آخرين مطالب

اجرای طرح محدودیت‌ها از منظر شهروندان آبیکی؛

ورود خودروهای غیربومی از سه راه زیاران و جاده احمدآباد به آبیک/بانک‌ها هم باید تعطیل می شدند/آلودگی روزهای پیش رو و لزوم جدیت مردم و مسئولان در مهار کرونا اخبار شهرستان

ورود خودروهای غیربومی از سه راه زیاران  و جاده احمدآباد به آبیک/بانک‌ها هم باید تعطیل می شدند/آلودگی روزهای پیش رو و لزوم جدیت مردم و مسئولان در مهار کرونا

  بزرگنمايي:

شهروندان آبیکی با اشاره به گذشت هشت روز از اجرای طرح محدودیت‌ها، خواستار نظارت دقیق و قاطع مسئولان در اجرای این طرح شده و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی آبیک، هشت روز است که از اجرای طرح محدودیت‌های ناشی از کرونا همزمان با سراسر کشور در شهرستان آبیک می‌گذرد و مشاغلی که در گروه یک واقع شده‌اند، فعالیت دارند و گروه‌های دیگرکه باید تعطیل می‌شدند سلامت مردم را بر معیشت ترجیح دادند و الزام به تعطیلی دو هفته‌ای شده‌اند و محدودیت‌های اِعمال شده را رعایت کردند.
به گفته مجید فلاح زیارانی رئیس اتاق اصناف شهرستان آبیک؛ بین 60 تا 70 درصد واحدهای صنفی شهر آبیک در گروه یک قرار گرفته‌اند و طبق قانون باز هستند.
با عبور از معابر و خیابان‌های شهر آبیک می‌توان به تعطیل بودن واحدهای صنفی و اماکن مختلف تعریف شده در طرح محدودیت‌ها پی برد که طبق اذعان مسئولان شهرستان آبیک بین 90 تا 95 درصد مردم و اصناف نسبت در اجرای طرح محدودیت‌ها همکاری بسیار خوب و رضایت‌بخشی داشته‌اند.
البته به اذعان برخی شهروندان که خود شاهد این موضوع بوده‌اند برخی صنوف از این طرح سرپیچی کرده و کرکره‌های خود را نیمه باز گذاشته و به صورت پنهانی مشتری را وارد واحد صنفی کرده و اجناس مورد نیاز مشتری را به وی می‌فروشند.
البته برخی از واحدهای صنفی گرچه کرکره خود را پایین کشیده‌اند اما در این اوضاع اسفناک اقتصادی و معیشتی بیکار ننشسته‌اند و با نصب برچسب‌هایی بر روی کرکره‌های مغازه‌های خود، شهروندان را به خرید غیرحضوری و پرداخت در درب منزل و پاسخگویی از طریق پیام‌رسان‌های مختلف دعوت کرده‌اند و حتی شماره تماس‌های خود را اعلام کرده‌اند تا در صورت نیاز، شهروندان با آنان تماس بگیرند و اجناس خود را به فروش برسانند.
به میان مردم شهر آبیک رفتیم تا از تاثیر طرح محدودیت‌های کرونایی از آنان جویا شویم.

باید همه صنوف را تعطیل می‌کردند
نجفی یکی از کسبه شهر آبیک است که معتقد است باید همه صنوف را تعطیل می‌کردند چرا که سبب شده واحدهای صنفی که باز هستند از کاسبی بیفتند و مستریان خوبی نداشته باشند.
وی می‌افزاید: باید همه جا را تعطیل و قرنطینه می‌کردند این گونه نیمه تعطیل کردن صنوف فایده‌ای ندارد؛ آیا پس از ساعت 21 که صنوف بسته می‌شود دیگر کرونا وجود ندارد
این شهروند ادامه می‌دهد: سر ظهر مغازه خلوت است و کسی خرید نمی‌کند و تعطیلی واحدهای صنفی دیگر موجب شده از کاسبی بیفتیم و افت فروش داشته باشیم.

شهروندی که پس از ابتلا به کرونا ماسک زد
عبدی از شهروندان آبیکی است که طی هشت ماه اخیر به هیچ عنوان ماسک استفاده نمی‌کرده اما اوایل مهر ماه که موج دوم کرونا خود را نمایان کرد، با حضور در یک دورهمی به کرونا مبتلا شد و یک ماه درگیر بیماری بود اگرچه در بیمارستان بستری نبود اما موجب شد ابتلا به کرونا وی را دچار مشکل کند که البته پس از بهبودی تاکنون، همیشه ماسک می‌زند.
وی بیان می‌کند: باید بانک‌ها را هم طی این دو هفته تعطیل می‌کردند؛ از سویی باید به گونه‌ای عمل می‌کردند که خریدها در درب منزل انجام شود نه اینکه مردم حضوری در خیابان‌ها و برای خرید در داخل شهر ترددد داشته باشند چرا که امکان انتقال و ابتلا به کرونا در خرید حضوری بیشتر است.
این شهروند می‌افزاید: متاسفانه از دور و نزدیک اشخاصی را می‌شناسم که مبتلا به کرونا شده‌انذ ترسشان ریخته حتی فرد مبتلا به بیمارستان هم رفته اما باز پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند و ماسک نمی‌زند با تعطیلی که فقط کرونا مهار نمی‌شود و لازم است همه دستورات بهداشتی را رعایت کنیم.

امیدواریم کرونای آبیک به وضعیت سفید بازگردد
یکی دیگر از شهروندان آبیکی اجرای طرح محدودیت‌ها را ایده و طرح خوبی برای پیشگیری از کرونا و کنترل آن ذکر و اذعان می‌کند: در این شرایط که اوضاع خوبی نداریم اجرای این طرح می‌‎تواند به وضعیت بهبود کرونا در شهرستان آبیک کمک کند.
دهقان که از کسبه شهر آبیک است و واحد صنفی عینک فروشی و معاینه چشم دارد، می‌افزاید: از اول فروردین ماه تا اواخر آن مغازه را بسته بودیم و وضعیت کرونای آبیک هم در مقطعی سفید شد که امیدواریم با اجرای طرح محدودیت‌ها به وضعیت سفید بازگردیم.
این کاسب می‌گوید: نوبت‌دهی به بیماران، نفر به نفر است و اصلا اجازه نمی‌دهیم تجمع شود که لازم است مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و ازتجمع غیرضروری پرهیز کنند و ازمسافرت‌ها بکاهند تا بتوانیم در کاهش و کنترل کرونا موفق شویم.
محمدی از شهروندان آبیکی بیان می‌کند: اجرای طرح محدودیت‌ها تا حدودی تاثیرگذار است اما بعد از گذشت دو هفته و اتمام این طرح، باز هم آش و همان کاسه است و نمی‌توانیم در مهار کرونا نتیجه مطلوبی أخذ کنیم.
وی می‌افزاید: در حال حاضر تعدادی از کسبه از تعطیلی معترض هستند که اعتراض آنان به حق است چرا که واحد صنفی آنها استیجاری است  و متضرر می‌شوند که باید گفت اگر این طرح ادامه یابد دیگر برای کسبه قابل تحمل نخواهد بود.
البته برخی از شهروندان اذعان می‌کردند که در این دو هفته تعطیلی بانک‌ها و ادارات هم باید بسته می‌شدند وقتی می‌گوییم قرنطینه یعنی همه جا باید بسته باشد و همه در منازل بمانند تا بتوان در پیشگیری از کرونا و مهار آن گام موثری برداشت وگرنه این طرح مثمرثمری نخواهد بود و در کوتاه مدت جواب خواهد داد و پس از آن باز کرونا با سرعت بیشتری به سرایت وچموش بودن خود ادامه خواهد بود.

ساعت کار ادارات از  9 صبح تا 13 ظهر
بنابراین گزارش، طبق اذعان شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک در این هفته؛ ادارات فرمانداری و بخشداری‌ها، بهداشت ، نیروی انتظامی، هلال احمر، آتش‌نشانی، آب،برق، گاز، مخابرات، پخش فرآورده ها، خدمات شهری، راهداری، نظارت و بازرسی صمت و تعزیرات، خدمات و نظارت جهاد، دامپزشکی شهرستان آبیک فعال هستند و همچنین  بانک‌ها با 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.
به گفته وی؛ کتابخانه‌، کانون، حوزه علمیه، نظام مهندسی، اسناد رسمی، خدمات قضایی و دفاتر خدمات، دانشگاههای شهرستان آبیک به صورت کامل  تعطیل هستند.
همچنین فعالیت نیروهای نظامی و لشکری بر اساس دستورالعمل نیروهای مسلح،  مالیات با 20 درصد ظرفیت، بقیه دستگاه ها و ادارات حداکثر با 10 درصد ظرفیت کارکنان با تشخیص مدیر دستگاه فعال و  ساعت کاری ادارات از  9 صبح تا 13 ظهر است.
برخی نانوایان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند
رضا اینانلو مسئول مشارکت مردم در خانه سلامت شهرستان آبیک اظهار می‌کند: با عطیلی برخی امکان در برخی مکان‌ها کانند دفاتر پیشخوان و بانک‌ها برای وام یک میلیون تومانی کمک معیشتی زیاد شده است.
وی می‌افزاید: طبق گزارشات رسیده از مردم به دفتر مشارکت عنوان شده که برخی از نانوایان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و اصلا ماسک نمی‌زنند.
این مسئول ضمن قدردانی از تلاش مسئولان شهرستان آبیک در اجرای طرح محدودیت‌ها به ویژه فرماندار این شهرستان و معاونان ایشان ادامه می‌دهد: اجرای طرح محدودیت‌ها تقریبا طرح خوبی است به شرطی که از میزان دورهمی‌ها، تجمعات و جلسات در شهرستان آبیک کاسته شود.
مسئول مشارکت مردم در خانه سلامت شهرستان آبیک اضافه می‌کند: با توجه به اینکه مغازه‌ها و دست‌فروشی‌ها تعطیل شده‌اند از مردم هم درخواست می‌شود دورهمی خانوادگی و شب‌نشینی را به حداقل برسانند و یا بهتر بگویم آنها را تعطیل کنند.
اینانلو متذکر می‌شود: تا زمانی که ما مردم در پیشگیری و کنترل کرونا احساس مسئولیت نکنیم و خود را مسئول ندانیم و همپای با تلاش مسئولان همکاری مطلوبی نکنیم و همیشه دستورات بهداشتی اعم از ماسک زدن، فاصله اجتماعی و شست و شوی دست‌ها را رعایت نکنیم در اجرای طرح محدودیت‌ها موفق نخواهیم بود.
وی می‌افزاید: لازم است به کارگران ساختمانی مستقر در بلوار امام خمینی (ره) و همچنین پیام‌آوران بهداشت یعنی پاکبانان توجه بهتری شود و از سوی مسئولان در اعطای ماسک به آنان توجه بیشتری شود.

طرح محدودیت‌ها با نظارت دقیق و قاطیت مسئولان طرح خوبی است
نظر یکی از بانوان شهر آبیک براین است که اگر طرح محدودیت‌ها به طور دقیق و با نظارت کافی و قاطعیت همه مسئولین انجام شود، طرح مناسبی است.
وی می‌گوید: مسئولین باید در عمل و واقعی به فکر معیشت مردم و مشکلات اقتصادی باشند تا مانند طرح اجرای شده قبلی یک دفعه نگویند اقساط وام ها را پرداخت نکنید بعد در خرداد کلی جریمه و تاخیر زدند و یکجا دریافت کردند و زیر فشار آن همه قسط عقب افتاده گرفتار شدیم.
این شهروند می‌افزاید: در مورد فعالیت مشاغل مجاز هم به نظرم شیفتی و زمان‌بندی باشد، بهتر است.
البته شهروند دیگری از خبرنگار پایگاه جامع اطلاع‌رسانی آبیک درخواستی داشت که بیان ان خالی از لطف نیست.طی هفته‌های اخیر اطلاع پیدا کردم که بسیاری از افراد علامت کرونا داشتند و اصلا به پزشک مراجعه نکردند که با در نظر گرفتن این موارد، آمار ابتلا به کرونا در آبیک بالاتر از آماراعلامی از سوی مسئولین است. نگرانیم که وقتی فقط به تست‌ها و مراجعات استناد بشود خیلی موارد ابتلا در نظر گرفته نشود و مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به روند افزایش ابتلا به کرونا کمک کنند و وضعیت کرونا در شهرستان را قرمز کنند که از مسئولان شهرستان آبیک خواستار رسیدگی به این موضوع هستم.
وی می‌افزاید: برای آبیکی  که هنوز روزهای آلودگی را درپیش دارد و قطعا نسبت به بقیه شهرهای استان قزوین بیشتر باید احتیاط  شود لازم است مسئولان و مردم در پیشگیری و کنترل کرونا جدیت و توجه ویژه داشته باشند.
البته به نقل از برخی شهروندان؛ اذعان شده برخی از خودروها با پلاک غیربومی از استان‌های دیگر از سه راه زیاران و جاده روستای احمدآباد شهرستان نظرآباد استان البرز وارد شهر آبیک شده‌اند که اگر این موضوع صحت داشته باشد و افراد غیربومی وارد این شهر شده باشند نیاز است مسئولین تدبیر لازم را برای استقرار ایست‌های بازرسی در این دو مسیر را در دستور کار خود قرار دهند تا با اجرای دقیق‌تر طرح محدودیت‌ها، در پایان این طرح نتیجه مطلوبی در شهرستان آبیک أخذ شود.
گزارش از هاجر عبدالهی


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سعید وزیری نژاد، شهردار آبیک شد

پیام امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت 12 فروردین  روز جمهوری اسلامی ایران

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

شعار سال 1403 در شهرستان آبیک چگونه محقق خواهد شد؟

صیانت از آراء مردم آبیک با 256 ناظر شورای نگهبان در 77 صندوق

فرآیند تعلیم و تربیت، تعاملی و تدریجی است/آبیک رتبه دوم استان در برگزاری کیفی جشن تکلیف دختران

نکاتی مهم برای انتخاب اصلح در آبیک

جزئیات احداث بوستان 4 هکتاری خانواده در شهر آبیک

عملکرد 6 ماهه شهرداری آبیک از نهضت آسفالت تا رفع مشکل 10 ساله پل راه آهن!

فعالیت دفتر حمایت از زنان، کودکان و خانواده در دادگستری آبیک / کاهش 30 درصدی ثبت دادخواست مهریه طی دو ماه

رونمایی از «سردیس سردار دل‌ها» اثر هنرمند بسیجی در آبیک

شهرستان آبیک رتبه اول استان در پرداخت زکات / تقویت شورای زکات و تقدیر از مودیان زکات در دستور کار

نمایندگان مجلس فعلی به مردم گزارش بدهند برای مردم شهرستان آبیک چه کرده اند؟

پیام کانون بسیج رسانه و اعضای شورای رسانه شهرستان آبیک به مناسبت 5 آذرماه

دو معاون فرمانداری شهرستان آبیک معرفی شدند / صالحی معاون سیاسی ، سلطانشاهی معاون عمرانی

پرونده‌های دعاوی خانوادگی مشکل مهم شهرستان / مشاور امین و خوب نیاز مهم آبیک

تمام کابل های برق آبیک خودنگهدار شد/ تعویض کابل های برق قشلاق، زیاران و خاکعلی

آیا شورای شهر آبیک منحل می شود؟/استاندار جایگزین شورا شده و شهردار تعیین می کند؟

کاهش 60 درصدی سرقت خودرو در شهرستان آبیک / انتقال 127 معتاد متجاهر به کمپ

اقدامات قضایی صورت گرفته با ضارب آمر به معروف در شهرستان آبیک/ بازداشت 7 روزه ضارب / حکم صادره حائز جنبه عمومی نیز خواهد بود

افزایش 72.5 درصدی بودجه شهرستان آبیک/ افتتاح و بهره برداری 61 پروژه در هفته دولت

گزینه شهرداری آبیک مشخص شد

باید در قبال ولایت احساس مسئولیت داشت/شورای شهر آبیک با رعایت تقوا و عمل به تکلیف، شهردار توانمند با سابقه روشن و کارآمد انتخاب کند!

جزئیات نشست با رئیس قوه قضائیه/ اعلام مطالبات عمومی شهرستان آبیک به رئیس عدلیه جهت بررسی و صدور دستورات لازم

جزئیات و نکاتی از استیضاح و برکناری شهردار آبیک

تجلیل از مدال آوران و افتخارآفرینان ورزشی آبیک/ دیدار و گفتگو با روسای هیئت های ورزشی شهرستان

لزوم جدیت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی دشت الله آباد و پیغمبرکوه در شهرستان آبیک

لزوم جبران عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ دینی و مساجد شهرستان آبیک

افتتاح دو نمایشگاه عکس در آبیک همزمان با دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر

سفر یکروزه معاون سیاسی استاندار به آبیک چگونه گذشت !

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

توضیحات فرماندار آبیک درباره بهسازی محور قشلاق –خاکعلی

اهدای 1500 بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان آبیک در آستانه عید سعید فطر

از تحصیل در نجف تا اولویت های آبیک و آرزوهای امام جمعه فقید برای مردم شهرستان

دعوت بسیج رسانه شهرستان آبیک برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس با بیان  20 جمله از رهبر انقلاب درباره «فلسطین»

آیا آبیک دارای نماینده مستقل در مجلس خواهد شد؟ / دو حالت برای افزایش تعداد نماینده ها در استان قزوین

راهپیمایی روز قدس و تشییع شهید گمنام در آبیک

اقدامات شاخص ، مشکلات و نیازهای آبیک در سالی که گذشت!

لازمه تحقق شعار سال، بویژه در شهرستان آبیک !

مسئولان،مقابل سودجویان در پیغمبرکوه آبیک بایستند / لزوم کمک اعتباری و امکاناتی به شهرهای تازه تاسیس زیاران و قشلاق

پیام تبیینی، راهبردی امام جمعه شهرستان آبیک به مناسبت سال جدید

کلنگ گازرسانی به 6 روستای شهرستان آبیک به زمین زده شد

میدان میوه و تره بار شهرستان آبیک افتتاح شد

جزئیات مسمومیت 15 دانش آموز دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در آبیک

ادامه مترو هشتگرد به قزوین در دستور کار قرار گیرد / لزوم دوبانده شدن جاده حادثه خیز آبیک_کمال آباد

کلنگ زنی الحاقیه بیمارستان دولتی شهرستان آبیک تا قبل از نیمه شعبان، عیدی به مردم است

تجدید میثاق با تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک / کتاب "عاشق تر از مجنون شهید شیخ حسنی" چاپ می شود

فرازهایی از  وصیت نامه تنها خبرنگار شهید شهرستان آبیک ، شهید طهماسب شیخ حسنی به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام

پیام فرمانده سپاه شهرستان آبیک در پی افتخار آفرینی خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان در جشنواره هفتم ابوذر

پیام سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در پی افتخارآفرینی خبرنگاران شهرستان

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک

پایگاه جامع اطلاع رسانی آبیک