آخرين مطالب

دکترسیاهکلی، نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک :

آب سد طالقان تا پایان دولت به آبیک می رسد/ لزوم تقویت خطوط ریلی، هوایی و زمینی برای آبیک اخبار استان

آب سد طالقان تا پایان دولت به آبیک می رسد/ لزوم تقویت خطوط ریلی، هوایی و زمینی برای آبیک

  بزرگنمايي:

در روزهای پایانی قرن سیزدهم در دیداری با دکتر لطف اله سیاهکلی  نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در خصوص مسائل و مشکلات استان قزوین و شهرستان آبیک به گفتگو نشستیم و در زمینه موضوعاتی همچون آب ، هوا ،و جایگاه شهرستان آبیک در استان و کشور و برخی از مشکلاتی که مردم آبیک با آن دست به گریبان هستند صحبت کردیم . رئیس مجمع نمایندگان استان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قزوین از لحاظ بودجه یک عقب‌ماندگی بیش از 40 سال دارد، اظهار داشت: همین امر موجب شده که استانی که در یک زمان جزو پنج استان پردرآمد کشور بوده، امروز استان چهاردهم از لحاظ درآمد قرار گرفته باشد و هرچند هنوز درآمد بالایی دارد اما نشان می دهد ما در سرمایه گذاری چون بودجه استان مناسب نبوده، نتوانستیم سرمایه‌گذاری کنیم و استان را در ترازی که باید باشد قرار دهیم و درآمد با هزینه گره خورده است.
سیاهکلی افزود: زمانی که هزینه بکنیم درآمد داریم وقتی هزینه نکنیم درآمدی حاصل نمی شود . ما سال‌ها از قزوین بهره گرفتیم ولی برایش هزینه نکردیم و این در دراز مدت رتبه استان را از لحاظ درآمد پایین می آورد و امروز جزو استانهای کم درآمد شده ایم و الان از استان چهارم و پنجم به استان سیزدهم و چهاردهم رسیده‌ایم و این آمار نشان می دهد ما در این حوزه مشکل داریم.

بیشتر در قزوین شاهد سیاسی کاری هستیم
 نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک تصریح کرد:  یکی دیگر از مشکلات قزوین این است که آمارهایی که توسط ادارات به تهران داده می‌شود، خیلی خوب ارزیابی شده است و استان را در تراز استان‌های برخوردار قرار داده، در صورتی که این طور نیست یعنی اگر واقعی به آمارهای قزوین نگاه کنیم ما در تمام شاخص ها مشکل داریم . در حوزه کشاورزی، حوزه صنعت، حوزه راه ، حوزه آب، حوزه گردشگری و سایر موارد مشکل داریم و خیلی از مناطق استان امروز محروم هستند . مانند طارم سفلی، مناطقی از کوهین، الموت، بوئین زهرا و آوج محروم هستند ولی در بین استان‌های محروم قرار نگرفته ایم که در این حوزه نیز لطمه خوردیم. بنابراین ما باید آمارها را واقعی ارائه دهیم آمارهایی که وضعیت استان را درست نشان دهد.
سیاهکلی در ادامه گفت: مسئله بعدی در قزوین سیاست‌بازی است که در بین نخبگان وجود دارد این هم قزوین را آزار می دهد . کارهای سیاسی اگر کارهای سیاسی واقعی باشند و سیاسی کاری نباشد خوب است. بیشتر در قزوین شاهد سیاسی کاری هستیم تا کار سیاسی، این سیاسی‌کاری‌ها هم در واقع در حوزه خدمت‌رسانی به قزوین لطمه زده است.ما وقتی وارد استان قزوین می‌شویم باید سیاسی‌کاری‌هایمان را بیرون از استان قرار بدهیم و داخل قزوین همه باید یکپارچه باشیم تا در جهت ارائه خدمت و در جهت تقویت نیروهای قزوینی که در سطح استان و چه در سطح ملی که نیروهای ارزشمندی هستند و می‌توانند در خصوص پست‌های کلیدی کشور نقش آفرینی کنند؛ اقدام کنیم. پس چرا امروز در این جایگاه نیستیم؛ برای اینکه همین سیاسی بازی ها موجب شده ما همدیگر را تخریب کنیم . ما نمی توانیم برندسازی کنیم و قزوین را در تراز بالا نشان دهیم. این هم یکی از اشکالاتی است که وجود دارد . هم در باب مدیران داخل استان و هم در باب مدیران ملی اینجا تخریب صورت گرفته و همکاری وجود نداشته که نیروهای استان رشد قابل قبولی داشته باشند. در استان، ما باید یکپارچگی داشته باشیم تا درباره گرفتن حقوقمان از دولت مانند آب شرب اقدام کنیم .بیش از 30 الی 40 سال است که آب شرب به قزوین وعده داده شده ولی هنوز به قزوین نرسیده است.

 


آبیک، خواهان زیادی دارد
دکتر سیاهکلی در خصوص جایگاه و شرایط آبیک در استان و کشور نیز با بیان اینکه آبیک به دلیل ویژگی‌هایی که دارد مانند موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک و ... خواهان زیادی در جهت سرمایه گذاری دارد، اظهار داشت: همه اینها دست به دست هم می‌دهد تا در آبیک از این جهت که همه صنایع آلاینده دور آبیک جمع شده است، یک بی قواره ای ایجاد شود.
آبیک خواهان زیادی دارد هم از تهران ، کرج و هم قزوین دوست دارند در اطراف آبیک جایی برای فعالیت داشته باشند اما در باب رعایت شاخص‌ها و مقررات بی توجهی شده و امروز درست است که آبیک در تولید ملی و فراتر از استان نقش و جایگاه ایفا می‌کند؛ اما مشکلات آن گریبانگیر مردم آبیک شده است که به دلیل بی توجهی و عدم نظارت درست می باشد.امروز می بینیم که هوای آبیک خسارت می بیند و همینطور آب آبیک دچار مشکل شده و امید است با تلاش ها و پیگیری هایی که می شود به زودی شاهد رفع مشکل آب آبیک نیز باشیم.

تامین 100 میلیارد دیگر برای اتمام پروژه آب آبیک
 نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک  در ادامه گفت: آب آبیک جزو طرح های نیمه تمام دولت قرار داده شده است که برای سال 1400 تمام شود در این خصوص با استاندار در حال پیگیری می باشیم تا بودجه مناسب اختصاص پیدا کند واین پروژه به اتمام برسد . این طرح از جمله طرح‌های است که جزو تعهدات دولت آقای روحانی میباشد که باید این طرح تا پایان این دولت به اتمام برسد. نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز گفت: با پیگیری های مکرر انجام شده و موافقت معاون وزیر نیرو و دستور صریح معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور با تخصیص 100  میلیارد تومان اعتبار مازاد بر اعتبارات قبلی برای آبرسانی به شهرستان آبیک موافقت شد و با این کار عملیات انتقال آب از سد طالقان تا پایان دولت دوازدهم به این شهر تکمیل می شود.



عملیات اجرایی این پروژه مشتمل بر 17.5 کیلومتر خط لوله شامل 8 کیلومتر لوله چدنی 500 میلیمتری و  حدود 9.5 کیلومتر لوله فولادی با قطر 1400 و 1600 میلیمتر به همراه تاسیسات لازم بود که پیشرفت 45 درصدی داشت و با نظر کارشناسان اعلام شد با تزریق 100 میلیارد تومان می توان فاز اول را برای رساندن آب شرب سالم و بهداشتی به شهر آبیک اجرا کرد.مجموع برآورد هزینه عملیاتی اجرایی پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک بالغ بر 190 میلیارد تومان است که حدود 143 میلیارد تومان آن برای خرید لوله های فولادی و مابقی برای عملیات اجرایی سیویل، تهیه شیرآلات، احداث مخزن و لوله های چدنی داکتیل در نظر گرفته شده است.سیاهکلی اضافه کرد: این موضوع با مهندس تقی زاده خامسی معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو نیز مطرح شد تا پیگیری لازم برای تامین اعتبار آن در دستور کار قرار گیرد.خوشبختانه پس از دیدار با معاون وزیر نیرو و موافقت ایشان و جلسه امروز با معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، با درخواست کتبی اینجانب و دستور صریح معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور با تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار مازاد بر اعتبارات قبلی برای آبرسانی به شهرستان آبیک موافقت شد و به لطف الهی عملیات انتقال آب از سد طالقان تا پایان کار دولت دوازدهم به این شهر تکمیل خواهد شد.

سیاهکلی از زحمات و پیگیری های ویژه امام جمعه شهرستان، استانداران و نمایندگان سابق و  فعلی، و اقدامات شایسته و مستمر مدیران آب منطقه ای و آبفای استان قزوین و تلاشهای جدی مدیران برنامه و بودجه استان و همه مسئولان شهرستان آبیک در اجرا و پیگیری این طرح  تشکر و قدردانی و اظهار امیدواری کرد با افتتاح این طرح های مهم آبرسانی  در موعد مقرر، ضمن حل مشکلات کم آبی، شاهد عملی شدن مطالبات به حق مردم و جلب رضایت ولی نعمتان خود باشیم.

 
معادن آبیک واقعاً باید تعطیل شود
سیاهکلی در رابطه با فعالیت معادن و مشکلاتی که برای شهر آبیک دارند نیز گفت: معادن آبیک واقعاً باید تعطیل شود اولاً این که مجوز جدید، دیگر به کسی داده نمی‌شود. آنهایی هم که مجوز دارند تا پایان دوره مجوز شان اجازه فعالیت دارند و دیگر این مجوزها تمدید نخواهد شد.

صدور مجوز جدید معدن در آبیک ممنوع شد/ مصوبات جلسه شورای معادن نادیده گرفته می شود


وی تاکید کرد: در شمال آبیک نباید اجازه برداشت جدید داده شود و آنهایی که از قبل مجوز گرفته‌اند می‌توانند تا پایان دوره مجوز شان این کار را انجام دهند، اما اعطای مجوز جدید غیر قانونی است.شمال آبیک معدن با ارزش ندارد، اکنون معادن شن و ماسه فعال است که جای دیگر هم می تواند تامین شود و معدنی نیست که در جای دیگر نباشد. به همین علت دلیلی برای تخریب شمال آبیک وجود ندارد. وی در خصوص مشکل روستای کزلک و جلساتی که برگزارشد نیز گفت :جلساتی برگزار شده و این موضوع باید از سمت فرمانداری آبیک پیگیری شود.

شهرشدن قشلاق و زیاران و مسائل آستان قدس
 نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در ادامه در خصوص شهر شدن قشلاق و زیاران و وضعیت آنان نیز گفت: در خصوص شهر شدن روستای قشلاق و زیاران با پیگیری هایی که شده و اقدامات لازم که صورت گرفته کار تمام شده و مهم این است که اینها شهر شده اند ، مراسم افتتاح چیز چندان مهمی نیست و با طی مراحلی در چارچوب قانون مشکلاتش حل خواهد شد.
وی در خصوص مشکلات این دو شهر با آستان قدس رضوی نیز اظهار کرد:با مسئولان آستان قدس صحبت کرده‌ایم در دیداری با نماینده آستان قدس در مجلس ، چند تن از مردم آگاه زیاران و نماینده آستان قدس به زودی در تهران یک جلسه برگزار خواهد شد. این موضوع مسئله‌ای است که نمی‌شود با قوانین کشوری آن را حل کرد و باید از راه خودش وارد شد . یعنی واقف بوده، علت وقف چه بوده و اینها را باید بررسی کرد.وی تاکید کرد: آنچه من فهمیدم بخشی از املاک وقف شده انفال است و باید از وقف خارج شود و جزو منابع طبیعی گردد و در اختیار مردم قرار بگیرد.

نگاه رفع مشکل درباره زمین های قولنامه‌ای قطعه 6
سیاهکلی درباره زمینهای قولنامه‌ای قطعه 6 آبیک هم اظهار کرد: در این بارچون کار مربوطه  کار قضایی است و باید مراحل آن طی شود امیدواری هایی وجود دارد که این مشکل حل شود؛ زیرا نگاه، نگاه رفع مشکل می باشد.

 از انتصابات رضایت نداریم
 نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در خصوص انتصاب ها در استان و شهرستان آبیک نیز گفت: دولت، خیلی روی افراد و نفراتی که در نظر داریم حرکت نمی کند که ما به شدت ناراحت هستیم و از انتصابات رضایت نداریم . از استاندار هم همینطور و از تیم اجرا به شدت گله مند هستیم که بدون نظر ما عمل می کند و این خیلی خوب نیست، چون به همکاری ها لطمه می زند زیرا مدیران باید با ما همکاری کنند که یقیناً اگر اینگونه نباشد، این کار سخت تر خواهد شد.

آلایندگی سیمان آبیک کاملاً مشهود است
سیاهکلی درباره مشکلاتی که شرکت سیمان آبیک و شرکت سیپورکس برای شهرآبیک ایجاد می کنند و اقداماتی که برای رفع آلودگی و اخذ عوارض آلایندگی از این شرکت ها شده است، نیز اظهار کرد:هنوز برای کارخانه سیمان کار خاصی صورت نگرفته است. تذکر لازم را داده‌ایم خواستار برگزاری یک جلسه هستیم و  حداقل این است عوارض را به ما بدهند .
وی افزود:مهمتر از همه باید در خصوص نصب فیلتر هم اقدام کنند، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک تصریح کرد: آلایندگی سیمان آبیک کاملاً مشهود است ولی در خصوص آن و همینطور سیپورکس فعلاً اقدامی عملی انجام نشده است.

آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان آبیک همچنان ادامه دارد


خطوط ریلی هوایی و زمینی در آبیک باید تقویت شود
سیاهکلی در ادامه گفت: مترو در تهران تعریف شده است و تا هشتگرد ادامه دارد. اما برخی مسئولان هنوز نمی دانند که خیلی از مشکلات تهران را قزوین می تواند حل کند. مثلاً فرودگاه مهرآباد که امروز برای تهران مانند بن بست و بسیار خطرناک می باشد، اگر هواپیمایی سقوط کند بسیار برای مردم خطرناک می باشد اگر فرودگاه بیرون بیاید مثلا به سمت منطقه الله آباد قزوین ، هم مترو معنا‌دار می‌شود، هم ریل راه آهن و هم قزوین صاحب فرودگاه می شود و تهران نیز از گرفتاری خارج خواهد شد.
مسئولین باید تصمیم بگیرند تا فرودگاه مهرآباد از تهران خارج شود و بهترین نقطه برای آن در آبیک که که نزدیک کرج نیز می‌باشد است، مترو باید حتماً به آبیک برسد چون فاصله ای نیست ، قزوین بهترین نقطه برای شرایط بحرانی تهران است و در زمانی که بحران نیست ما باید پیش‌بینی بحران را بکنیم .اگر درتهران زلزله بیاید بهترین نقطه برای کمک به آن قزوین است زیرا کرج نیز خود درگیر مشکلات خواهد شد. قزوین حدود 5 تا 8 درصد مواد غذایی کشور را تامین می کند و مسئولین باید متوجه این ظرفیت باشند.

سیاهکلی تاکید کرد: آبیک بهترین نقطه برای لجستیک کشور است ، متاسفانه کشور ما نقطه لجستیک ندارد، باید مواد غذایی، مواد کشاورزی و نهاده های دامی در قزوین دپو شود و از آن به سراسر کشور فرستاده شود.
نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک افزود: جایگاهی که امروز قزوین دارد از نظر جاده ، به بندر انزلی از شمال غرب اتصال دارد و بخش جنوب نیز به قم و سایر نقاط متصل است که به عنوان یک ظرفیت در استان قزوین محسوب می شود نه تنها باید مترو به آبیک وارد شود بلکه باید خطوط ریلی هوایی و زمینی آن نیز تقویت شود.
سیاهکلی در پایان تاکید کرد:  امضای 100 میلیارد بودجه برای رفع مشکل این پروژه گرفته شده و موضوع انتقال آب سد طالقان به آبیک به طور قطع انجام خواهد شد.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک