارائه خواهد داده شد و دیگری هم بحث بیمارستان 700 تختخوابی است که به صورت ویژه در دستور افزایش بودجه از کمیسیون ویژه بودجه 1400 قرار گرفته است.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک