آخرين مطالب

امام جمعه موقت تهران:

ایران یک قدرت امنیت‌آفرین برای منطقه و جهان است اخبار استان

ایران یک قدرت امنیت‌آفرین برای منطقه و جهان است

  بزرگنمايي:

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه یک قدرت امنیت آفرین برای منطقه و کشورهای اسلامی است و باید توجه داشته باشیم که نظام سلطه هیچ ترحمی به ملت‌ها در رسیدن به منافع غیرمشروع خود ندارد.

حجت الاسلام محمدحسین ابوترابی در شورای اداری استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: رویداد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 57 بعد مهمترین واقعه پس از ظهور اسلام و پیامبر گرامی اسلام بود که ملت ایران از آن استقبال کرده و پذیرفتند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین واقعه بود که انقلابی عظیم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کرد و موجب جابجایی مسلمات قطعی و معادلات سیاسی در جهان شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در ایران اسلامی بعد از 2500 سال برای اولین بار یک نظام سیاسی برآمده از دل مردم ایران شکل گرفت و انقلاب اسلامی فرزند مشروع اراده ملت ایران است و در این مشروعیت قاطع بیش از 90 درصد مردم نقش داشتند که در تاریخ سیاسی جهان نمی‌توانیم نمونه دیگری مانند آن پیدا کنیم.

انقلاب ایران یک اعجاز بزرگ است

وی تصریح کرد: ویژگی دوم انقلاب هویت اسلامی آن است که با رهبریت یک مرجع تقلید معنا پیدا کرد لذا هویت اسلامی نظام بر کسی پوشیده نیست، هویتی که از پشتوانه عظیم شخصیت‌های برجسته عالم تشیع برخوردار بوده و به لطف خدا بیش از چهار دهه در این مسیر تداوم یافته است.

ابوترابی ابراز کرد: ماندگاری نظام جمهوری اسلامی اعجاز انقلاب اسلامی است و مهمترین دستاورد انقلاب در طول چهار دهه، راهیابی اندیشه و تفکر سیاسی امام راحل به دنیای اسلام است به طوری که امروز انقلاب اسلامی از مرزها فراتر رفته و می‌بینیم که اندیشه و تفکر امام(ره) در کشور حساس و مهم لبنان حرف اول را می‌زند و این معجزه بزرگی است.

وی با بیان اینکه امروز تفکر رهبر معظم انقلاب در یمن مدیریت را در دست دارد، عنوان کرد: اینکه انقلاب اسلامی بتواند در طول چهار دهه قدرت بزرگ منطقه‌ای برای ایران خلق کند، اعجاز بزرگی است در حالی که پیش از پیروزی انقلاب حتی یک سیاستمدار هم تصور نمی‌کرد به این جایگاه برسیم.

پیشرفت‌های علمی یک دستاورد بزرگ است

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: هر روز شاهد افزایش قدرت محور مقاومت و انقلاب و در مقابل افول غرب و مستکبران هستیم که این رویداد و دستاورد بزرگی است؛ امریکا و غرب اجازه نمی‌دهند که قدرتی در منطقه شکل بگیرد اما امروز اقتدار جمهوری اسلامی حافظ امنیت کشورهای منطقه و مظلومین جهان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید عظمت اسلام را حفظ کنیم، ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی از آغاز به این نتیجه رسید که دست‌یابی به قدرت با دست‌یابی به دانش میسر می‌شود و قدم‌های بلندی در این مسیر برداشته شد و کاروان علمی کشور قدم‌های بزرگی برداشته است.

وی اذعان کرد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی ما یک مرکز آموزشی برای تربیت دانشجویان در استان قزوین نداشتیم اما امروز قزوین خود یک دانشگاه است که این کار و دستاورد بزرگی است؛ شهید علیمحمدی به عنوان اولین شهید هسته ای کشورمان تمام مراحل تحصیلی و درجات علمی خود را در داخل نظام جمهوری اسلامی گذرانده است که این افتخار نظام برای تربیت چنین شخصیت‌هایی است.

خلق قدرت دفاعی از اهداف انقلاب است

این مقام مسئول عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان امید به زندگی مردم ایران از 55 سال به 77 سال افزایش یافته و شاهد کاهش 96 درصدی مرگ کودکان زیر پنج سال پس از پیروزی انقلاب هستیم و در حوزه کرونا هم شاهد هستیم که ایران به خوبی این بحران را کنترل کرد، اما کشورهای اروپایی همچون آلمان امروز بیشترین آمار مرگ‌ومیر را دارند که این دستاورد به ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی خلق کرده است، برمی‌گردد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: یکی از اهداف انقلاب خلق قدرت دفاعی برای امنیت جمهوری اسلامی و منطقه است؛ امروز اقتدار ما با اقتدار امت اسلامی گره خورده است و باید در کنار نظام‌های سیاسی برخواسته از اراده ملت‌ها بایستیم چراکه اهداف انقلاب اسلامی مرزی ندارد و همچنین قدرت دفاعی مرز نمی‌شناسد و همواره باید در مرز قدرت و علم حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: تبدیل شدن ایران به مرجع علمه همینی در جهان از دیگر اهداف انقلاب و دغدغه رهبر معظم انقلاب است اما دشمنان هر جا شاهد توسعه و پیشرفت باشند این زیرساخت‌ها را خراب می‌کنند لذا جوانان باید بدانند اگر ملت ایران در صحنه حضور نداشته باشد، دشمن زیرساخت‌های پیشرفت ما را نابود کرده و زمین سوخته تحویل می‌دهد همان طور که در افغانستان و عراق دست به چنین اقداماتی زدند.

تشدید اختلافات داخلی از اهداف دشمن است

ابوترابی اظهار کرد: سرعت شتاب ما در تامین زیرساخت‌ها باتوجه به ظرفیت‌ها در طول 30 دهه گذشته نسبت به سایر کشورها بالاست و ما امکانات لازم برای خلق اقتصاد بزرگ را در اختیار داریم؛ ما در عرصه‌های اجتماعی شاهد بالاترین سطوح وحدت در کشور هستیم و این نقطه برتر از نظام است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز دشمن از همه ابزارها برای ضربه به نظام استفاده می‌کند، افزود: ایران مهد حضور اقوام گوناگون در بالاتری سطح وحدت و انسجام است، از این رو وحدت سرمایه‌ای بزرگ برای ماست و زمانی می‌توانیم راه اقتدار را طی کنیم که در تمام حوزه‌ها دین‌مدار باشیم لذا اگر از این فاصله بگیریم آغاز آسیب برای ملت و نظام است.

وی با اشاره به اینکه باید برای رشد داخلی از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم که این یک نیاز ضروری برای کشور است؛ عنوان کرد: تشدید اختلافات داخلی از اهداف دشمن است و نباید بر طبل اختلاف بکوبیم و باید مراقب رفتار خود باشیم، به ویژه اینکه نباید با بی‌انصافی و فرافکنی و ندیدن واقعیت‌ها به اختلافات دامن بزنیم بنابراین باید زحمات را ببینیم باید و نقد منصفانه داشته باشیم.

این مقام مسئول با تاکید براینکه باید از مبانی دینی حفظ و حراست کنیم، بیان کرد: نقد غیرمنصفانه با الفبای اسلام سازگار نیست و نباید به اختلافات داخلی دامن بزنیم چراکه دشمن از هر اختلافی در جهت منافع خود سوءاستفاده می‌کند.

ایران یک قدرت امنیت آفرین است

ابوترابی افزود: احترام به شهروندان و حقوق شهروندی باید اصل کار مسئولین باشد چراکه مردم باید احساس کنند که در نزد دولتمردان شان و منزلت دارند و باید به این حوزه‌ها توجه ویژه داشته باشیم و در برابر زیاده خواهان بایستیم و امید را در جامعه ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: امروز ایران اسلامی از توان دفاعی برای رویارویی با قدرت‌های منطقه برخوردار است و قدرت دفاعی بازدارنده ایران برای همه آشکار شده است به طوری که اقتدار جمهوری اسلامی با حمله به پایگاه امریکایی به نمایش گذاشته شد و ما به عنوان یک قدرت موشکی مطرح در جهان و منطقه شناخته شدیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه یک قدرت امنیت آفرین برای منطقه و کشورهای اسلامی است و باید توجه داشته باشیم که نظام سلطه هیچ ترحمی به ملت‌ها در رسیدن به منافع غیرمشروع خود ندارد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک