آخرين مطالب

اتمام حجت مردم و مسئولان شهری آبیک با مسئولان استانی؛

پروژه انتقال آب به آبیک در 5 ماه اخیر هیچ پیشرفتی نداشته/ ضعف مدیریتی در اجرای پروژه خط انتقال/ تداوم این روند یعنی بازهم خُلف وعده اتفاق می افتد! اخبار استان

پروژه  انتقال آب به آبیک در 5 ماه اخیر هیچ پیشرفتی نداشته/  ضعف مدیریتی در اجرای پروژه خط انتقال/ تداوم این روند یعنی بازهم خُلف وعده اتفاق می افتد!

  بزرگنمايي:

شورای شهر آبیک به عنوان نمایندگان محلی مردم این شهر، طی نامه‌ای به استاندار قزوین خواستار تسریع در اجرا و اتمام پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به آبیک شده‌اند که در واقع نوعی اتمام حجت با مسئولان استانی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک، کلنگ پروژه طرح آبرسانی انتقال آب سد طالقان به استان قزوین سوم اردیبهشت ماه سال 96 به صورت ویدئوکنفرانسی به زمین زده شد و مقرر شد 14 شهر و 194 روستای استان قزوین زیر پوشش آب سد طالقان قرار گیرد  و آبیک نخستین شهری شود که از آب این سد بهره‌مند شود.

اوایل اسفند سال ماه سال 97 بود که خط انتقال آب از مخزن به شهر آبیک که به طول 17 کیلومتر است با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و توافقات صورت گرفته  با شرکت توسعه خط لوله هامون، نخستین محموله لوله برای تامین هشت کیلومتر از این مسیر وارد شهرستان آبیک شدو عملیات پروژه لوله‌گذاری خط انتقال آب شرب از سد طالقان به شهر آبیک آغاز شد و به گفته یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تاکنون حدود 6 کیلومتر آن اجرا شده و 11 کیلومتر آن باقی مانده او 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
با توجه به قول استاندار قزوین قرار است تا پایان امسال آب سد طالقان به شهر آبیک برسد و کام مردم را شیرین کند اما با توجه به عدم تخصیص بودجه لازم و حرکت لاک پشتی در اجرای خط انتقال به آبیک تحقق این قول نماینده عالی دولت در استان بعید به نظر می‌رسد و مردم شهر آبیک بار دیگر شاهد وعده عملی نشده استاندار قزوین خواهند بود مگر اینکه اعتبار لازم به طور کامل جذب و صرف پروژه شود.


نامه شورای شهر آبیک به استاندار قزوین
به تازگی از سوی رئیس شورای شهر آبیک نامه‌ای خطاب به هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین ارسال شده که در این نامه آمده است:
 از سال 97 عملیات احداث خط انتقال طالقان برای آبرسانی به شهر آبیک آغاز شده که از آن سال نقشه راه اجرای خط انتقال بارها تغییر کرده و توسط نمایندگان مجلس و استانداران بارها و بارها قول اجرای سریع خط انتقال طالقان به شهروندان به شهروندان فهیم داده شده است.
همزمان با این پروژه ملی احداث مسیر لوله امید از سواحل خلیج فارس تا گل گوهر سیرجان در استان کرمان به طول 350 کیلومتر اجرا شده اما از اجرای خط انتقال 10 کیلومتری باقی مانده از خوزنان تا شهر آبیک خبری نیست.
در سال گذشته استاندار قزوین در مسجد امام جعفر صادق علیه السلام شهر آبیک به مردم قول اتمام اجرای خط انتقال سد طالقان به آبیک و انتقال آب به این شهر تا پایان سال 99 را داد که متاسفانه به خاطر عدم تخصیص منابع ملی کار تا به امروز انجام نشده است.
در ادامه این نامه ذکر شده؛ از تابستان سال گذشته لطف‌الله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی  در مصاحبه‌ای اظهار کرده بود که از هر استان یک پروژه نیمه تمام انتخاب شده که تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد و با پیگیری‌های نماینده و استاندار قزوین انتقال آب سد طالقان به آبیک به عنوان پروژه انتخابی استان قزوین تعیین شده و تا پایان امسال به آبیک انتقال پیدا می‌کند.

پروژه هیچ گونه پیشرفت فیزیکی در 5 ماه اخیر نداشته

از تابستان امسال که حدود 4 تا 5 ماه می گذرد هیچ گونه پیشرفت فیزیکی در پروژه ملی آب از سد طالقان به آبیک انجام نشده و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین  در مصاحبه ای اذعان می‌کند منابع مالی نداریم و روز دیگر اذعان می‌کند نماد اسناد خزانه اسلامی باز نشده است و باید باز شود تا بتوانیم لوله داکتیل 1400 و 1600 خریداری شود. روز دیگر از سوی ایشان بیان می‌شود به دلیل اینکه خرید لوله در قرارداد پیمانکار است باید هزینه خرید لوله از قرارداد پیمانکار در شورای فنی استان خارج شود تا کارفرما" شرکت آب منطقه ای قزوین " بتواند نسبت به خرید لوله اقدام کند.
حمیدرضا دلوی رئیس شورای شهر در این نامه اذعان کرده: با توجه به تجربیات در احداث شبکه های توزیع آب و اجرای خطوط انتقال آب و فاضلاب، باید گفت که شرکت آب منطقه‌ای قزوین تجربه‌ای در اجرای لوله گذاری خطوط انتقال آب ندارد و این شرکت در اجرای کانال‌های آبیاری تبحر دارد؛ حتی در اجرای خط انتقال آب از شرق قزوین نیز این پروژه به این شرکت آب و فاضلاب واگذار شده است که در اجرای این خط انتقال مدیر عامل آب و فاضلاب استان قزوین با مذاکره‌ای که با شرکت لوله‌سازی داشتند نسبت به خرید لوله 800 میلی متر داکتیل با انعقاد توافق نامه‌ای اقدام کرده که با تخصیص اسناد خزانه اسلامی نسبت به پرداخت بدهی خود با پرداخت همراه و تادیه تاخیر اقدام شده است.
جناب آقای استاندار! اگر قرار  باشد منتظر بمانیم که نماد خزانه تخصیص یافته باز شود و سپس نسبت به خرید لوله های 1400 و 1600 اقدام شود زمان را از دست داده و مردم از عملکرد مسئولان کشور ناامید خواهند شد و کما فی السابق در رنج و سختی آب شرب باکیفیت در این ایام کرونایی و تحریم همه جانبه دشمنان نظام خواهند بود.

 ضعف مدیریتی در اجرای پروژه خط انتقال

در این نامه خطاب به جمالی‌پور اظهار شده: جناب آقای استاندار! طبق فرمایش مقام معظم رهبری مشکل از کمبود قوانین نیست بلکه نیاز به همت بلند و پیگیری و تلاش مضاعف است و با توجه به مشکلات موجود به نظر می‌رسد ضعف مدیریت در اجرای پروژه انتقال آب از سد طالقان به آبیک کاملا مشهود و معلوم است. تقاضا می‌شود دستور فرمائید هر چه سریع‌تر نسبت به خرید لوله های داکتیل 1400 و 1600 میلی متر پروژه انتقال آب از سد طالقان به آبیک اقدامات لازم صورت گیرد تا مردم آبیک از آب شرب باکیفیت بهره‌مند شوند.
لازم به ذکر است؛ رونوشت این نامه به دفتر مقام معظم رهبری، نهاد ریاست جمهوری، وزیر نیرو، معاون اداره آب و برق وزارت نیرو، نمایندگان مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، مدیر کل اطلاعات استان قزوین، مدیر کل بازرسی استان قزوین، امام جمعه شهرستان آبیک، فرماندار شهرستان آبیک، دادستان عمومی و انقلاب آبیک، مدیران آب و فاضلاب و  امور منابع آب شهرستان آبیک و رئیس اداره اطلاعات شهرستان آبیک ارسال شده است.
بنابراین گزارش، باید گفت که با توجه به نوسانات قیمت و وضعیت بازار تعلل و تاخیر در خرید لوله‌های 1400 و 1600 یقینا موجب افزایش قیمت آن می‌شود و اعتباری بیش از 120 میلیارد تومان را بر مسئولان تحمیل خواهد کرد تا بتوانند خط انتقال را به آبیک برسانند.البته با توجه به رسیدن به فصل زمستان و بارش برف این سوال در ذهن متبادر می‌شود که آیا از سرعت عملیات اجرایی خط انتقال آب به آبیک کاسته می‌شود یا کج دار و مریز به پیش خواهد رفت.

آب شاهرود بدون تصفیه قابل شرب نیست
اما مطلبی که برخی شهروندان به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اذعان داشتند این بود که آب شاهرود بدون تصفیه به هیچ وجه قابل شرب نیست و صرف اتمام خط انتقال، آب به آبیک چگونه خواهد رسید که حمیدرضا دلوی رئیس شورای شهر  به خبرنگار این پایگاه خبری گفت: درست است که تصفیه‌خانه برای تصفیه آب سد طالقان برای رسیدن به شهر آبیک نیاز است اما پکیج‌هایی آماده در وزارت نیرو وجود دارد که می‌توان تا اتمام تصفیه‌خانه، با این پکیج‌ها آب شرب را تصفیه کرد و آب را به دست مردم رساند.
 البته بیان این مطلب خالی از لطف نیست که امید است نخست در اسرع وقت خط انتقال آب سد طالقان به آبیک به اتمام برسد و دوم اینکه برای رسیدن آب به این شهر تدبیر لازم اندیشیده شود و دیگر پس از اتمام خط انتقال مسئولان تازه به فکر رسیدن آب به دست مردم نباشند  و مردم را معطل این موضوع نکنند.البته باید دید ماجرای خط انتقال تا پایان امسال به کجا می‌رسد و آیا همچون سریال‌های بلند این داستان ادامه‌دار خواهد بود یا خیر.
از تیر ماه سال 85 و قول محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم مبنی بر اینکه مردم آبیک یک هستند و باید آب آنان هم یک باشد و از سد طالقان  بهره‌مند شوند، تاکنون که اواخر عمر دولت دوازدهم است 14 سال و 6 ماه می‌گذرد و همچنان دست مردم شهر آبیک در پوست گردوی وعده مسئولان قرار دارد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک